Reparatiewerven.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Reparatiewerven.

Bericht door Wrijfhout »

Ik dacht dat ik dit onderwerp al eens eerder had opgestart maar kan hem niet terug vinden. Dus nog maar eens een keer.

Wie weet tot wanneer onderstaande reparatie en nieuwbouwwerf van Maasdam en Dekker in Nieuw Beijerland heeft bestaan?

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Een mooie foto van de reparatiewerf van Ruytenberg in Waspik, waar overigens honderden prachtige binnenschepen zijn gebouwd.

Harry

Afbeelding

Drie schepen op de helling, links in beeld de Magda III van de Fa. C. Van Ballegooy uit Rotterdam. Dit schip werd in 1956 op deze werf gebouwd en is de huidige Stad Nijkerk 1. Het andere schip dat onderaan op de helling staat is de Arag uit Dordt dat in 1957 in Kruibeke werd gebouwd. Deze kempenaar heeft als Dolfijn nog een poosje in de Hamburgvaart gezeten. Is inmiddels verlengd en vaart nu als Eben Haezer van Koster uit Zwolle.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
george
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 mar 2005 10:16
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door george »

Zeker niet de Ebenhaezer van Koster
rechts houden
george
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 mar 2005 10:16
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door george »

rechts houden
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ik dacht het wel George, hierbij de Eben Haezer, nog voor de verlenging en uiterlijk gelijk aan de Arag die rechts op de foto staat!

Harry

Afbeelding

PS

de informatie van het schip Catharina waar je laatst om vroeg is nu compleet, zie het betreffende onderwerp!
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
george
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 mar 2005 10:16
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door george »

o.k het rechtse schip is hem
ik keek alleen links op de foto
sorry
de vorige foto is de Zagri 1 voor de ombouw in 1961
hij hete toen Saintonge
rechts houden
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Scheepswerf Maasdam en Dekker

Bericht door Kees Keijzer »

Wrijfhout, ik weet het niet zeker maar tot begin zeventiger jaren heeft de werf er gelegen. Ben almeer naar die kempenaar op de foto aan het kijken geweest maar kan hem niet thuisbrengen. Groeten Haringkees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Zo'n jaar of tien geleden maakte ik deze foto van de Hudi op de werf in Hansweert. Ik weet de naam van die werf niet meer, wie wel?
Bestaat de werf nog?

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Reparatiewerven

Bericht door Kees Keijzer »

Harry,buitendijks bestaat de werf niet meer, maar binnen de nieuwe sluis in Hansweert is tegewoordig scheepswerf Reimerswaal gesitueerd.
Gr, Kees en welterusten.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Als ik het goed begrijp dan is dit ook al weer een historische foto...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie