Reparatiewerven.

Alles over binnenscheepvaart
munnik
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 jun 2008 20:36
Locatie: Drunen

Re: Reparatiewerven

Bericht door munnik »

Is er eigenlijk nog een archief van de werf Keller?
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Een fraaie luchtfoto van Slikkerveer, de kaart werd in 1947 verstuurd. Helaas staat er niet op welke werven we hier zien.
Kan iemand 1 en 2 een naam geven?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Reparatiewerven

Bericht door k-k »

Hoi Harry,
!= De Groot en van Vliet, bij de ingang van de Noord.
Voor 2 moet ik in gebreke blijven. Zou Smit Slikkerveer kunnen zijn, maar in mijn beleving deden die aleen electro. Bijgaand plaatje uit GE. Groeten, Klaas
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

Bedankt Klaas, misschien weet iemand anders wie in dat andere gat zat,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Reparatiewerven

Bericht door k-k »

Ongetwijfeld weet Kees Keijzer dat, maar er moet nog iemand op het Forum zijn, die veel van De Groot en van Vliet weet. Heeft hij recentelijk niet een boek geschreven? Merk toch dat mijn korte termijn geheugen af en toe hapert. Groeten, Klaas
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Reparatiewerven

Bericht door Kees Keijzer »

Klaas, ik moet je teleurstellen;
Ik zou ook niet weten hoe die werf heette, mijn vader vertelde wel eens als ik er er naar vroeg dat daar ook een werf was met dat haventje , maar een naam heb ik nooit gehoord. Zelf kan ik me geen activiteiten daar herinneren.en die foto van Harry is van 1947, toen was ik 1 jaar.
Dus wie het weet of opzoekt mag het zeggen.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Reparatiewerven

Bericht door k-k »

Hoi Kees, Bedankt voor je antwoord. Gelukkig was ik toen al twee keer zo oud, maar nog niet één keer de provincie Groningen uit geweest. Nu lees ik net in het boekje De Merwedezone in bedrijf (dat moet jij ook hebben denk ik) datde familie Smit, buiten de weven op Kinderdijk, ook op Slikkerveer iets hebben gesticht.
Helaas staat er niet bij wat. Maar er meldt zich vast wel iemand die het weet. Heb vanhet haventje met nr 2 erin altijd gedacht dat het een particulier haventje was en er alleen maar pleziervaartuigen in zien liggen.
Groeten, Klaas
VIA MARIS

Re: Reparatiewerven

Bericht door VIA MARIS »

Misschien hebben jullie hier iets aan.

https://www.willemsmithistorie.nl/index. ... &Itemid=66

grt Ton
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Reparatiewerven

Bericht door k-k »

Hallo Ton,
Bedankt voor je bijdrage. Geeft me weer alle vertrouwen in mijn lange termijn geheugen. Groeten, Klaas
vasco
Berichten: 657
Lid geworden op: 05 jan 2009 14:38

Re: Reparatiewerven

Bericht door vasco »

Harry,
Betr.jouw werffoto van Slikkerveer.
1, is inderdaad de Groot en van Vliet
2 hier zat voor de oorlog de nieuwbouwwerf van Boele Slikkerveer,hier zijn veel casco's van bekende Rijnsleepboten gebouwd als zij klaar waren gingen ze naar Boele Bolnes voor inbouw van ketel en machine.
De st. slb Sylla van Lieven was het daar laatst gebouwde casco en heeft er volgens mijn vader jaren als afgebouwd casco aan de wal gestaan onverkocht door de crisis om de Sylla heen was heel de werf al gesloopt.

Gr.Ger.
Gr. Ger
Afbeelding
Plaats reactie