Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door Merwede1969 »

Fam van ons had als thuishaven Herwijnen motorkempenaar Ardi van de Looff ook een plaats met weinig schepen , waarom weet ik niet misschien kwam zijn vrouw daar vandaan , te laat om aan mijn ouders te vragen, Vrg Chris Cornet
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

Merwede1969 schreef: 11 sep 2019 14:44 Joost Mookhoek voer met de Anjo van Nieuwaal een zelflosser ,later voer zijn zoon Gerrit Mookhoek met een nieuwe Anjo van Zwijndrecht GR Chris Cornet
Chris ;Joost Mookhoek kwam van Herkingen op Goeree- Overflakkee maar zijn vrouw was een Kerkhoff en die kwamen van Nieuwaal zodoende was dat de thuishaven van de ANJO waar op mijn vader van 1935 tot 1944 knecht op was. De Kerkhoffen voeren zelf ook; De ARJAMA, DEPENDANT en HENJA. Hier nog een foto van de ANJO bieten ladend in de vijftiger jaren in het haventje van Geersdijk op Noord-Beveland met de giek en de netten. Mevr. Anneke Mookhoek-Kerkhoff staat in de deuropening van de stuurhut en je ziet de naamplank met de mooie bladgouden letters met de thuishaven.En velen zullen zich het schip nog wel herinneren aan het mooie geluid dat de 3 VD 6 120 pk Industrie produceerde achter aan de kont.
Afbeelding
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door Fluks »

Vlijmen is ook een tijdje populair geweest als domicilie. Groet,Arie.
Groeten,Arie.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door DPLA »

Kees Keijzer schreef: 12 sep 2019 10:45
Merwede1969 schreef: 11 sep 2019 14:44 Joost Mookhoek voer met de Anjo van Nieuwaal een zelflosser ,later voer zijn zoon Gerrit Mookhoek met een nieuwe Anjo van Zwijndrecht GR Chris Cornet
Chris ;Joost Mookhoek kwam van Herkingen op Goeree- Overflakkee maar zijn vrouw was een Kerkhoff en die kwamen van Nieuwaal zodoende was dat de thuishaven van de ANJO waar op mijn vader van 1935 tot 1944 knecht op was. De Kerkhoffen voeren zelf ook; De ARJAMA, DEPENDANT en HENJA. Hier nog een foto van de ANJO bieten ladend in de vijftiger jaren in het haventje van Geersdijk op Noord-Beveland met de giek en de netten. Mevr. Anneke Mookhoek-Kerkhoff staat in de deuropening van de stuurhut en je ziet de naamplank met de mooie bladgouden letters met de thuishaven.En velen zullen zich het schip nog wel herinneren aan het mooie geluid dat de 3 VD 6 120 pk Industrie produceerde achter aan de kont.
Afbeelding
Groet, Kees.

Hallo Kees,

Bestaat deze Luxe Motor nog !
Ik kan er niets meer van vinden.
Gesloopt ?
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

Hoi, Pieter;
Over die klipper heb in de loop van de tijd al het. e. e. a. geplaatst. Het schip vaart nog altijd rond als kraanschip onder de naam die die het langste gevoerd heeft,ANJO met als thuishaven Hellevoetsluis. Hier de gegevens van het schip.
http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/8423/
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door DPLA »

Kees Keijzer schreef: 12 sep 2019 22:30 Hoi, Pieter;
Over die klipper heb in de loop van de tijd al het. e. e. a. geplaatst. Het schip vaart nog altijd rond als kraanschip onder de naam die die het langste gevoerd heeft,ANJO met als thuishaven Hellevoetsluis. Hier de gegevens van het schip.
http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/8423/
Groet, Kees.
Bedankt Kees

In dacht trouwens dat het Luxe Motor was, op de foto te zien, maar ik zie nu dat het een oude zeilklipper is geweest.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Niet zo vaak voorkomen dethuishavens in de binnenvaart.

Bericht door Merwede1969 »

Cees bedankt voor de informatie ik wist niet dat mevrouw Mookhoek een zus was van Jaap Kerkhoff, van de Henja uit Zaltbommel was , de Anjo met de uitlaat onder de kont was prachtig ,dat noemde muziek uit Alphen prachtig ,het is ook wel eens lastig als je snachts na sluitingstijd in Grave afschut en toch je motor moet starten , een pracht verhaal wie kom er op dat idee Vrg Chris Cornet
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door k-k »

Heeft voor zover ik weet afgelopen winter de haven van WSV Blinckvliet in Zuidland gebaggerd. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Niet zo vaak voorkomende thuishavens in de binnenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

Ja, Klaas zulk werk doet hij veel, ook op Flakkee.
Groet, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Niet zo vaak voorkomen dethuishavens in de binnenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

Merwede1969 schreef: 13 sep 2019 11:12 Cees bedankt voor de informatie ik wist niet dat mevrouw Mookhoek een zus was van Jaap Kerkhoff, van de Henja uit Zaltbommel was , de Anjo met de uitlaat onder de kont was prachtig ,dat noemde muziek uit Alphen prachtig ,het is ook wel eens lastig als je snachts na sluitingstijd in Grave afschut en toch je motor moet starten , een pracht verhaal wie kom er op dat idee Vrg Chris Cornet
Ja, dat was een mooi verhaal in sept. 1959, laag water, alle geladen vaart oer Grave met alleen de oude sluis, een dikke dag schepen voor en dan zelf schutten.
Maar het is goed afgelopen maar nadien waren de slingers van de deuren en verlaten op slot.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Plaats reactie