Vorig jaar schreef de Kap van de Eemspoort eens dat de Nigerianen niks aan de scheepen doen , maar zie foto als ze het doen doen ze het goed . Ankerkettingen gestraald en netjes in de primer gespooten en op een mooi droog rek . Herinnerer me dat de de Eeemspoort vorig jaar ook de ankerkettingen buiten had maar kan me niet herrinneren dat Ed ze gestraald heeft en netjes in de primer heeft gespooten voor hij ze naar binnen draaide . En kijk deze jongen heeft een redningsvest aan , tot nu toe geen foto gezien waar de kap van de Eemspoort met een redningsvest aan dek is te zien .
Safety First
Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
hij heeft het zwemvest niet aan hij houd het vast gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
-
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Martin,
De laatste tanker waarvan je alleen
het achterschip ziet is de ex Vilvoorde.
De laatste tanker waarvan je alleen
het achterschip ziet is de ex Vilvoorde.
m.vr.gr. Ronald
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Martin,
Als iets nutteloos is, is het wel ankerkettingen te coaten.
Slijtage word er echt niet mee tegen gehouden.
Ankers schilderen kwam vroeger ook niet voor doodeenvoudig omdat ze dagelijks gebruikt werden.
En werken voor jan met de korte achternaam had ik een hekel aan.
gr.BB
Als iets nutteloos is, is het wel ankerkettingen te coaten.
Slijtage word er echt niet mee tegen gehouden.
Ankers schilderen kwam vroeger ook niet voor doodeenvoudig omdat ze dagelijks gebruikt werden.
En werken voor jan met de korte achternaam had ik een hekel aan.
gr.BB
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
het is ook nooid goed , doe ze eens werken dan gooien jullie de klat er in lol
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Martin, ik denk dat je het toch mis hebt, er zit wel degelijk verschil in de opbouw van het achterschip van de Sayonara en de Sailfish.
Vergelijk de beide woningen maar eens met elkaar. Die ene waarvan ik denk dat het de Sailfish is heeft ook een halfronde brug, en de kont (boeiing) van de Sayonara loopt naar achteren toe omhoog waar die van de Sailfish recht blijft. Dus ik heb echt het vermoeden dat het 2 verschillende schepen zijn, waarvan de Sayonara klopt, en die andere een oud Gefo (duw) schip is.
Vergelijk de beide woningen maar eens met elkaar. Die ene waarvan ik denk dat het de Sailfish is heeft ook een halfronde brug, en de kont (boeiing) van de Sayonara loopt naar achteren toe omhoog waar die van de Sailfish recht blijft. Dus ik heb echt het vermoeden dat het 2 verschillende schepen zijn, waarvan de Sayonara klopt, en die andere een oud Gefo (duw) schip is.
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 18 apr 2006 09:46
- Locatie: Rotterdam
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
De Sayonara was een B schip of te wel een Bruininkx tanker en de Sailfisch een ex Benetank. Flinke verschillen in de bouw van beide van beide schepen.
Gr. Joop
Gr. Joop
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Eeen foto van de Sailfish , zo te zien vrij aardig in stand maar deze foto is ook 16 maanden oud . iK heb ook andere foto s van dot schip die goed het gebrek aan onderhoud laaten zien.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Aan dek van de Shandy , een 6 maanden na aankost daar.
https://3ywb4u1ao5w18vy1q2nx25xo.wpengin ... ndy-2.jpeg
https://3ywb4u1ao5w18vy1q2nx25xo.wpengin ... ndy-2.jpeg
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.