Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door peelander »

maarpol schreef: 19 okt 2018 20:35 Deze Ex Regina Alias Papalolo Mt Progress ligt nog steeds in Warri . Schip ging er in 2013 naar toe en werd een paar maanden laater gepakt en sindsdien in Warri geleegen .
Januari 2008 ben ik als vierde bemanningslid op reis geweest met de Progress van Dagevos in Wemeldinge.
Dus vraag ik me nu af: betreft het deze Progress?
progress (81).jpg
progress (81).jpg (83.24 KiB) 1409 keer bekeken
progress (266).jpg
progress (266).jpg (138.84 KiB) 1409 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De Nigerianen hadden er zeeker blij mee geweest maar deze is het niet . De Regina ging naar Nigeria en werd renamed tot Mt Papalolo maar schip vaarde ook met een Alias Mt Progress
Groeten Martin

Roest rust nooit.
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door peelander »

Dank je Martin.
Je ziet het: zonder jouw kennis ben ik in elk geval een dummie in deze materie.
groeten
Jan van der Pluijm
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

peelander schreef: 22 okt 2018 18:48 Dank je Martin.
groeten
Jan van der Pluijm
Deze illigale olie/Cruide handel in Nigeria is een groote goed georganiserde handel , er zitten een paar zo genoemde Barons achter die de controle hebben over alles daar. Deze Barons financieren daar alles in die handel van af het steelen (Pijpleinen av tappen) rafineren in de Bush verscheepen en verkoopen . De mensen die het vuile werk doen en groote risico s nemen zitten met een kleinigheidje over .En deze Barons steeken av met het groote geld af enzijn steen rijk., Als er bijvoorbeeld een schip gekocht word financieren deze Baron s het schip en het schip word op raare manieren geregistreerd Kambodsja Virgin Islands etc etc. De bemanning heet het kan het schip opvaaren wat zeer zelden lukt. Want gaan de illigale handel in en veelen av deze gearresteerd en feest over en de bak in. Tot 2 jaar geleeden was dit risici niet groot , als ze gesnort werden ging er een tellefoontje naar zo n Baron die dan een deel Dollars betaalde aan een hooge Piet in de Navy en de mannen konden door vaaren. En dat is niet meer zo enkel daar nu wa nt de laatste jaaren veelen van die tankers na2 -3 reizen gearresteerd en liggen nog vast daar . De Anton werd precies een maand na aankomst gepakt en ligt vast maar tot de dag van vandaag heeft er zich nog geen eigenaar van het schip gemeld . En deze gejatte olie word ook naar Rotterdam verscheept-
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Westeind »

Ha Martin, ik volg dit topic ook, en ik herken ook wel iets van je denken , soms heb je idd een heel verhaal en n berg foto`s, en weinig respons, maar dat is ook ergens logisch in mijn geval, veelal heb ik ea al eens laten zien of een ander weet er niks vanaf of is misschien bang wat verkeerd te zeggen.
wat me na 10 jaar! een eigen topic nog steeds stimuleert is dat ik weet dat er heel veel mensen kijken die zelfs niet eens geregistreerd staan op t forum, ik kom daar achter omdat op de onverwachtste plaatsen opeens mensen opduiken die mij "kennen" , daar zal jij in Noorwegen niet zo snel last van hebben denk ik :mrgreen:
Maar bedenk maar dat er meer mee kijken dan je zelf weet, aan de andere kant kan ik het zeker respecteren als je er na 5 jaar wel een punt achter zet, ik vraag mezelf ook vaak af hoe lang ik dit nog leuk vind, maar kan me tot nu toe redelijk aan de praat houden hier dus doen we nog maar even voort :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Jos Telleman »

Hoi Martin,
Ik sluit me bij Westeind aan vindt het prachtig om jou verslagen te zien en hoe is het met m'n oude scheepje de Crow vaart die nog of ook al gesloopt?
En het nadeel hier is dat je geen likes heb, anders had je er hier ook een hoop gehad!!!
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ik ben niet uit naar likes want dat is helemaal niks voor me maar af en toe wat kommentaar of ziens punten had wel leuker geweest.

En voor Jos zijn oude schip de Crow een maand geleeden gespot in de Golf van Guinea 60 mijl uit de kust op zee.
Bijlagen
Crow.jpg.jpg
Crow.jpg.jpg (73.85 KiB) 1238 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En de 90 jaar oude Sariana 2 uur geleeden in Banjul Gambia en foto zoeken 24 Maart 2018 in Penische


Afbeelding

https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... el:SARIANA
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Fluks »

Dit is de Elwi van Wakkee,later van Sakko geweest.
Groeten,Arie.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

7 Januarie 2018 Guinnea Bissau : Zie ik her niet een Ex Van Riemsdijk boot de Robert

Verdween in 2007 naar Portugal maar duikt hier in Guinea Bissau weer op

https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/2597/
Bijlagen
Van Riemsdijk.jpg
Van Riemsdijk.jpg (68.98 KiB) 1100 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie