Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door zoetwatermatroos »

Bizar dat zoiets al niet eerder wordt tegen gehouden. Kwam van Istanbul dus al uit Roemenië de zwarte zee over gestoken.
En nou doet geld een hoop met mensen, maar wat bezielt je om er überhaupt als bemanning aan boord te stappen en letterlijk het ruime sop te kiezen.
Schipper MTS Vosta
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door k-k »

Waarschijnlijk avontuurlijke jongens, die zo een aardige stuiver denken te kunnen verdienen. Geen idee wat het uitbrengen van een schip zou moeten kosten. Eigenlijk zou het niet moeten kunnen, maar toch ziet men kans om zee te kiezen. Mij intrigeert dan wie de opdrachtgever van zo'n transport is. Kan eigenlijk alleen maar de (ver)koper zijn. Gr. Klaas.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Dit is wel de eerste keer dat ik zie dat er een binnenvaart tanker die naar Nigeria gaat onder de Engelse vlag vaart. En wie kan dan de eigenaar zijn

https://www.maltatoday.com.mt/news/nati ... n2uUIhKhPY


UK-flagged Motor Tanker Lady Sandra

Afbeelding

En de verandering ook is dat er geen Nigerianen aanboord zitten onder deze stunten de laatste maanden , bv de Zeebrugge 7 man van Sri Lanka en deze Zaanstroom 2 man Egypte en een man Romania
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Iemand wie weet of deze Lizzy het zeegat uit is ????
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Fluks »

De Lizzy lag heden middag nog in de Rietbaan.
Groeten,Arie.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Fluks schreef: 27 mar 2020 19:15 De Lizzy lag heden middag nog in de Rietbaan.
Arie bedankt

Eer gisteren had ik gedacht er mee te stoppen en haalde een deel weg van het topic want voelde 0 input , Maar nu met die Zaanstroom toch weer verder. Want als er iemand reageert mooi maar niemand dan stopt het gauw.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door k-k »

Gewoon doorgaan Martin! Niet elke lezer reageert. En ook niet elke dag is er nieuws. Ik vraag me wel af of die ex Zaanstroom op weg was naar Nigeria. Heeft toch een vreemde weg afgelegd zo over de Donau. Waarschijnlijk toch met bestemming Malta. Gr. Klaas.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De Zaanstroom werd vorig jaar April verkocht aan Panafric ocean & energy ltd in Lagos Nigeria die staan als eigenaar en manager van deze
Lady Sandra.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ik schreef dit 2 daagen geleeden : En de verandering ook is dat er geen Nigerianen aanboord zitten onder deze stunten de laatste maanden , bv de Zeebrugge 7 man van Sri Lanka en deze Zaanstroom 2 man Egypte en een man Romania.


Wat ik nu te weten kreeg is dat de Grieken nu bezig zijn in die illigale handel daar de laatste jaaren en zeeker daarvoor met die vreemde bemanningen er op. En Grieken hebben van vroeger af een niet al te beste reputatie als het handel betreft.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Fluks »

Zou men soms een omweg via de Middellandse zee maken,om de Golf van Biscaye en de Portugese Noord te vermijden?In de Middellandse kan het zelfs in de zomer flink spoken,weet ik uit ervaring.
Groeten,Arie.
Plaats reactie