Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De Debotank en de Alcyon blijven buiten liggen maar die Ex Linge komt naar binnen zeeker om te bunkeren . Ik weet dat de bedoeling is dat de Alcyon samen met de Budda 2 naar Las Palmas gaan ( Waaren de plannen misschien nu veranderd . En dat de Ex Linge de Debotank alleen naar Nigeria sleept . Ik weet ook dat de Alcyon onder beheer/management van Hakvoort uit Urk staat. Eigenaar van de Worldtug 1 en door de jaaren een groote acteur in dat sleepen van deze binnenvaart tankers naar Nigeria. Op een van de foto s de Ex Linge die de haven van Peniche invaart

En deze Arion met de resten van de Theres Straub zit oost voor Fuerteventura en ik kan niet begrijpen dat ze de resten niet naar Rotterdam terug gesleept hebben . Toen de Frisius breekte en de sleepboot verder ging met 1 tanker ging die bij aankomst in Nigeria gelijk aan de ketting daar . Want de Nigeriaan die die Frisius gekocht had wilde zeekerheid hebben dat die zijn geld terug kreeg op de aan of andere manier . Hetzelfde riskeert deze Arion nu. En ik zie op Mar traf dat deze Arion nog geen 10 mijl uit de kust van West sahara vaart en dat is een linke soep barst daar van piraaten
Bijlagen
peniche-2.jpg
peniche-2.jpg (44.68 KiB) 2811 keer bekeken
peniche-3.jpg
peniche-3.jpg (94.63 KiB) 2811 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De Debotank vandaag foto van af de Alcyon op de rede van Peniche de Linge ging naar binnen om te bunkeren
Bijlagen
Debotank vandaag.jpg
Debotank vandaag.jpg (84.07 KiB) 2708 keer bekeken
Debotank vandaag-2.jpg
Debotank vandaag-2.jpg (76.01 KiB) 2703 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
v gilske
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 jan 2006 20:52
Locatie: waspik

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door v gilske »

Voorlopig hebben ze nog een hele tanker er achter hangen
groeten marcel

Afbeelding
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

v gilske schreef: 25 okt 2019 10:16 Voorlopig hebben ze nog een hele tanker er achter hangen
Klopt maar deze Ariom gaat dapper door met dat voorschip van de Therese en ik hoop dat een van mijn mannen bij Accra de handel voorbij zien komen en er een foto van nemen.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Een foto die ik uit een filmpje geknipt hebt wat een paar daagen geleeden is gemaakt . Filmpje vond Ronald daarvoor dank en komt laater vandaag. Foto: bij Lagos in Nigeria en op de voorgrond bezig een schip te sloopen maar de rest wat onder water ligt blijft zeeker nog lang liggen . En op de achtergrond de Celina die daar al een goed jaar in arrest geleegen heeft.
Bijlagen
Celina  Oktober 2019.jpg
Celina Oktober 2019.jpg (94.36 KiB) 2588 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Deze Piz Bianco die het zee gat uitging onder de naam Breeze werd een deel maanden geleeden gearresteer en ligt nu binnen Lagos tussen een hoop gearresteerde scheepen daar . Foto uit het filmpje van Ronald en filmpjs is maar een paar daagen oud
Bijlagen
Piz Bianco 2019.jpg
Piz Bianco 2019.jpg (124.89 KiB) 2517 keer bekeken
Piz Bianco 23 okt 2019-2.jpg
Piz Bianco 23 okt 2019-2.jpg (78.83 KiB) 2517 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Afloskapitein »

Nog een foto uit een andere hoek.
De mannen van de Alcyon hadden hier pauze :-)
Liggen hier ten anker voor Peniche en hebben de Debotank langszij gehaald.

Inmiddels is het transport weer verder en ik zie vandaag de Alcyon thv Casablanca samen met twee andere slepers.
Zal de Debotank nu worden overgedragen?
Debotank langszij Alcyon rede Peniche 24-10-2019.jpg
Debotank langszij Alcyon rede Peniche 24-10-2019.jpg (132.31 KiB) 2180 keer bekeken
m.vr.gr. Ronald
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ziet er naar uit dat de sleep is over gedraagen Ronald want de Alcyon is van koers veranderd dat betekent dat de Debotank nu achter de Ex Linge hangt of een andere boot . Die andre boot zo te zien ook met sleep maar weet niet welke het is , of zijn het Debotank en Debotank 2 geworden ???
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En hier een fraaie film die Ronald vond en 1 week oud , filmpje laat de ellende in de Nigeriaanse wateren zien . Maar het grootste gedeelte van die wrakken en scheepen zijn gearresteerde scheepen die jaaren liggen te weg rotten voor de zaak voor het gerecht komt daar. En ook scheeps eigenaar die hun oude onrendabele scheepen hier dumpen . Op dit filmpje ook de Celina en Piz Bianco te zien in arrest


https://youtu.be/CIuhiwHrqWc
Bijlagen
lagos wrakken.jpg
lagos wrakken.jpg (30.88 KiB) 2136 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ik vond deze foto van de Opalin op mar traf van Ruud van Zanten en even geleend , foto laat het begin van de sloop in Arracife zien , mobiel kraantje er bij en containers etc etc. En denk wel de laatse foto die van dit schip gemaakt is voor de sloop,

Afbeelding
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie