De Vlake;
Daar gaat ze op 9 juni 2005 de Waterweg uit.
Neem me niet kwalijk als ik het plaatje al eerder heb geplaatst.
groeten
Jan van der Pluijm
Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Nigeria.
Volgens mij zijn alle onderstaande Haas/VT tankers naar Nigeria e.o. gegaan en inmiddels gesloopt en gezonken.
Alphacca/NL 81/Veghel.
Adara/NL 82/Varik.
Alnati/NL 84/Vlake.
Avior/Nl 92/Vorden.
NL 93/Vlijmen.
NL 94/Vuren.
Hank.
Volgens mij zijn alle onderstaande Haas/VT tankers naar Nigeria e.o. gegaan en inmiddels gesloopt en gezonken.
Alphacca/NL 81/Veghel.
Adara/NL 82/Varik.
Alnati/NL 84/Vlake.
Avior/Nl 92/Vorden.
NL 93/Vlijmen.
NL 94/Vuren.
Hank.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Klopt Hank
Veghel Werd vorig jaar gesloopt daar
Varik Onder een reis gelaaden op zee onverwacht zeer groote lekkage voor op en binnen de 2 minuten verdwenen 3 maan verloren het leven.
Vlake Zoal we weeten onder het zand bij Lagos
Vorden Gesloopt daar in Nigeria
Vlijmen Ook gesloopt
Vuren Op zee verdweenen
Lady J Ligt driekwart vol bij Brass in arrest met een voorschip wat dieper en dieper gaat liggen.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
En nog een van de Explorer een triest bedoening.
Foto J v d M
Foto J v d M
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
sariana word gebruikt voor cement opslag .vlak zitten geen klinknagels meer in .is 10 mm dik en de kimmen ook .
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
'
Dat als cement opslag vermoede ik al toen ik de foto s tegen kwam april2019
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
De kop van de Explorer /Ibim op het strand buh Lagos en goed te zien dat het anker weg is en had alleen maar een anker voorop BB anker. En ik zag een tijdje geleeden een foto waad die op de werf stond en de mannen met de anker ketting bezig waaren dat was een dikke roestbonk die probeerden wat soepel te krijgen en ook veel strek in de schakels . En wel geen wonder dat die ketting brak na jaaren op ze te hebben liggen rijen en dik in de roest. Waarschijnlijk heeft die voorpiek jaaren vol met zout water gestaan want werden een hoop plaaten in de kop vernieuwd op de werf.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
November 2020 aanboord van de Drobeta in arrest bij Warri maar is nu verkocht door de Navy daar.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Voor de scheeps spotter die zich verveeld een mooie terasje waar je een biertje kan koopen met een fraai uitzicht bij Lagos . Met een mooi strand en scheepswrakken op het strand en scheepen op zee voor de kust . Gebrooken kuster en de gebrooken Explorer te genieten.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Wie weet meer over deze estacuare tanker ik weet in Belgie gebouwd nu te huur in Nigeria . Rebuild 2019 betekent wel een kwast verf er op gesmeert.
The vessel PLATFORM (IMO: 8342088 ) is a Oil Products Tanker built in 1963 (58 years old) and currently sailing
■ Classification Society: INSB
■ IMO number: 8342088
■ Flag: Nigerian Flag
■ Country of Build: Belgium
■ Rebuilt: 2019
Dimensions
■ Length overall: 82.10m
■ Breadth: 9.80m
■ Depth: 4.10m
Tonnage
■ Gross tonnage: 1119T
■ Net tonnage: 783T
The vessel PLATFORM (IMO: 8342088 ) is a Oil Products Tanker built in 1963 (58 years old) and currently sailing
■ Classification Society: INSB
■ IMO number: 8342088
■ Flag: Nigerian Flag
■ Country of Build: Belgium
■ Rebuilt: 2019
Dimensions
■ Length overall: 82.10m
■ Breadth: 9.80m
■ Depth: 4.10m
Tonnage
■ Gross tonnage: 1119T
■ Net tonnage: 783T
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.