Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Eemspoort schreef: 16 okt 2019 14:14 Dat schiet al lekker op zo... Toch wel zonde van zo'n redelijk knap schip. Ofschoon een enkelwandige tanker geen waarde meer heeft.
Ziet er naar uit dat de mannen op de Poolse sleepboot niet eens wiste dat het achterschip foetsie was . Frans Krant

Dinsdag 15 oktober 2019, om 12:09 uur, werd het Regional Operational Center for Surveillance and Rescue (Cross) Corsen door het containerschip Saphir op de hoogte gebracht van de aanwezigheid van een drijvend schip, onbemand zichtbaar aan boord, 30 nautisch (56 km) ten noordoosten van het eiland Ouessant, in Finistère, bij de ingang van het verkeersscheidingsapparaat (DST).

viewtopic.php?f=3&t=6756&start=3820#p480495

Afbeelding
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En het achter schip is binnen gekomen zoals al die andre op een lasnaat dwars af gebrooken.
Bijlagen
Theres Straub 16 okt 2019.jpg
Theres Straub 16 okt 2019.jpg (213.36 KiB) 774 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Eemspoort
Berichten: 3167
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Eemspoort »

Och, aan elkaar bakken, paar H-balken over dek en GAAN! :lol:
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Eemspoort schreef: 16 okt 2019 17:30 Och, aan elkaar bakken, paar H-balken over dek en GAAN! :lol:
Is er niet iets wat ze superlijm noemen :mrgreen: :mrgreen:
Bijlagen
Therese Straub 16 okt 2019.jpg
Therese Straub 16 okt 2019.jpg (41.12 KiB) 771 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Een Franse krant Google Translate

Een half binnenschip dreef dinsdag in de Ushant-rail, verloren door de sleepboot Arion, wiens bemanning niet had gemerkt dat het schip dat hij sleepte in tweeën had gesneden. Hersteld door de Bee Bourbon, arriveerde de helft van het schip deze woensdag in Brest.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Gerrit »

maarpol schreef: 16 okt 2019 17:27 En het achter schip is binnen gekomen zoals al die andre op een lasnaat dwars af gebrooken.
Moeten wij er dan nog steeds van uit gaan dat klinken sterker is dan lassen?.
Toen ik mijn las papieren heb gehaald ergens in 1974 leerde ik dat een goede las naad net zo sterk was het plaatwerk, vroeger werkte men met elektrodes met poetslappen er om gewikkeld maar nu was een elektrode zo goed,dat het las werk net zo sterk was als de plaat.(leerde ik)
van welk jaar zijn deze tankers ,? toch wel van na 1975 dacht ik.
en ik maar proberen te lassen zonder luchtbelletjes en slak in sluiting voor mijn papiertje,fototje gemaakt gerritje nog geen papiertje beter opletten,
k,heb hem wel gekregen.
Ik zelf heb altijd het idee gehad dat een las te snel afkoelde en dat je daar door mogelijk haarscheurtjes kon krijgen.
gr.gerrit
Roy
Berichten: 4741
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Roy »

Een binnenvaartschip is nu eenmaal niet geschikt om op open zee te varen.
Ik begrijp ook niet dat er nog verzekeringsmaatschappijen intrappen om zo'n transport te verzekeren. Worden ze dan nooit wakker ?.
De lengte, breedte, holte verhouding strookt niet met de optredende zeegang...………….. :idea: :?

m.v.g., Roy
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Gerrit »

[quote=Roy
Roy, dat ben ik met je eens,maar waarom breken op een las en niet midden door een plaat.
gr.gerrit
Eemspoort
Berichten: 3167
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Eemspoort »

De las zelf zal niet gebroken zijn, maar direct ernaast. Tenminste, dat vermoeden heb ik.
Ik heb bij mij aan boord verschillende stress-scheurtjes gezien, en altijd direct naast de las.
Mijn schip is eigenlijk te zwaar gebouwd, waardoor ze niet wil buigen. En wat niet buigt, barst, zoals de meesten wel weten.
Dus om de zoveel jaar moeten er op vast plekken weer wat lasnaden uit gegutst worden en opnieuw worden gelast.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Dat klopt altijd op zij van de lasnaat want op zij door de las varmte en meer gehard stall door de warmte . Als ik iets zou verlengen wat natuurlijk wel wat duurder word maar een beetere oplossing wil zijn. Want dan krijg je een deel meer sterkte in het casco en de spanning op de las naaden meer verdeelt. Maar een enkel voorbeeld hier onder zoals ik het zou willen doen
Bijlagen
Verleng.jpg
Verleng.jpg (14.69 KiB) 642 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie