Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En op de AIS is deze oude Somtrans te zien, nu Big G. Liggende op de reede buiten Lagos en is maar zelden dat ze te zien zijn op de AIS.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/det ... el:BIG%20G
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En plaatje met een deel van de Vlieland er op kort na aankomst daar in Nigeria , ziet er naar uit dat ze het achter schip omhoog hebben gezet.
Bijlagen
Vlieland 2012.jpg
Vlieland 2012.jpg (118.27 KiB) 2468 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Na veel zoeken en pluizen en verschillende dingen na trekken is het vrijwel zeeker dat een paar mensen met weinig of niets in hun hoofd bezig zijn de Pallas op eigen kracht naar Nigeria te vaaren . Nadat ik een deel tijd gebruikt op deze handel meen ik dat deze tanker dan wl gelijk de illigaale vaart in gaat daar. Betekent nergens geregistreerd word of zo , misschien dat die vroeger of laater weer opduikt . Of misschien nooit want als die verdwijnt ( op zee ) is er wel geen haan die daar naar kraait.
Gelijktijdig vind ik als dit klopt het wel een zeer onverantwoordelijke busines vind vand de makelaar en ook sleepboot rederij die zeer waarschijnlijk wisten om deze stund . Ik gun iedereen geld te verdienen maar dan wel op redelijke wijze.

Als het boven staande niet klopt hoop en denk ik dat de een of ander met een verklaaring komt ??
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Even gesnuffelt , ik wist dat de Vajara in Brest lag en begon te denken dat die daar zou blijven maar zie en lees. Ik kan geen Frans daar voor translator gebruikt.

Afbeelding

https://www.letelegramme.fr/finistere/br ... 794952.php


Aangekomen op zondagavond noorden kade van de vijfde commerciële havenbassin, Kingston sleepboot toont, nogmaals, dat niets hem afstoot. Dit is inderdaad niet de eerste keer dat het kleine schip van de Britse bedrijf Griffin Marine Towage en stond beneden in Brest, op sleeptouw, imposante versnelling. Deze keer is het een tanker schip gedoopt "Vajara" en geregistreerd in Belize, met een lengte van 110 m 11 breed en 1,80 meter diepgang, de Kingston, 25 m lang, vervoert van uit Rotterdam naar Lagos in Nigeria. Het konvooi, dat sommige materia wordt ontvangen door het agentschap Manuport, te wachten op een gunstige weersomstandigheden zeil, na het maken van een levering en geladen.

Leveren en laaden ???? . En wat het weer betreft heeft het de afgeloopen week redelijk weer geweest op zee daar
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Deze mannen zijn met een kano aan het paddelen in Nigeria . :D Is wel een dood gewoone Hollandse of Duitseroeiboot :mrgreen:
Bijlagen
kano.jpg
kano.jpg (112.09 KiB) 2428 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Gert Schouwstra
Berichten: 4590
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Gert Schouwstra »

Martin, het leveren en laden slaat op het konvooi, in dit geval op de sleepboot. De Vajara wordt niet geladen.
Ze zijn daar binnengelopen om te bunkeren en provianderen en de agent is Manuport.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
ouzovd

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door ouzovd »

Die Kingston met sleep ligt wel lang in Brest om te bunkeren.

Gr. Frans
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De Tanker en de boot zijn beiden bekenden.
Bijlagen
Anthony mts vegeance.jpg
Anthony mts vegeance.jpg (86.62 KiB) 2057 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

2011-welke-1.jpg
2011-welke-1.jpg (44.61 KiB) 2012 keer bekeken
Foto uit 2011 , eerste gedachte was Tristan maar die is het niet. Want de Tristan is nooit rood van de coat geweest daar.

Maar moet wel deze zijn die op zij van de Tristan ligt hier in 2011 , en lijkt toch zeer veel op een Ex binnenvaart tanker
Bijlagen
Tristan des lagos-3.jpg
Tristan des lagos-3.jpg (172.83 KiB) 2012 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

2011 Nigeria Buiten Lagos
Bijlagen
2011-welke-2.jpg
2011-welke-2.jpg (66.14 KiB) 1953 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie