Pagina 3 van 511

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 14 nov 2013 14:18
door maarpol
Het laaste voor van daag over deze historie , op het Duitse forum stond een stukje over de vaarwegen in Nigerie

Nigeria ist das am besten erschlossene afrikanische Land, was die Verkehrswege betrifft.
Das Land hat 33 Flüsse, davon sind 6400 km schiffbar. Allerdings ganzjährig sind davon nur ca. 3000 km schiffbar.
In den Trockenzeiten ist teilweise kein durchkommen mehr. Auch gibt es immer wieder Probleme mit veränderlichem
Geschiebe. Kanäle gibt es keine.
Ganzjährig befahrbar ist:
Niger: vom Seehafen Warri über Sagbama bis Lokoja ( ca 480 km )
Benue: von Lokoja bis Yola bei gutem Wasser bis Garua ( ca 500 km )
Calabar: vom Seehafen Calabar bis Ikom ( ca 400 km )
und einige weitere kleinere Flüsse, allerdings nur für Schiffe mit einem maximalen Tiefgang von 1,20 m.

95 % des Exports ist Erdöl und Erdgas. ( EXXON MOBIL )
Das wird allerdings per Pipeline direkt zu den Seehäfen geschickt.
Die Pipelinen werden aber recht häufig angezapft und das Erdöl dann auf dem Schwarzmarkt
weiterverkauft.
90 % des Waren - und Personenverkehrs gehen über die Strassen
Eisenerz, Kohle, Schrott und Stahlerzeugnisse werden größtenteils per Bahn transportiert.
Der inländische Handel mit Lebensmittel geht viel über den Schiffsverkehr.
Genauso die Exportartikel wie: Kakao, Erdnüsse und Gummi werden über den Fluß Calabar
abgewickelt.

Schiffsunfälle kommen recht häufig vor, da teilweise recht abenteuerliche Gefährte hoffnungslos überladen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 14 nov 2013 15:37
door kajoe
Ach ik zie het maar zo men heeft een prachtige manier gevonden om met nog wat te verdienen deze schepen op te ruimen men vaart er daar mee tot dat het er mee ophoud ,stapt van boord en laat de boel weg rotten ,niemand daar reklameert daar tegen alleen se shell wand die krijgt de schuld van de verondreineging ,iedereen weer gelukkig.
groet wout.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 14 nov 2013 16:34
door maarpol
kajoe schreef:Ach ik zie het maar zo men heeft een prachtige manier gevonden om met nog wat te verdienen deze schepen op te ruimen men vaart er daar mee tot dat het er mee ophoud ,stapt van boord en laat de boel weg rotten ,niemand daar reklameert daar tegen alleen se shell wand die krijgt de schuld van de verondreineging ,iedereen weer gelukkig.
groet wout.
De verklaaring is dan , als het maar niet bij mij voor de deur gedaan Word . Klik de linken aan en zie wat een enorme verontreiniging dit meevoert voor het miljeu. Als er in Holland of Duitsland 1 druppel olie in het water komt krijge je een groote boete en je Word te met gekastreert . Maar wat daar gebeurd trekken we ons voorlopig niets van aan tot de tijd komt dat de viezigheid schoon gemaakt moet worden . Dan ligt het wel in de kaarten dat veelen landen daar ekonomische help moeten geven . Enkel gezegd dan gaan er een deel belastings Euro s van jouw ook naar toe. En daar worden jullie dan zeeker vrolijk van

https://www.google.no/search?q=nigeria+ ... 66&bih=600

https://www.google.no/search?q=nigeria+ ... g&tbm=isch

https://ajw.asahi.com/article/behind_new ... 1306050004

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 14 nov 2013 17:46
door velasquez
Het milieu vraagstuk geld ook alleen voor west Europa.
De rest van de wereld trekt zich nergens wat van aan tot het fout gaat geven ze ons de schuld.

gr.BB

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 14 nov 2013 18:10
door maarpol
Het zijn niet de gewoone mensen inNigerie dai daar rijk aan worden . Ik denk dat de schippers die hun tankertje door een makelaar naar Nigerie verkoopen niet veel meer krijgen als de sloop prijs. Maar er zijn anderen die er goed geld aan verdienen denk ik , want ze gaan bij de vleet naar Nigerie en binnen 2 jaar aan het eind Als we door de laatste 40 jaar niets aan de vervuiling in Holland en Duitsland gedaan hadden had de Rijn en andere rivieren enorme en stinkende riooleringen geweest vandaag.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 16 nov 2013 04:24
door Evert CadIJ
Vandaag zullen er weer 2 tankers uit Rotterdam richting Nigeria vertrekken.
Dat zijn de CELINA en de DROBETA.

Groet Evert

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 16 nov 2013 11:19
door velasquez
Die tankers zijn allemaal enkelwandige schepen die over enige tijd verboden worden op de Rijn.

gr.BB

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 16 nov 2013 12:39
door maarpol
Vandaag zullen er weer 2 tankers uit Rotterdam richting Nigeria vertrekken.
Dat zijn de CELINA en de DROBETA.

Misschien komen we ze over een jaartje weer tegen maar dan misschien in deze situatie. Ex Eiltank 5

8 maart 2012 Vertrek van uit Rotterdam
https://www.tugspotters.com/site/content ... -naar-zee/
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/5873/

21 April 2013 Een jaar laater . Een wrack

Afbeelding

Afbeelding
Te pakken genomen , betrapt op illigale olie transporten
https://beegeagle.wordpress.com/2013/04/ ... ger-delta/

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 16 nov 2013 18:26
door k-k
Goede arbeidscodities! Met airco. Gr. Klaas.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 18 nov 2013 19:53
door maarpol
Alexander in 2008 - 2009 naar Nigerie
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/1371/

21 Desember 20102
According to the JTF commander, the most outstanding success of the command was the arrest of 18 vessels which he named MT ANE, MT OXO, MT Amuno-Ibi, MT Vannesa and MT Princess Nnenna, MV premier, MV Somtrans, MT Mintra, as well as MT Alexander.

Ziet er naar uit dat het dit schip is