Pagina 400 van 512

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 03 jan 2020 16:30
door maarpol
Een paar foto s aanboord van de Ex Perla Nera daar en goed het verval te zien en staat nog steeds te koop . Maar zie foto 1 en 3 iedere hoek van de stuurhut een trechter mat slang er aan die naar die tanks op het roefdek gaan . Heebn geen waterboot nodig daar

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 03 jan 2020 18:12
door maarpol
Hier een foto van de Zeebrugge in Lagos met de bemanning 7 man van Sri Lanka . Slecht want de een of andere Nigeriaan ofwel een Europerer haalt mensen in Sri Lanka die nergens van weten en zo aanboord stappen . En de Big bos in de achtergrond no risk etc etc te rot om waar te zijn.

https://sundiatapost.com/oil-bunkering- ... s-to-efcc/

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 03 jan 2020 20:39
door maarpol
En dank zij een trouwe volger die ook oogen open heeft kwam dit boven water , de 3 januarie 2020 kwamen de sleepboot Arion met de resten van de Therese Straub bij een sloopwerf in Turkye aan. En 2 zijden terug al foto van de Arion op de sloop helling nog geen foto van dat voorschip daar maar ik heb het gevoel dat deze zaak niet helemaal pluis is.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 04 jan 2020 10:07
door maarpol
Zeebrugge

During the visit to the location of the arrested vessels , some of the crew members displayed a non challant attitude towards the crime.

For instance , Captain of MT ZEEBRUGGE, Yepa KAJ, a Sri-Lankan, revelaed that he sailed all the way from Morrocco to Nigeria, to get the product. Asked where precisely he collected the product, he could not state nor give the description of the location.

Rather, he simply stated that “ I do not understand the terrain. This is my first time in Nigeria. I was only given a directive to come here and take the cargo. I don’t know Nigeria’s law. I was forced to come.

“ I navigareted 3,300 nautrical miles from Morroco to Nigeria. When I got here, I was given a telephone number to contact someone , who loaded the product into my vessel. I don’t know what type of product it is. I was instruted to take it to Ghana. I was on my when naval personnel intercepted me at midnight”

Captain Kapila who gave the name of the company he works for as Vellie maritime , also could not state who or what he was going to do with the product in Ghana. He simply stated that “ the directive was that when I get to anchorage in Ghana, the Operation Manager of my company would call to tell me what next to do. My company is in Greece and I have been sailing since 1990.

The product was meant for crew’s insentive – Nigerian Captain

https://oglinks.news/niger/news/7-sri-l ... h-billions

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 04 jan 2020 11:38
door maarpol
Zeebrugge komt filmpje ook

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 04 jan 2020 11:44
door maarpol
Link naar het filmpje met de Zeebrugge

https://www.youtube.com/watch?v=TO3HYAD ... 683SVXgvbo

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 04 jan 2020 16:41
door maarpol
Lagos

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 04 jan 2020 17:58
door karelzijpe
Martin is nu een soort van "Kuifje in Nigeria" of te wel "Shell we do, yes we Shell". Wat Shell kan ,kunnen wij ook met een "little help "" from Dutch-ships, dachten ze volgens mij. Armoede en corruptie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Resultaat een land van Ali Baba en 80 miljoen rovers.

Mooie dunne olie trouwens om te zien !

Karel

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 05 jan 2020 19:16
door maarpol
Wat ik wel ziet nu er dat de mannen de AIS gaan gebruiken de laatste jaaren scheepen zoals die Nelson Palamas auguste etc nooit de AIS aan .. Maar nu nadat die Zeebrugge gepakt werd ook omdat de AIS niet i gebruik was gebruiken ze hem plotseling allemaal daar.

https://www.marinetraffic.com/no/ais/de ... essel:KALI# Deze Kali is de Ex Auguste

En scheepen rondom deze lijst met een paar bekende namen er tussen . Debotank mankeert er aan maar Budda 2 wel

https://www.marinetraffic.com/no/ais/in ... pname:KALI

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 05 jan 2020 21:04
door maarpol
hank schreef: 30 dec 2019 11:04 Zeebrugge.

Op mijn vraag wat de eerste scheepsnaam van de Zeebrugge was heb ik geen antwoord ontvangen.
Inmiddels er achter gekomen dat ze als Yvonne is gebouwd.
Heeft ze nog als Yvonne voor Intermas gevaren of door Transtank van de werf gekocht en Zeebrugge hernoemd?
Iemand die zich dat nog kan herinneren?

Hank.
Kijk Hank . dit kreeg ik toe gestuurd over die Zeebrugge

BT 32 m.t. ZEEBRUGGE 6000282 1971-1991 tankschip

Gebouwd, 1971, Scheepswerf van Langerbrugge, Langerbrugge (-)
2.086 ton
87,20 x 9,50 x 4,18 x 3,680 meter.
Estuaire tanker, 10 ladingtanks, 3.463 m3.
1.000 PK, 736 kW, 8 cyl, 4 tew, 320 x 480, 380 omw/min., Deutz, Klöckner-HumboldtDeutz A.G., Keulen.
Historie:
Aanvankelijk YVONNE.
1971 ZEEBRUGGE, Transtank N.V., Antwerpen-België. Europanummer 6000282.
1980 ZEEBRUGGE, Stevedoring & Transport N.V., Antwerpen-België.
1991 ZEEBRUGGE Jema B.V.B.A., Oostkamp-België.
6-2011 in de vaart bij Interstream Barging B.V., Geertruidenberg.