Pagina 5 van 512

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 20 nov 2013 13:20
door Koos
Hoe komen we van oud slecht onderhouden/afgekeurde schepen af .
Welke expert keurt dit goed om over zee te gaan
Men moest dit toch niet willen, men bemoeit zich overal mee op de wereld , maar dit mag men achterlaten in de rimboe van de regering.
Daar had men evt. een deel van ons gezamelijke over gebleven slooppotje wel voor kunnen gebruiken.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 20 nov 2013 13:23
door Jan Stolp
https://www.shipspotters.nl/viewtopic.ph ... 25#p198266

Als je even scrollt lees je een bericht over de piraterij in Nigeria en een vergelijking met Somalië...
Groet Jan

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 20 nov 2013 20:26
door maarpol
De sleepboot Ferox Word vast gehouden in Poole in Zuid England , met de Valetta en de Rix Harrier de rix gedeeltelyk op sleep en eigen kracht.

Hier de reden waarvoor

Date and Place of detention: - 24 October 2013 Southampton
Vessel Name: - FEROX
GT: - 224
IMO No: - 7312402
Flag: - Vanuatu (WL)
Company: - Ferox Towage & Salvage
Classification Society: None
Recognised Organisation: None
Recognised Organisation for ISM: Not Applicable
Summary: - twenty deficiencies including eight grounds for detention


Defective Item Nature of Defect Ground for Detention
1108 Load Lines (including Exemption) Missing Yes
17102 Other (SOLAS operational) Other Yes
1132 Tonnage certificate Missing No
17101 Other safety in general Other No
1305 Log-books/compulsory entries Missing No
10111 Charts Missing Yes
1201 Certificates for master and officers Not as Required No
1213 Evidence of Basic Training Missing Yes
1134 Other (certificates) Other Yes
1308 Records of seafarers' daily hours of work or rest Missing No
10111 Charts Not Updated Yes
10127 Voyage or passage plan Lack of Information No
17101 Other safety in general Other No
13101 Propulsion main engine Not as Required Yes
13101 Propulsion main engine Not as Required Yes
2108 Electrical installations in general Not as Required No
9209 Electrical Unsafe No
1118 Pollution Prevention by Noxious Liquid Sub in Bulk Missing No
3108 Ventilators, air pipes, casings Not as Required No
17101 Other safety in general Other No

This vessel was still detained at 31 October 2013

If and when she is released from detention her name will be removed from the list of current detentions at the Paris MoU on Port State Control website.

https://www.parismou.org/detentions-ban ... detentions

You can also see details of her previous two detentions by using the Inspection Search facility on the same website.

https://www.dft.gov.uk/mca/mcga07-home/n ... =11&y=2013

Met dank aan Mr Cruisader https://www.maidencombe.net/2013/11/fero ... pdate.html

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 20 nov 2013 20:31
door maarpol
En die More met de Novara en de Flot 5 op sleep zit nu een stukje ten Noorden van Lissabon . volgens de laatste registrering vanmiddag
Last report: Nov 20, 2013 13:56 UTC
Sailing to: SPAINCOAST
ETA: Oct 05, 08:00
Speed: 0.8 kn

Deze sleep vertrok vrijdag 18 oktober uit Rotterdam na veel dobberen en wachten nu hier. Een maand laater

0,8 knoop :?: Volgens mij vaart die niet maar drijft daar met de stroom mee . ??????????

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 22 nov 2013 18:44
door maarpol
Er gaan wel een 14 dagen voor ik er meer bij zet want morgen 14 daagen naar de Can eilanden . En misschien kom ik die More daar wel tegen in Las Palmas om te bunkeren . Ik heb weer wat gevonden in Nigerie maar dat komt er over 14 daagen bij . misschien dat anderen wat interessants er bij vinden op dit topic. Zoals ik uitgerekend hebt komt die More als die daar gaat bunkeren er volgende week Dinsdag ongeveer binnen . Is sinds de 15 weg op de AIS . Maar ik vond hem de 20 toch terug , toen zat die even boven Lissabon

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 06 dec 2013 14:43
door ouzovd
Ik heb het idee, dat de "Ferox" het weer gaat proberen vaart nu onder de Engelse kust. Heeft eerst een beetje voor Poole gekruist. Ik denk de sleep weer aangemaakt.
De "More" is zuidelijk van Las Palmas al een paar dagen onderweg nog steeds met bestemming Dakar.


Gr, Frans

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 10 dec 2013 20:34
door maarpol
Ik ben weer terug van weg geweest , ik zie dat dei Ferox nu west van La Coruna zit , melden daar de komen de uuren 30 tot 38 knoops wind recht uit het Zuiden . Doet niet goed op een oude binnen tanker.

Ik heb geen foto van dei More gemaakt in Las Palmas want die lag buiten op zee en geen goede camera om in te zomen.Ik denk dat die More ongeveer bij Dakar zit . Denk niet dat die daar binnenloopt maar de sleep op zee wel over genomen word door een sleepboot of een kust tankertje .

En die MTS VENGEANCE zat zuid voot La Coruna maar is omgekeert vaart Noord West. 2Tankers op sleep en slecht weer opkomst , het ziet er voor mij naar uit dat die terug vaart omdat hij anders in een 32 to 38 knoops wind terecht komt . En dan ziet het er slecht uit voor hem
https://www.marinetraffic.com/en/ais/hom ... :235056099

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 10 dec 2013 20:55
door maarpol
En als je dan dit leest.

While Niger Delta youth may handle the local tapping and loading, international playersfrom Eastern Europe, Russia, Australia, Lebanon, the Netherlands, and France all play roles
in financing, transporting, and laundering the money associated with blood oil.

https://www.usip.org/sites/default/files ... rdelta.pdf

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 10 dec 2013 22:18
door pieter53
Link werkt niet Martin!

NIEUWE LINK!

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 10 dec 2013 22:50
door maarpol
pieter53 schreef:Link werkt niet Martin!

NIEUWE LINK!
Ik zou hem net repareren maar jij kwam me in de voorkoop, Bedankt want is interessant te leezen en reist gelijk tijdig meer vraagen over deze handel. :idea: :idea: :idea: :roll: :roll:

En als je dan dit leest.

While Niger Delta youth may handle the local tapping and loading, international playersfrom Eastern Europe, Russia, Australia, Lebanon, the Netherlands, and France all play roles
in financing, transporting, and laundering the money associated with blood oil.