Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Een paar foto s van de Santos die voor sloop te koop ligt daar ziet er uit opgekocht door een handelaar en ligt op dezelfde plek waar er altijd een paar ex binnen tankers liggen . Degeen die dit topic volgen herkennen zeeker die uitgebrande kuster en de kop van de Paulina ook net te zien En ook de Shandy die jaaren in arrest geleegen heeft op dezelfde plaats in Port Harcourt bij zelfde handelaar.
Bijlagen
Santos april 2020-1.jpg
Santos april 2020-1.jpg (131.42 KiB) 2052 keer bekeken
Santos april 2020-2.jpg
Santos april 2020-2.jpg (117.06 KiB) 2052 keer bekeken
Santos april 2020-3.jpg
Santos april 2020-3.jpg (129.17 KiB) 2052 keer bekeken
Santos april 2020-4.jpg
Santos april 2020-4.jpg (131.42 KiB) 2052 keer bekeken
Santos april 2020-5.jpg
Santos april 2020-5.jpg (103.54 KiB) 2052 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De Sapphire heeft ook een deel naamen gehad door het leven.

https://photos.marinetraffic.com/ais/sh ... id=3133398

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Is wel geen binnenvaart tanker maar leuk te zien en weeten. Vorig werd er een oude Noorse veerboot naar Africa verkocht en vorig najaar een Russiche bemanning er op en ging op eigen kracht het zee gat uit . Bij de Engelse kanaal eilanden kreegen ze groote motor problemen en na veel heen en terug mochten ze toen daar binnen komen . Heeft dar maanden geleegen maar zag vandaag op FB dat de sleepboot Kingston in Dakar is met een sleep . Na enig zoeken vond ik dit filmpje en antwoord wat er achter hing.

Ook in Noorwegen veel gejuig als er een Elektrish aan gedrreven groen veer bij komt en dan ja de oude rotzooi verkoop je naar Africa . Is nog geen 5 maanden geleeden een zo n oud Noors veer kapseisde buiten Port Harcourt

Groeten Martin

Roest rust nooit.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Fluks »

De Lizzy ligt zo te zien zeeklaar in de Rietbaan.De stuurhut staat in de laagste stand met een houten bekisting er omheen. Groet,Arie.

Bij nader inzien heb ik in een grijs verleden nog een reis op de Lizzy,toen Dordrecht 23 gevaren.
Groeten,Arie.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Fluks schreef: 10 apr 2020 17:22 De Lizzy ligt zo te zien zeeklaar in de Rietbaan.De stuurhut staat in de laagste stand met een houten bekisting er omheen. Groet,Arie.

Bij nader inzien heb ik in een grijs verleden nog een reis op de Lizzy,toen Dordrecht 23 gevaren.
Bedankt De sleepboot Grace 1 met de Almerode liggen binnen in Banjul Gambia. Ok verwacht day die Almeroode op eigen nacht ver der gaat . En vrij zeeker een klant voor de Navy daar. Geef hem max 3 maanden en dan game over.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Eemspoort »

Wel 3 maanden? Jij bent optimistisch... :lol:
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Eemspoort schreef: 11 apr 2020 17:51 Wel 3 maanden? Jij bent optimistisch... :lol:
Ok schreef 3 maanden om netjes te blijven maar word wel een herhaaling zoals de Zeebrugge en de Anton. De mannen daar weten ål wat er onderweg is. Ze volgens Martin op het forum en Facebook. En denk nog Even dan ktijg ik een Berg met sterren en streepen toe gestuurd van ze.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Eemspoort »

Dat zou dan ook wel verdiend zijn. ;)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Westeind »

maarpol schreef: 11 apr 2020 19:34
Eemspoort schreef: 11 apr 2020 17:51 Wel 3 maanden? Jij bent optimistisch... :lol:
Ok schreef 3 maanden om netjes te blijven maar word wel een herhaaling zoals de Zeebrugge en de Anton. De mannen daar weten ål wat er onderweg is. Ze volgens Martin op het forum en Facebook. En denk nog Even dan ktijg ik een Berg met sterren en streepen toe gestuurd van ze.
Kijk maar uit dat ze die maffia niet op je afsturen 😬😜
vaar om te leven (niet andersom)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ha Ha. Enige jaaren geleeden was er op dit forum een forimlid die schreef dat als ik niet meer beleefder zou gaan schrijven bedreigde hij me met dat hij k dan een ploeg motorfiets vrienden bij me langs zou stuuren Bij nader onder zoek waaren die vrienden een deel bejaarde Heeren met Leren jassen op Solex bromfietsjes :mrgreen: :geek: :mrgreen: :mrgreen:

Gekste is wel dat de man ambtenaar wad
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie