Even voorstellen / algemene mededelingen

Alles over binnenscheepvaart
Door Vertrouwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2019 23:11

Re: Even voorstellen

Bericht door Door Vertrouwen »

Hallo forum leden,
Als nieuw bakken forum lid en ongewoon met het fenomeen forum zal ik me maar even voorstellen dan.
Mijn naam is Rob Berendsen, 58 jr, getrouwd, 3 kids, woonachtig in Apeldoorn en sinds april 2017 de trotse bezitter van motor-sleep-veerboot Door Vertrouwen (DV).
Ik ben nog nooit op een forum geweest maar werd door een kennis getipt dat er oude foto's van de DV op dit forum stonden.
De Door Vertrouwen is gebouwd in 1926 te Alphen ad Rijn bij de firma Boot, in opdracht van de fam Verschoor.
Zoons Leun en Arend dreven de veerdienst tussen Herkingen en Bruinisse nadat zij deze van hun vader Arend Verschoor hadden overgenomen.
De Door Vertrouwen staat ingeschreven in het RVEN onder nummer 2036, meer details vindt je daar.

Ik wil zoveel mogelijk weten van de DV en volg dus geduldig ieder spoor wat tot meer info over de DV zou kunnen leiden.
Geduldig want in mijn dagelijkse werk ben ik ook nog mede eigenaar van een groenvoorzieningsbedrijf te Kampen.

Op dit moment ligt ze aan het Steenwijk-Beukers kanaal ter hoogte van Giethoorn, 500 m van het huis waar mijn dochter en haar man wonen en waar ik veel vrijetijd doorbreng.

Tot zover,

Rob Berendsen
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door k-k »

Hoi Rob, Welkom op het Forum.
Even een zoekslag gemaakt. Kijk zelf maar even of daar iets bij zit. Zie link. Gr. Klaas.
search.php?keywords=%22Door+Vertrouwen% ... ubmit=Zoek
Sjoerd84
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2020 17:15

Nieuw en een hulpvraag

Bericht door Sjoerd84 »

Hallo, allereerst wil ik mij hier graag voorstellen,

Mijn naam is Sjoerd.. 35 jaren jong..
Wonend aan de zaan in Zaandam

Enige tijd geleden hen ik het klassieke schippersvletje van mijn vader mogen overnemen, een Overnaads gelaste vlet van rond 1960 met een marstal 5hk 1clinder benzine in board.

Dit laatste is meteen de oorzaak van de hulpvraag, de magneet is op zn eind, bij warm worden gaat deze doorslaan en verlies ik dus vonk. Ik heb inmiddels iemand gevonden voor revisie van de SEM revisie. Echter moet ik het vervolgens uiteraard terug plaatsen en op tijd zetten.. dit kan ik. Bij een auto met markeringen en een stroboscoop prima zelf echter bij deze oude blokjes heb ik toch enige hulp nodig. Of te wel wie o wie kan en wil mij hier bij helpen..


Alvast veel dank en groeten Sjoerd
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even voorstellen

Bericht door Kees Keijzer »

Door Vertrouwen schreef: 24 okt 2019 13:10 Hallo forum leden,
Als nieuw bakken forum lid en ongewoon met het fenomeen forum zal ik me maar even voorstellen dan.
Mijn naam is Rob Berendsen, 58 jr, getrouwd, 3 kids, woonachtig in Apeldoorn en sinds april 2017 de trotse bezitter van motor-sleep-veerboot Door Vertrouwen (DV).
Ik ben nog nooit op een forum geweest maar werd door een kennis getipt dat er oude foto's van de DV op dit forum stonden.
De Door Vertrouwen is gebouwd in 1926 te Alphen ad Rijn bij de firma Boot, in opdracht van de fam Verschoor.
Zoons Leun en Arend dreven de veerdienst tussen Herkingen en Bruinisse nadat zij deze van hun vader Arend Verschoor hadden overgenomen.
De Door Vertrouwen staat ingeschreven in het RVEN onder nummer 2036, meer details vindt je daar.

Ik wil zoveel mogelijk weten van de DV en volg dus geduldig ieder spoor wat tot meer info over de DV zou kunnen leiden.
Geduldig want in mijn dagelijkse werk ben ik ook nog mede eigenaar van een groenvoorzieningsbedrijf te Kampen.

Op dit moment ligt ze aan het Steenwijk-Beukers kanaal ter hoogte van Giethoorn, 500 m van het huis waar mijn dochter en haar man wonen en waar ik veel vrijetijd doorbreng.

Tot zover,

Rob Berendsen
Hier de meetbrief van de DOOR VERTROUWEN van Verschoor uit Herkingen;
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... de=Ga2033N
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door Kees Keijzer »

En ook nog een stukje uit het Boek de Blijde Aankomst over de schippers en hun schepen van mijn geboorte eiland Goeree Overflakkee betreffende de familie Verschoor en hun veerdienst met nog twee fotootjes van het zeilbootje en de motorboot;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eerst de hoogaars, het zeilbootje waar de veerdienst werd onderhouden, dan de Door Vertrouwen en het stukje over de familie Verschoor,
Groet, Kees Keijzer.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door piet42 »

de door vertrouwen deze foto,s zijn wel bekend denk ik
Bijlagen
door vertrouwen 2017 beulakkerweide.jpg
door vertrouwen 2017 beulakkerweide.jpg (99.47 KiB) 1703 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door pieter53 »

Voor wie mijn postadres heeft en geen adreswijziging ontvangt,
geef even een seintje als U mijn nieuwe adres wenst te ontvangen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
huib55
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2020 20:09

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door huib55 »

Hallo forum leden.
heb me onlangs aangemeld en wil me wat nader voorstellen.
Huub van Vugt 65 jaar en nog steeds in de weer op de binnen wateren op de brabantse en limburgse kanalen met een kempenaar.
met veel plezier bijna dagelijks even een kijkje op het forum.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door DPLA »

Hallo Huib,

Welkom op het Binnenvaartforum.

Misschien even een foto van de Kempenaar plaatsen ?
Of even de naam van de Kempenaar weergeven ?
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Huub, welkom.
Vaar jij misschien op de Ariës?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie