Waar is dit?

Alles over binnenscheepvaart
Gernot Menke
Berichten: 953
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55

Re: Waar is dit?

Bericht door Gernot Menke »

Ja, dat klopt, Wim. De kerk uiterst links is de Gustav Adolf-kerk in Dietesheim (nu onderdeel van Mülheim). Dan komt op de achtergrond de Europese Centrale Bank in Frankfurt Osthafen. De spitse kerktoren in het midden van de foto is de Sankt Markus-kerk in Mülheim.
Links aan de linkeroever ziet u het einde van de sluispier in het Unterwasser van Staustufe Mülheim.

gr. Gernot
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Waar is dit?

Bericht door Westeind »

navigatie schreef: 10 aug 2019 18:46 Dat Bram het wist....heeft hij je over zien komen? :D
Met andere woorden staat de Westeind er op? :P
grt Wim
Nou , ik dacht eerst de straat van Makkasar, want daar vloog ie dacht ik, maar hij gaf mij de hint dattie er zelf met schip best vaak kwam, toen was de gok niet zo moeilijk meer.....😌
Ik hoop dat ik t zo mag formuleren Erik ?
vaar om te leven (niet andersom)
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Waar is dit?

Bericht door Janna »

Ja, help ze maar een handje :mrgreen:
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Waar is dit?

Bericht door veen1195 »

Was toch niet makkelijk hoor maar die hint deed het hem:Izegem.

Zat eens (als passagier uiteraard😀) op ‘n vlucht van Maastricht naar ‘n Grieks eiland.
Vanaf Koblenz tot ongeveer Mainz kon je Mittelrhein heel mooi zien; had ik toen maar wat foto’s gemaakt...

Gr. Jan.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Waar is dit?

Bericht door Janna »

Helemaal goed Jan 8)

Ik was als passagier aan boord bij KLM onderweg naar huis vanuit Madrid toen ik dit beeld zag, en herkende het meteen. Ik ben dan ook de nodige keren het Kanaal Roeselare-Leie op geweest, naar Ooigem en Izegem.

Momenteel lekker een weekje thuis, en volgende week weer terug naar het Verre oosten voor fase 2 van de Hajj.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Waar is dit?

Bericht door veen1195 »

Oké,fijne week! Gr. Jan.
Gernot Menke
Berichten: 953
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55

Re: Waar is dit?

Bericht door Gernot Menke »

Ik dacht dat het in België was vanwege het uiterlijk van de velden / steden. Het probleem was dat het een kleine zijrkanaal was. Op een gegeven moment zou je het juiste kanaal hebben gevonden, zelfs zonder een hintje, maar je kunt er niet de hele dag naar zoeken. Ik zou de puzzel een beetje open hebben gelaten. :wink:

grt. Gernot
Cornelis
Berichten: 1108
Lid geworden op: 30 dec 2009 14:00
Locatie: Kapelle

Re: Waar is dit?

Bericht door Cornelis »

om in de vakantiestemming te blijven zal ik ook nog eens een plaatje tonen:
raadplaatje116.jpg
raadplaatje116.jpg (347.06 KiB) 933 keer bekeken
het zal geen lastige opgave zijn verwacht ik, maar misschien kan degene die beantwoordt gelijk erbij zeggen wat het is .

groet
Cornelis
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Waar is dit?

Bericht door Kapitein Spok »

Als je zegt dat het niet lastig zal zijn dan schat ik in dat ik op de achtergrond de beneden invaart van een sluis op de Main zie.
Op de voorgrond het stuwgat met daarin een aakje van het type Wagenbrugger.

Over het doel van dat steigerwerk aan die dubbele gieken durf ik geen uitspraak te doen.
Misschien een frame voor een stroomscherm ?
Aan die stevige haak aan de (verlengde) david zou je stroom meetinstrument te water kunnen laten, maar het is echt giswerk wat ik nu doe.

(En met de voetbaltoto heb ik nog nooit iets gewonnen dus ….)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Waar is dit?

Bericht door navigatie »

Als het inderdaad op de Main is wil ik als totale onbekende op de Main :oops: wel een gokje doen:
Is het Freudenberg?

grt Wim
Plaats reactie