Nostalgia

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Nostalgia

Bericht door k-k »

Theo, Wat zal ik daar nu eens op antwoorden? Ben blij en dankbaar dat we zo ver zijn gekomen. Mijn vader overleed een paar dagen nadat mijn ouders 38 jaar waren getrouwd. De dag voor hun trouwdag hoorden ze dat het voor hem einde oefening was. Morgen is dat 36 jaar geleden. Was een rare Kerst en jaarwisseling. Op 2 jan. 1983 overleden. Dat soort dingen (en nog veel engere) gebeuren ook. Soms denk ik wel eens: Buiten de wind hebben we ook nog eens de stroom mee gehad. Gr. Klaas.
Binnenvaarder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Nostalgia

Bericht door Binnenvaarder »

Als er in de volksmond over een Duivendijker gesproken wordt, welke werf bedoelt men dan? Als ik aan een Duivendijker denk dat zie ik de schepen met hun mooie rond kontjes 😀, kan deze uitspraak nog in het #Metoo tijdperk :roll:
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Nostalgia

Bericht door k-k »

Volgens mij waren ze van de werf op de foto met de waterkering. Heb er verschillende op de helling zien staan en in de IJssel zien liggen.De voorkanten waren ook wel karakteristiek. Maar vraag me niet naar de namen. Daar hebben we o.a. De Binnenvaart voor. Daar staan er 50. Gr. Klaas.

http://www.debinnenvaart.nl/schepen_zoeken/?BMD_Owner=&BMD_Name=&BDT_RegistrationNumber=&ENT_ID=&BMD_TonnageStart=&BMD_TonnageStop=&BMD_STP_ID=&BMD_LengthStart=&BMD_LengthStop=&BMD_SCY_ID=&BMD_WidthStart=&BMD_WidthStop=&BMD_DraughtStart=&BMD_DraughtStop=&BSC_SCM_ID=&BMD_Propulsion=&BDT_BYD_ID=443&BDT_YearBuildStart=&BDT_YearBuildStop=&BDT_FBY_ID=&search=1
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Nostalgia

Bericht door ichthus »

Hallo allen, en Klaas daar was ik even mooi abuis ,want aan de Sliksloot is de gebr Buijs aan de Stormpolderdijk in Krimpen, zo nu ga ik echt slapen ! gr Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Deze kwam ik vanmorgen bij mijn dochter tegen, had ze in het verre verleden ook van ons gekregen.
Radio Hilbrant Maasbracht, hadden ook een zaak aan de Stieltjeskade te Rotterdam.
mvg
Geert
Bijlagen
Radio Hilbrant Maasbracht (1).jpg
Radio Hilbrant Maasbracht (1).jpg (500.61 KiB) 1308 keer bekeken
Radio Hilbrant Maasbracht.jpg
Radio Hilbrant Maasbracht.jpg (364.9 KiB) 1308 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Jan Kroes »

Wij hadden een iets anders.
Hilbrant.jpg
Hilbrant.jpg (102.85 KiB) 1300 keer bekeken
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Relatiegeschenken en Reclameuitingen

Bericht door Kapitein Spok »

Alleen al de naam Hilbrant. Destijds toch echt wel één van de experts op het gebied van scheepselektronica en alles dat met 12 en 24 volt te maken had.
Hoewel ik uitgerekend vandaag weer eens “een brug te ver ging” met een stellige bewering, durf ik toch wel te zeggen dat er links en rechts bij ons allen heel wat vergelijkbaar spul in huis ligt.
Voorwerpen met een economische waard van ongeveer: NUL.
Maar die wel een schat aan herinneringen oproepen bij het zien er van.

Zo kwam ik onlangs bij het snuffelen in "het kistje met belangrijke papieren" van mijn overleden ouders, weer eens dit mapje tegen.
Expediteur Wafelaerts in Klein Ternaaien gaf dit ooit als Nieuwjaarspresentje aan de vaste klanten. Een simpel dingetje, gemakkelijk om alle toen voor de grenspassage noodzakelijke papieren bijelkaar te houden.
Maar nu, zo'n halve eeuw later, een voorwerp dat allerlei herinneringen aan de sores in verband met de grenspassage toen, terug in herinnering brengt.
Wafelaerts 1.jpg
Wafelaerts 1.jpg (122.91 KiB) 1181 keer bekeken
Wafelaerts 2.jpg
Wafelaerts 2.jpg (74.75 KiB) 1181 keer bekeken
kabo
Berichten: 3445
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Nostalgia

Bericht door kabo »

scannen0009.jpg
scannen0009.jpg (140.96 KiB) 965 keer bekeken
kabo
Berichten: 3445
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Nostalgia

Bericht door kabo »

scannen0010.jpg
scannen0010.jpg (118.35 KiB) 966 keer bekeken
kabo
Berichten: 3445
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Nostalgia

Bericht door kabo »

scannen0011.jpg
scannen0011.jpg (76.77 KiB) 966 keer bekeken
Plaats reactie