Actueel nieuws 2017.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Petershagen (ots) - Am Mittwochvormittag (4. Januar) entdeckte ein Matrose (34) eines Gütermotorschiffes im südlichen Bereich der Schleuse Petershagen, bei Windheim, im Wasser treibend eine leblose Person.

Schiffsbesatzung entdeckt Toten in der Schleuse
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Das Wasserstraßen-Neubauamt Datteln hat nach Abschluss einer europaweiten Ausschreibung im vergangenen Monat zwei weitere Bauaufträge vergeben.

ERSATZ DER SCHLEUSEN AM DORTMUND-EMS-KANAL – NEUE BAUAUFTRÄGE UND KURZINFORMATIONEN
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

NIJMEGEN - Minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu heeft vrijdagmorgen een bezoek gebracht aan enkele gedupeerde woonbootbewoners in Nijmegen.

Minister Schultz bezoekt gedupeerde woonbootbewoners in Nijmegen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Maria Valentine in de afvaart op de Maas onder de Keizersveerse brug.

Maria Valentine in de afvaart op de Maas
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
jarre_jarre
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:08

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door jarre_jarre »

Binnenvaarder schreef:Rampschip ligt "stiekem" in de Moerdijk! Geeft al weer aan dat de media allerlei zaken totaal uit zijn verband rukt. AIS direct uitgezet? Dit is waarschijnlijk ook het 1e waar je aan denkt als je dwars door / over een stuw vaart :-(. De media gaat maar steeds meer doen om het publiek op de verkeerde been te zetten. Men leest het artikel en het wordt voor waar aangenomen, iedereen heeft dan een mening maar de meeste (burgers) snappen niet waar het over gaat. Ik beperkt me dan alleen tot de nautische info die ik regelmatig in de media lees.
mvg
Geert

Het woord stiekem kom ik nu niet meer tegen, maar inderdaad wat een tenditeus geneuzel. Natuurlijk gaat de Ais uit ALS JE DE STUURHUT eraf vaart, denk dat er nog wel meer uitgegaan is toen. En natuurlijk gaat de schipper niet gauw de ais dan uitzetten, het is toch wel duidelijk waar je bent :roll:
A/B Luxe motor Spes Salutis
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Bei einem missglückten Drehmanöver auf dem Rhein bei Mainz ist ein Güterschiff mit einem am Ufer festgemachten Fahrgastschiff zusammengestoßen.

Niedriger Wasserstand sorgt für Schiffsunfall auf dem Rhein
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Tim S.
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 dec 2007 21:57

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Tim S. »

Binnenvaart schreef:Bei einem missglückten Drehmanöver auf dem Rhein bei Mainz ist ein Güterschiff mit einem am Ufer festgemachten Fahrgastschiff zusammengestoßen.

Niedriger Wasserstand sorgt für Schiffsunfall auf dem Rhein
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/117717/3528853
https://www.vesseltracker.com/de/Ships/S ... 94637.html
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door teerkwast »

U als vakman, mag eens het volgende voor mij uitleggen. Ik als ex schipper, kan mij nog haarfijn herinneren dat als wij met hoog water op de maas in Heumen moesten schutten, de sluisdeuren toch echt wel in ongeveer vijf minuten dicht waren. Als ik nu dan vanmorgen in de krant leest, dat het nu drie uur duurt, voor de sluis, ik neem aan dat ze de stuw bedoelen, ik ben daar al geen eeuwigheid meer geweest, dus weet niet hoe het er nu uitziet. Maar als dit klopt, ga ik toch wel twijfelen aan R,W,S, Dus er loopt eerst een heel kanaal leeg voor dat het afgesloten kan worden. Lekker handig. Hoezo vooruitgang met al dat moderne spul. Net als het lachertje van Rotterdam, de Botlekbrug, ook zo goed over nagedacht.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door k-k »

Bart, Wind je niet op! Lees zoveel dingen in de krant waarbij ik me afvraag hoe men het verzint. Bedenk wel dat een hoop "walmensen" een heel andere kijk op die zaken hebben dan wij. Regelmatig valt er een woord weg (in het AD las ik dat het schip ondereg was met 2 ton benzeen) of men typt een nul teveel of te weinig. Zelf vraag ik me af voor hoever RWS zicht heeft op de schade, zowel onder als boven water en hoe de schade gerepareerd zou kunnen worden. Begrijp best dat het een complexe zaak is, waarvoor je niet zomaar een app kunt downloaden. Droogzetten (gedeeltelijk) van de stuw is waarschijnlijk niet verantwoord. In een paar dagen tijd kan er veel water van de rivier komen en dat moet dan wel kunnen passeren. Wens RWS veel wijsheid bij het oplossen van dit probleem, of zo je wilt aanpakken van deze uitdaging. Want dat is het wel natuurlijk. Gr. Klaas.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Toen Hans van Oostveen twaalf jaar geleden nog hoofd technische dienst was bij de dienstkring Nijmegen-Maas van Rijkswaterstaat, kon hij bij calamiteiten zo iemand oproepen.

Rijkswaterstaat weet niet waarom sluis zo laat sloot
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie