Dat bruggen in mijnbouw streken regelmatig opgehoogd moesten worden is een bekend feit. En niet alleen bruggen, bijvoorbeeld de kade van Urmond is ooit ook met een aantal meters verhoogd omdat hij onder water dreigde te komen.
De palen midden in het Julianakanaal ter hoogte van de kade van Stein staken toen het kanaal nieuw was veel hoger boven water dan op het moment dat ze zijn weggehaald. Dat zou op foto's uit verschillende periodes te zien moeten zijn.
En inderdaad op dat deel van het Julianakanaal zijn de bruggen ook wel eens verhoogd wat in de brughoofden goed te zien was.
Maar het is inderdaad ook waar dat de bruggen over kanalen vaak wat laag werden gehouden om de opritten niet te steil te laten worden. En de schepen waren daar op aangepast. Een stuurhut bestond niet, het kanaalschip had weing zeeg en de woning was diep ingezonken. Dit laatste was ook goedkoper in het bouwen, en ook dat speelde mee.
Uit de oude doos.
Re: Uit de oude doos.
gr.Bas
Re: Uit de oude doos.
gr.Bas
Re: Uit de oude doos.
gr.Bas
Re: Uit de oude doos.
Welke 'Moerdijk' is dit?
Ik lees hier: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0231
Dat de oude Moerdijk in 1953 Krammer wordt.
Ik lees hier: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0231
Dat de oude Moerdijk in 1953 Krammer wordt.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Uit de oude doos.
pieter volgens mijn is dit de moerdijk die in 1928 is gebouwd is gaan varen tussen willemsdorp en moerdijk tot 1936 toen was de brug klaar zijn de boten bedankt de moerdijk willemsdorp en de dordrecht in en na de oorlog'1944 werden de verkeersbrug en spoorbrug opgeblazen zijn de boten weer gaan varen.
de willemsdorp is naar kruiningen gegaan en is daarvoor verlengd
teveel om het hele verhaal op te schrijven en het is al gedaan dus waarom daar geen gebruikt van maken
https://www.psdnet.nl/moerdijkpont-moerdijk/
de willemsdorp is naar kruiningen gegaan en is daarvoor verlengd
teveel om het hele verhaal op te schrijven en het is al gedaan dus waarom daar geen gebruikt van maken
https://www.psdnet.nl/moerdijkpont-moerdijk/
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Uit de oude doos.
Bedankt Piet!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Uit de oude doos.
Wie heeft nog foto,s van de Victor H.
Toen hij nog als couster voer.
En wat is er met hem gebeurt
Heb er 4.5 jaar op gevaren op Oostende
Mvg drado@zeelandnet.nl.
Toen hij nog als couster voer.
En wat is er met hem gebeurt
Heb er 4.5 jaar op gevaren op Oostende
Mvg drado@zeelandnet.nl.
Re: Uit de oude doos.
op blz 411 is er nog over gesproken wil is waar geen coaster meer en op facebook kwam ik deze foto tegen is dit wat je bedoel maydaypiet42 schreef: ↑18 jun 2019 15:03 foto uit de oude doos '69 willemstad
in de sluis de Typeriha van Joh schapers uit raamsdonk de vader van mijn maat Piet schapers verder zie je de Paula van van Denderen de leendert van L van Pelt R.dam en een spits ferfra uit gent over BB een tanker uit gent wel bekend maar ff geen naam Victor H van Huygebaert ( net bekend) over sb de orio VIII uit brussel voorin nog een sterrenbak van oosterwijk foto met dank aan
- Bijlagen
-
- 65606895_1742987595803624_7050221758783160320_n.jpg (61.5 KiB) 968 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Uit de oude doos.
De laatste foto van de Victor H. lijkt in de 2e Petr. haven aan de achterkant van een Caltex/Chevron/Texaco steiger te zijn. Gr. Klaas.