Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Uit de oude doos

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Alphen a/d Rijn, jaren zestig. Voorop gaat een Shell tankertje, als ik het goed heb kunnen lezen de 41. Van het Purfina bunkerbootje heb ik niks kunnen vinden. Misschien weten jullie er iets van...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
riobravo
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 apr 2008 00:20

Re:

Bericht door riobravo »

wrijfhout schreef: Afbeelding
Een scanner is een fantastisch apparaat, flink opgeblazen komt van dit bootje de naam Gerdiena tevoorschijn. Kan iemand de juistheid bevestigen?
zo als ik zie is mijn vader op dit bootje zet kaptitein geweest bootje hete toen assistent en was van van der werf uit leeuwarden mijn vader deed er bagger werk mee in baarn/amesfoort bootje stond toen en net nieuwe fiat 175 pk in zijn er meschien nog meer foto,s van dit bootje groetjes rio bravo
Riegel
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:53
Locatie: a/d Maas

Re: Uit de oude doos

Bericht door Riegel »

Van het Fina scheepje kan ik niets vertellen.
Het Shell tankertje is de Shell 40 welke de bevoorrading van vliegveld Valkenburg verzorgde.
Is in 1961 gebouwd bij Hakvoort in Monnickendam met een 220 pk Stork motor.
De tanks hadden een speciale coating voor producten als vliegtuig brandstof.
Het schip is in 1971 over gegaan naar Rederij v/d Linden en heeft hetzelfde werk gedaan.
Gr Riegel
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: Uit de oude doos

Bericht door verzamelaar »

Afbeelding

Als onderschrift bij deze foto stond "Waalgezicht Vuren 1920". Aardig veel schepen bij elkaar, maar wie weet om wat voor soort schepen het gaat en misschien zelfs wat er toen aan de hand was.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Uit de oude doos

Bericht door Wrijfhout »

Riegel, bedankt voor de informatie!
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Uit de oude doos

Bericht door Wrijfhout »

Iets heel anders. Onderstaand fototje kreeg ik onlangs, het werd in de meidagen van 1940 gemaakt. Naar verluidt zou het Bovenkerk moeten zijn, maar dat kan m.i. niet, ergens in de buurt misschien. Wie herkent het, Schoonhoven misschien?

gr. Harry
Afbeelding
Onbekend haventje met Wehrmachtsoldaten...
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: Uit de oude doos

Bericht door verzamelaar »

Afbeelding

Nog een oud plaatje, waarop enkele namen zijn te herkennen.
Namelijk St. Joseph uit Rotterdam. Op het lege schip is achterop te herkennen Schiffahrts Gesellschaft. Zou misschien een voorloper van Fendel kunnen zijn.
Dan het binnenste schip. Voor zover ik heb kunnen ontcijferen is de plaatsnaam op de staatsieplank Millingen.
Gr. Arnold
riobravo
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 apr 2008 00:20

Re: Re:

Bericht door riobravo »

riobravo schreef:
wrijfhout schreef: Afbeelding
Een scanner is een fantastisch apparaat, flink opgeblazen komt van dit bootje de naam Gerdiena tevoorschijn. Kan iemand de juistheid bevestigen?
zo als ik zie is mijn vader op dit bootje zet kaptitein geweest bootje hete toen assistent en was van van der werf uit leeuwarden mijn vader deed er bagger werk mee in baarn/amesfoort bootje stond toen en net nieuwe fiat 175 pk in zijn er meschien nog meer foto,s van dit bootje groetjes rio bravo
het gaat op dit sleepbootje boortje van 11 meter lang groetjes hendrik van oosten
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Uit de oude doos

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Dit is een klein bootje en hij heet Assistent, maar was volgens mij van Sikkema Heiwerken in Groningen. Hij vaart hier bij Stadskanaal.
Jij mag het zeggen...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
riobravo
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 apr 2008 00:20

Re: Uit de oude doos

Bericht door riobravo »

wrijfhout schreef:Afbeelding
Dit is een klein bootje en hij heet Assistent, maar was volgens mij van Sikkema Heiwerken in Groningen. Hij vaart hier bij Stadskanaal.
Jij mag het zeggen...

gr. Harry
Mslb. Gerdina 23.06479

Toen van: Zoest A.H.van Lith
Bouwjaar 1941 werf, Zaanlandse Scheepsbouw Maatschappij, Zaandam
Lxbxhxdg.: 11,24 x 3,42 x x 1,6 meter
verplaatsing 3,8M
1 x 2 cilinder Kromhout nr.10161 2-H-3 uit 1941 vermogen 80 apk. = 59 kW.

Historie:
26-06-1941 Gerdina/A.H.van Zoest, Lith.
29-12-1948 Gerdina/Coöperatieve Scheepvaart Vereniging Limburgia UA., Rotterdam.
29-06-1953 Gerdina/A.H.van Zoest, Maren.
03-10-1956 Gerdina/F.A. & H.T. & A.L.van Zoest, Alem/Maastricht.
04-10-1956 Hendo/H.van Runstraat, Maastricht.
06-09-1957 Joma/J.Ph.Kwanten, Maasbracht
18-06-1968 Allema R./L.G.Rosenbrand, Maasbracht.
09-03-1972 Wi-Ja B./W.Barelds, Maastricht.
01-03-1973 Wi-Ja B./A.L.de Mayer, Wessem.
-1974 Assistent/Van de Werf, Leeuwarden.
02-11-1984 Aron/J.B.d'Hane, Vijfhuizen.
09-07-1996 Wust/Scheepswerf Willem Heemskerk, Lisse , gaat om dit bootje meschien is dit makkelijker anders zou ik proberen vandaag wat foto,s op de comp tezetten en die er bij tedoen
Plaats reactie