Uit de oude doos.
-
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
- Locatie: Bad-Bentheim (D)
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Winschermann & Co in Mülheim heeft volgens mij bestaan van 1905 tot 1958. Hoe het daarvoor en daarna heette weet ik nog niet. Maar ik kom de naam ook al tegen in 1848.
In 1994 zijn de schepen van rederij Wintrans opgegaan in de Lehnkering-vloot.
In 1994 zijn de schepen van rederij Wintrans opgegaan in de Lehnkering-vloot.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
- Locatie: Bad-Bentheim (D)
Hallo Gert,Gert Schouwstra schreef:Winschermann & Co in Mülheim heeft volgens mij bestaan van 1905 tot 1958. Hoe het daarvoor en daarna heette weet ik nog niet. Maar ik kom de naam ook al tegen in 1848.
In 1994 zijn de schepen van rederij Wintrans opgegaan in de Lehnkering-vloot.
Was de thuishaven van Winschermann gmbh niet in Dbg Ruhrort zie foto van de 27.
en had/heeft dat bedrijf daar ook niet een kolen overslag bedrijf?
Groeten, Henry
FEIERABEND
-
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
- Locatie: Bad-Bentheim (D)
Thomas-Bestevaer.
De reis gaat verder, helaas veel te weinig foto`s genomen, voor dat ik op de Saone kwam heb ik ca, 250 sluizen gehad, hang mij daar niet op vast,
en in de buurt van Langres een tunnel van ca, 5km waar je twee keer p/d doorheen mocht, daar ben je wel even mee bezig, de ronde tunnel raakte net de rand van je roefdek niet (stuurhut dus afgebroken) Ik had toen 5 jongeren aan boord van de rekkense inrichting die ik een dag voor de tocht door de tunnel wijs gemaakt heb dat de schroef vanwege instortingsgevaar niet gebruikt mocht worden en dat het schip er doorheen getrokken moest worden, ik heb ze overdag met een dik stuk touw proef laten trekken, en toen was het tijdstip dat wij de donkere tunnel ingingen (schroef stationer bij, wisten hun veel) enige uren later, (toen was het inmiddels buiten de tunnel ook al donker) een paar honderd meter voorbij de tunnel liepen zij nog te trekken, het was daar zo donker dat zij het verschil niet zagen (ik had dus wel de schijnwerper bij)
Schip vastgeknoopt en de jongens uitgelegd dat ik ze beetgenomen had,
en dat ze mij maar moesten proberen terug te pakken, dat wilden zij wel graag, en na veel gelachen te hebben heb ik ze op een kratje bier getracteerd.
Inmiddels op de Rhone,
Loop een Nederlander op, de avontuur, de eigenaar vertelde mij later dat de Avontuur als camera schip in een speelfilm op het ijselmeer van een sleepboot heeft gediend, (de bounty op zo?)
Wie weet iets meer over de Avontuur te vertellen.
Was tie even weer.
Groeten, Henry
De reis gaat verder, helaas veel te weinig foto`s genomen, voor dat ik op de Saone kwam heb ik ca, 250 sluizen gehad, hang mij daar niet op vast,
en in de buurt van Langres een tunnel van ca, 5km waar je twee keer p/d doorheen mocht, daar ben je wel even mee bezig, de ronde tunnel raakte net de rand van je roefdek niet (stuurhut dus afgebroken) Ik had toen 5 jongeren aan boord van de rekkense inrichting die ik een dag voor de tocht door de tunnel wijs gemaakt heb dat de schroef vanwege instortingsgevaar niet gebruikt mocht worden en dat het schip er doorheen getrokken moest worden, ik heb ze overdag met een dik stuk touw proef laten trekken, en toen was het tijdstip dat wij de donkere tunnel ingingen (schroef stationer bij, wisten hun veel) enige uren later, (toen was het inmiddels buiten de tunnel ook al donker) een paar honderd meter voorbij de tunnel liepen zij nog te trekken, het was daar zo donker dat zij het verschil niet zagen (ik had dus wel de schijnwerper bij)
Schip vastgeknoopt en de jongens uitgelegd dat ik ze beetgenomen had,
en dat ze mij maar moesten proberen terug te pakken, dat wilden zij wel graag, en na veel gelachen te hebben heb ik ze op een kratje bier getracteerd.
Inmiddels op de Rhone,
Loop een Nederlander op, de avontuur, de eigenaar vertelde mij later dat de Avontuur als camera schip in een speelfilm op het ijselmeer van een sleepboot heeft gediend, (de bounty op zo?)
Wie weet iets meer over de Avontuur te vertellen.
Was tie even weer.
Groeten, Henry
FEIERABEND
-
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
- Locatie: Bad-Bentheim (D)
Thomas-Bestevaer.
Hier nog wat sluizen op de Rhone, de eerste twee foto`s Ecluse de Bolline
van de laatste foto heb ik geen naam, maar goed dat ze drijvende bolders hadden, je zakt met een gigantische snelheid, vreemd gevoel de eerste keer, komt geen eind aan ca. 23 mtr.
Deur nog niet in zicht.
Even snel een foto nemen, toen snel terug, schip zakte harder dan dat ik van de trap kon.
Groeten, Henry
Hier nog wat sluizen op de Rhone, de eerste twee foto`s Ecluse de Bolline
van de laatste foto heb ik geen naam, maar goed dat ze drijvende bolders hadden, je zakt met een gigantische snelheid, vreemd gevoel de eerste keer, komt geen eind aan ca. 23 mtr.
Deur nog niet in zicht.
Even snel een foto nemen, toen snel terug, schip zakte harder dan dat ik van de trap kon.
Groeten, Henry
FEIERABEND
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Schipper in de hongerwinter
Vorige week stond dit verhaaltje van mijn ouders in het lokale blaadje: Wijd & zijd.
Schipper in de hongerwinter:
Schipper in de hongerwinter:
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Ik heb een zelfde verhaal van mijn vader gehoord, die was schippersknecht, hij vertelde dat ze met aardappelen in Amsterdam lagen die bevroren waren geweest en een vieze bedorven brei was geworden. Toch namen de mensen het wat graag mee omdat er totaal niets te eten was.
gr. Harry
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
- Locatie: Bad-Bentheim (D)
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Topper , 79,88 x 9,46 x 2,52 , 1125 ton , Bouwjaar 1957 , Werf Piet Hein in Papendrecht , 2 x 300 pk Bolnes , eigenaar van Beuningen & Co in NV Rotterdam , europanummer 02310003
Inmiddels heet de Topper Adria en is verlengd naar 94,80 en 1679 ton , eigenaar H.Jeschke in Kaub , hij is 6 x verkocht met de naam Topper en 1 x Christina Gerhardt , europanummer 04029240
Van de Taling heb ik verder geen gegevens,maar dat zal niet veel afwijken van de Topper.
Foto's van de Topper en Taling gekregen van Mergus.
Inmiddels heet de Topper Adria en is verlengd naar 94,80 en 1679 ton , eigenaar H.Jeschke in Kaub , hij is 6 x verkocht met de naam Topper en 1 x Christina Gerhardt , europanummer 04029240
Van de Taling heb ik verder geen gegevens,maar dat zal niet veel afwijken van de Topper.
Foto's van de Topper en Taling gekregen van Mergus.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.