Volgens de mannen van Klene ging ik die Deutz niet verslijten.
We gaan het zien..
Maar een 500 Volvo heeft ook wel wat.
Kan ik gelijk een grote werkbank maken beneden, dan komt er plek zat.
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Volvo op zich een goede machine, hier word een 500 pk Volvo genoemd, kijk goed uit, er is/was een 500 pk serie bij Volvo waarbij een zuigervreter en of een vastloper nog wel eens voor kwam na niet al te veel draaiuren.
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Vliegende Vaart
Klopt, De Volvo 500 PK 12 liter Euro 4 motoren hadden last van vastlopers, ook in de vrachtauto's
Maar de nieuwe Volvo 500 PK 13 liter Euro 6 motoren draaien probleemloos.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
ik heb 20 jaar probleemloos met een Volvo 16l 510 pk gevaren alleen na 25000 draaiuren vast ie aan revisie toe a 18000 euro tussentijds geen kosten gehad
Re: Vliegende Vaart
Hallo de Graaf,
Even een opmerking :
Waar jij het over hebt is een hele andere motor !
De Volvo Penta 510 PK is een 16 liter motor, die hadden geen last van vastlopen, ook niet de vrachtauto's
Ik had het over de Volvo Penta 500 PK 12 liter, Euro 4 motor.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
men sprak eerder over een Volvo en gaf alleen aan dat ik 20 jaar probleemloos met een Volvo gevaren had ik deed geen vergelijking met een 12 0f 13 ltr motor
Re: Vliegende Vaart
Ik heb maar één Volvo van nabij meegemaakt, een Volvo Penta KMD96.
In 1964 werd deze motor geplaatst. Erg druk gevaren werd er niet mee.
In 1994 ging het schip tegen de wal.
Maar tegen het jaar 2000 kwam er in de vorm van vakantietripjes weer een beetje leven in de brouwerij.
Toen begonnen echter ook problemen aan het daglicht te komen. De koppakking lekte.
De fabrikant had geen kopakkingen meer, die worden na 15 jaar weggedaan en een zoektocht leverde niets op.....
Persoonlijk zou ik toch wel een iets langere termijn voor onderdelen willen zien, maar misschien is het beleid inmiddels anders.
In 1964 werd deze motor geplaatst. Erg druk gevaren werd er niet mee.
In 1994 ging het schip tegen de wal.
Maar tegen het jaar 2000 kwam er in de vorm van vakantietripjes weer een beetje leven in de brouwerij.
Toen begonnen echter ook problemen aan het daglicht te komen. De koppakking lekte.
De fabrikant had geen kopakkingen meer, die worden na 15 jaar weggedaan en een zoektocht leverde niets op.....
Persoonlijk zou ik toch wel een iets langere termijn voor onderdelen willen zien, maar misschien is het beleid inmiddels anders.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Vliegende Vaart
Allereerst gefeliciteerd met het feit dat Jannette haar GVB heeft gehaald. Zal jou weer een hoop sores schelen wat betreft personeel.Janna schreef: ↑07 sep 2018 11:06
[..]
Bunkers opengemaakt, en daar lag een béste laag bagger in dus die waren wel aan de beurt. Dat moet láng geleden geweest zijn.
Met hoge druk uit laten spuiten door een bekende classificeerder. Na afloop zelf met de waterstofzuiger door de tanks gegaan dus die ook eens van binnen gezien. Tanks gasvrij geventileerd waarna er aan gelast kon worden.
Gelijk nieuwe peilglasafsluiters erop, en de oude water-aftap kraantjes vervangen door zelfsluitende. Volgend jaar moet ik nieuw certificaat maken dus maar vast aan de gang.
[..]
Op de brandstof dagtank een Murphy switch laten maken want het oude laag niveau alarm werkte niet meer. En het peilglas is moeilijk af te lezen, maar om dat ook nog te vervangen was me een brug te ver.
[..]
Na afloop is de Jannette door een kersverse schipper, met sinds kort ook haar Groot Vaarbewijs , teruggevaren naar Vreeswijk.
[..]
Die bunkers waren inderdaad wel een beetje viezig...
Dat je geen last hebt gehad van verstopte filters als je eens een keertje een slingertje maakte en het vuil los kwam van de bodem.
Dan nog een vraagje na aanleiding van bovenstaand verhaal:
Is een (afleebaar) peilglas niet verplicht op je dagtank? Of is voor je CvO een Murphy-switch voldoende?
Verder nog veel zaken die gedaan moeten worden voordat je nieuw certificaat kan maken?
Janna schreef: ↑07 sep 2018 20:43 [..]
Er zitten voor- en nadelen aan een duurder en beter onderhouden schip Pieter.
Een schip wat al helemaal voor elkaar is heeft als nadeel dat je er bij de koop gelijk veel geld voor moet neertellen. Zoveel had ik niet gespaard dus dan had ik veel meer moeten lenen. Niet zo eenvoudig met de huidige bank-regels.
Voordeel is uiteraard dat je daarna (hopelijk) een poosje klaar bent met geld uitgeven.
Een opknapper daarentegen kost bij aankoop minder geld maar daarbij komen de kosten pas naderhand. Maar op deze manier hoef ik minder geld te lenen en kan ik de opknap kosten uit de inkomsten betalen, of dat nu vliegen of varen is.
Bovendien heb ik straks een schip wat naar mijn zin is, en betaal ik geen geld voor de ideeen van een ander.
Bovendien zijn de afmetingen en eigenschappen van dit schip helemaal niet gek. Kuubs genoeg, net voldoende tonnen, ruime en moderne woning en stuurhut. Laag genoeg voor de kanalen en loopt met relatief weinig vermogen (en dus brandstof) goed genoeg voor de Rijn.
Not so bad..
Ik ben er blij mee
Je hebt groot gelijk. Zo langzaam heb je het schip steeds meer naar jouw smaak.
Ik hou de markt ook een beetje in de gaten en het wordt voor mij ook een opknapper als de tijd er naar is.
Een goed doorgerepareerd schip is heel fijn, maar wat je zegt... Daar hangt ook wel een doorgerepareerd prijskaartje aan.
En als ie goedgekeurd is voor alleenvaart en nog een tijdje voorzien is van een geldig CvO, kan je uiteindelijk heel veel zelf aanpakken naar je eigen smaak.
Re: Vliegende Vaart
ja ja ......
ingeschreven sinds 2006 zie ik
als je maar lang genoeg wacht zijn er geen 55 meters meer
misschien is de sunny iets voor je
ligt hier in Sluiskil in zijkanaal-b
een vette spits tegen elk aannemelijk bod
https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... atmas.html
gr
leo
Re: Vliegende Vaart
Ik voel een eigen topic aankomen Marco