Hallo Erik,
Concurrentie !!
Hallo Erik,
mastodont schreef: ↑27 sep 2018 16:06ja ja ......
ingeschreven sinds 2006 zie ik
als je maar lang genoeg wacht zijn er geen 55 meters meer
misschien is de sunny iets voor je
ligt hier in Sluiskil in zijkanaal-b
een vette spits tegen elk aannemelijk bod
https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... atmas.html
gr
leo
Een heel mooi goed onderhouden schip, ziet er netjes uit.Janna schreef: ↑29 sep 2018 21:05 Geen spits dus, had ik ook niet gedacht.
Iets net onder de 55m dan. Voordeel geen gekwalificeerd personeel nodig = goedkopere exploitatie. Nadeel oa. de veiligheid; gebeurt er wat dan staat er niemand klaar om je uit de brand te helpen. En je bent zo druk als een klein baasje. Het schip goed bijhouden is een uitdaging, en je vereenzaamt wel.. Maar dan neem je een scheepskat, kun je tegenaan praten
Jij zat en zit in de containers dus daar ben je los op, expertise. Maar er zitten niet veel 55m's in de containers want er passen er eigenlijk net te weinig in. Bij mij past er (als ik die gebinten eruit haal) geen 6 TEU lengte in, 5 wel. Met 2 breed en zeg 3 hoog ( = zak- of beter gezegd stijg- hut nodig) kom ik op 30TEU, peanuts. En zo gauw er 40 voeters bij zitten wordt het lastig.
Bovendien moet je containers maar leuk vinden want het is een jachtig bestaan. Daarmee vertel ik je niets nieuws.
De meeste 55m's die ik ken zitten vnl in de veevoer en granen. Een wat rustiger leven, maar altijd stof, ruimen schoonmaken etc.
Keuzes..
Deze misschien? Mooie Duijvendijker, niet te duur en behoorlijk up to date, behalve dan misschien opa Stork. Een prima motor maar open koppen dus af en toe naar beneden om te smeren. Dat vereist planning, in je eentje..
En klein in tonnen en kuubs.
Het ideale schip bestaat niet