Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Vliegende Vaart

Bericht door DPLA »

Janna schreef: 27 sep 2018 18:23 Ik voel een eigen topic aankomen Marco 😜
Hallo Erik,

Concurrentie !! :wink: 8)
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jan Kroes »

https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... atmas.html



Atir Atmas? Neem aan typefoutje. Aangezien Fransen de naam nogal eens omdraaien zal het wel Arit Atnas zijn oftewel Santa Rita.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door JC »

Je hebt gelijk Jan. De eerste eigenaar had twee schepen, ATNAS ATIR en ATIR ATNAS. Hoewel, typefoutje...
Marco007
Berichten: 962
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:41
Locatie: Delft

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Marco007 »

mastodont schreef: 27 sep 2018 16:06
Marco007 schreef: 25 sep 2018 13:57 Ik hou de markt ook een beetje in de gaten en het wordt voor mij ook een opknapper als de tijd er naar is.
ja ja ......

ingeschreven sinds 2006 zie ik

als je maar lang genoeg wacht zijn er geen 55 meters meer :wink:
misschien is de sunny iets voor je
ligt hier in Sluiskil in zijkanaal-b
een vette spits tegen elk aannemelijk bod

https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... atmas.html
gr
leo

Dat lijkt me dan net weer wat te klein als ik eerlijk ben.
En de ervaring in Frankrijk voor mij is 0,0... :mrgreen:

Janna schreef: 27 sep 2018 18:23 Ik voel een eigen topic aankomen Marco 😜
DPLA schreef: 27 sep 2018 23:47
Janna schreef: 27 sep 2018 18:23 Ik voel een eigen topic aankomen Marco 😜
Hallo Erik,

Concurrentie !! :wink: 8)

Wie weet, wie weet. :wink: 8)
Het lijkt me wel leuk om als starter zo je belevenissen bij te houden.
Het geeft een leuk inkijkje in het dagelijkse leven van een schipper. :D
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Geen spits dus, had ik ook niet gedacht.

Iets net onder de 55m dan. Voordeel geen gekwalificeerd personeel nodig = goedkopere exploitatie. Nadeel oa. de veiligheid; gebeurt er wat dan staat er niemand klaar om je uit de brand te helpen. En je bent zo druk als een klein baasje. Het schip goed bijhouden is een uitdaging, en je vereenzaamt wel.. Maar dan neem je een scheepskat, kun je tegenaan praten :mrgreen:

Jij zat en zit in de containers dus daar ben je los op, expertise. Maar er zitten niet veel 55m's in de containers want er passen er eigenlijk net te weinig in. Bij mij past er (als ik die gebinten eruit haal) geen 6 TEU lengte in, 5 wel. Met 2 breed en zeg 3 hoog ( = zak- of beter gezegd stijg- hut nodig) kom ik op 30TEU, peanuts. En zo gauw er 40 voeters bij zitten wordt het lastig.
Bovendien moet je containers maar leuk vinden want het is een jachtig bestaan. Daarmee vertel ik je niets nieuws.

De meeste 55m's die ik ken zitten vnl in de veevoer en granen. Een wat rustiger leven, maar altijd stof, ruimen schoonmaken etc.

Keuzes..


Deze misschien? Mooie 8) Duijvendijker, niet te duur en behoorlijk up to date, behalve dan misschien opa Stork. Een prima motor maar open koppen dus af en toe naar beneden om te smeren. Dat vereist planning, in je eentje..
En klein in tonnen en kuubs.

Het ideale schip bestaat niet :lol:
Betise
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2016 17:28

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Betise »

Bovendien kun je je afvragen of je met een (geklonken) 55 mtr welke containers moet willen varen, tenminste als je een beetje zuinig op je spullen bent. Het kan enorm te keer gaan tijdens het laden, met als gevolg enorme puntbelastingen op sporen en vlak. daar zijn die schepen volgens mij niet echt op gebouwd.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Vliegende Vaart

Bericht door DPLA »

Janna schreef: 29 sep 2018 21:05 Geen spits dus, had ik ook niet gedacht.

Iets net onder de 55m dan. Voordeel geen gekwalificeerd personeel nodig = goedkopere exploitatie. Nadeel oa. de veiligheid; gebeurt er wat dan staat er niemand klaar om je uit de brand te helpen. En je bent zo druk als een klein baasje. Het schip goed bijhouden is een uitdaging, en je vereenzaamt wel.. Maar dan neem je een scheepskat, kun je tegenaan praten :mrgreen:

Jij zat en zit in de containers dus daar ben je los op, expertise. Maar er zitten niet veel 55m's in de containers want er passen er eigenlijk net te weinig in. Bij mij past er (als ik die gebinten eruit haal) geen 6 TEU lengte in, 5 wel. Met 2 breed en zeg 3 hoog ( = zak- of beter gezegd stijg- hut nodig) kom ik op 30TEU, peanuts. En zo gauw er 40 voeters bij zitten wordt het lastig.
Bovendien moet je containers maar leuk vinden want het is een jachtig bestaan. Daarmee vertel ik je niets nieuws.

De meeste 55m's die ik ken zitten vnl in de veevoer en granen. Een wat rustiger leven, maar altijd stof, ruimen schoonmaken etc.

Keuzes..


Deze misschien? Mooie 8) Duijvendijker, niet te duur en behoorlijk up to date, behalve dan misschien opa Stork. Een prima motor maar open koppen dus af en toe naar beneden om te smeren. Dat vereist planning, in je eentje..
En klein in tonnen en kuubs.

Het ideale schip bestaat niet :lol:
Een heel mooi goed onderhouden schip, ziet er netjes uit.

En zeker niet te duur voor dit goed onderhouden schip !

Maar ja, is er voor dit schepen nog wel genoeg werk in de toekomst ??
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door itasca »

Wil je in mijn ogen, het relax hebben als starter, is een 80 x 8,20 ook geen verkeerde maat. Is wel ,dat je wel met 2 man/ vrouw moet zijn, om te mogen varen :) . Maar de 1000 ton partijen lopen meestal wel. Met die afmetingen, is je vaargebied heel groot. Met de vergrijzing, zijn de mogelijkheden er ook wel. Wanneer je op zoek gaat, naar iemand die een CV met je aan gaat, heeft de verkoper gelijk een pensioentje. :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Helemaal met Hein eens. Als ik full time had willen varen had ik een 80x8,20 gekocht. Dat is een courante maat, 1000 ton op 2,50 en je kunt alles aan. Als je dan ook nog Kanalfähig bent kun je echt overal heen.
Die matroos kost je geld maar dat kan met 1000 ton wel uit.

Maar de investering, het benodigde eigen geld, blijft een dingetje voor een starter. Het voorstel van Hein om de vorige eigenaar te bewegen er geld in te laten zitten is een hele mooie oplossing. Kwestie van vertrouwen.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Kapitein Spok »

En wellicht kan de BKU (Binnenvaart Krediet Unie) ook nog een handje helpen?
Plaats reactie