Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Erik, even een vraagje ik wist niet dat er ook rollen door de lucht gingen dan kun je er toch niet zo veel van meenemen. en waar komen die dan vandaan en waarnaartoe? iets voor de club waar Bram nu voor vaart?
varen is een manier van leven
Re: Vliegende Vaart
Ik had het ook nog nooit meegemaakt Jan, vandaar dat ik ze op de foto heb gezet.
Twee stuks, van 11,5 en 6,5ton, dus voor een schip niet al te zwaar, maar voor een vliegtuig best wel. Die kunnen alleen in het midden staan, rond de vleugel zeg maar. Dat ivm het buigend moment van de romp.
Waren rollen RVS, ±4mm dik schat ik. Veel stuwhout balken eronder om de druk over de pallet te verdelen. En veel spandbanden om ze onderweg op hun plaats te houden.
Waarvandaan en waar naartoe; geen idee. Wij namen ze mee van Luik naar Zhengzhou in China.
Twee stuks, van 11,5 en 6,5ton, dus voor een schip niet al te zwaar, maar voor een vliegtuig best wel. Die kunnen alleen in het midden staan, rond de vleugel zeg maar. Dat ivm het buigend moment van de romp.
Waren rollen RVS, ±4mm dik schat ik. Veel stuwhout balken eronder om de druk over de pallet te verdelen. En veel spandbanden om ze onderweg op hun plaats te houden.
Waarvandaan en waar naartoe; geen idee. Wij namen ze mee van Luik naar Zhengzhou in China.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
RVS is er in heel veel verschillende kwaliteiten en sommige zijn echt zeldzaam. Van elk stuk materiaal is een productiecertificaat waar exact de chemische en mechanische samenstelling op staat. Als er dan aan wordt gezaagd of geknipt staat er een keurmeester van Lloyds of TÜV bij die alle afgezaagde stukjes materiaal stempelt. Ik heb er drie jaar in gehandeld en soms speurde je de wereldmarkt af om de juiste kwaliteit te krijgen. Ik kan me goed voorstelen dat in Luik materiaal stond wat in China nodig was.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
soort rvs ,om na te maken?. Gr
Re: Vliegende Vaart
Om iets na te maken heb je geen rol van 11,5 ton nodig lijkt me.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 13 mei 2017 15:55
- Locatie: Koudum
Re: Vliegende Vaart
Ik ben toch wel nieuwsgierig wat de postzegel kost die op die rol geplakt moest worden...
Re: Vliegende Vaart
een jaar of 10 geleden hebben wij een brief van de verzekering gekregen dat we niet verzekerd zijn als we tijdens het lossen of laden in het ruim werken zoals bob catten of bij scheppen het losbedrijf dient dan de desbetreffende persoon te verzekeren tegen ongevallen,dit gaat geen bedrijf doen natuurlijk vanwege de kosten.klipper schreef: ↑28 dec 2020 16:01 LS, over dat in het ruim werken met dat grind lossen. Ik vraag mij af als er wat verkeerd gaat en er wat gebeurd met de bijschepper (rijder) wie is er verantwoordelijk. Meestal staat er op de loskraan een waarschuwing . Lang geleden zelf wat meegemaakt en men wilde nergens wat van weten!.In de tijd dat ik grindreizen deed vanaf belgiese Z Willemsvaart door bemiddeling van Kartel OR ,werden bijschep toestanden uitgesloten. Vaak werd er tijdens de vaart getelefoneerd door de ontvanger of ik voor een VORSTELIJKE beloning op de schop wilde. Ik antwoorde dan altijd dat ik hernia patient was, daar was begrip voor!. Ik bedoel maar hoe zit dit op ongv verzekering voorwaarden. Het is zo maar een gedachte, een mensdoet soms zo maar wat. Verder wil ik die leuke verslagen niet missen ,want het meeste was ook mijn vaargebied. Vr Groet
ooit wel eens een grintreis kunnen doen met bij scheppen maar na de vraag of ik dan ook verzekerd was tijdens de werkzaamheden hoefde ik de reis niet te doen (was een hele rare vraag hadden ze nog nooit gehoord zoiets)
grt machiel
Re: Vliegende Vaart
Op die rol van 11,5 zat een zegeltje van zo'n 40K $ geplakt.Berghout-2 schreef: ↑30 dec 2020 15:32 Ik ben toch wel nieuwsgierig wat de postzegel kost die op die rol geplakt moest worden...
Schat ik.
Die hebben ze niet bij het postkantoor
Re: Vliegende Vaart
Ik begrijp,dat zelf bijscheppen steeds meer standaard geworden is.Ik heb eind 70er jaren wel eens een extra dag in Hoogkerk liggen lossen,omdat ik weigerde grind bij te scheppen.Volgens de ontvanger deed iedereen dat,tegen een kleine vergoeding.Ik heb de man toen gezegd,dat hij dan iedereen zijn grind dan maar moest laten aanvoeren en hem gevraagd waar de bus naar Groningen stopte.Ik heb het die middag goed naar mijn zin gehad met een biertje op een terras.
Groeten,Arie.
Re: Vliegende Vaart
Zojuist vastgemaakt in Schellingwoude. Mooi plekje aan de steiger. Niet druk hier.
Na de kerst tóch nog een klein reisje gedaan, met 500 ton veevoer van Amsterdam naar Genemuiden. Sojahullenpellets, een mondvol maar het is gewoon stoffige meuk, zoals de meeste veevoeders. Soortelijk gewicht van 53kg/hl volgens mijn bevrachter en dat zal wel ongeveer kloppen want het paste er makkelijk in. 's Nachts geladen en ook weer 's avonds en 's nachts gelost. Misschien kon eea het daglicht niet verdragen
Genemuiden is een prima losplek, prettig qua communicatie en schóón! Het netste veevoer bedrijf waar ik geweest ben. En de kraanmachinist raakte het ruim praktisch niet aan met z'n schep; vakwerk!
Uitgeslapen en vanochtend eerst buitenom afgespoten dus weer toonbaar. Ga morgen het ruim wel even doen.
Om kwart over elf weg en om kwart voor vijf hier, lekker doorgedraaid en de sluis liep vlot.
Volgende reis ook al weer geboekt; maandag laden in de Amerikahaven, 360ton sunpellets naar Eindhoven. Daar ben ik nog nooit geweest, en iets nieuws is altijd leuk.
Het jaar 2020 moeten we vanwege Corona natuurlijk maar zsm vergeten, maar mijn werk heeft er niet onder geleden. De binnenvaart draait gewoon door, weliswaar met matig prijzen, maar de luchtvracht draait als nooit tevoren.
Alle forumbezoekers een prettige jaarwisseling en een gezond 2021!
Na de kerst tóch nog een klein reisje gedaan, met 500 ton veevoer van Amsterdam naar Genemuiden. Sojahullenpellets, een mondvol maar het is gewoon stoffige meuk, zoals de meeste veevoeders. Soortelijk gewicht van 53kg/hl volgens mijn bevrachter en dat zal wel ongeveer kloppen want het paste er makkelijk in. 's Nachts geladen en ook weer 's avonds en 's nachts gelost. Misschien kon eea het daglicht niet verdragen
Genemuiden is een prima losplek, prettig qua communicatie en schóón! Het netste veevoer bedrijf waar ik geweest ben. En de kraanmachinist raakte het ruim praktisch niet aan met z'n schep; vakwerk!
Uitgeslapen en vanochtend eerst buitenom afgespoten dus weer toonbaar. Ga morgen het ruim wel even doen.
Om kwart over elf weg en om kwart voor vijf hier, lekker doorgedraaid en de sluis liep vlot.
Volgende reis ook al weer geboekt; maandag laden in de Amerikahaven, 360ton sunpellets naar Eindhoven. Daar ben ik nog nooit geweest, en iets nieuws is altijd leuk.
Het jaar 2020 moeten we vanwege Corona natuurlijk maar zsm vergeten, maar mijn werk heeft er niet onder geleden. De binnenvaart draait gewoon door, weliswaar met matig prijzen, maar de luchtvracht draait als nooit tevoren.
Alle forumbezoekers een prettige jaarwisseling en een gezond 2021!