Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Tim76

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Tim76 »

Jinny B schreef: 13 jan 2021 10:44 Volgens mij is het de andere kant op op de Linge, bij Arkel rechts aanhouden, daar is de diepgang meer meen ik..
't Zal voor de betoncentrale zijn, die zit net binnen de snelweg/spoorbrug aan de Zuiderlingedijk. Daar is de diepgang wel forser dan 1,90 m, er komen ook afgeladen beunschepen met zand lossen tenslotte.

Groeten van Tim

Janna

Bericht door Janna »

Gisteren achter twee ankers overnacht aan tegenover Walsum Sud. Vanmorgen zouden we om zes uur gaan lossen, dus om half zes anker op en de rivier overgestoken. Maar de band begon pas om kwart over negen te lopen, problemen met de aanvoer. Zonde van de tijd :evil:

Het is in mijn ogen een vervelende laadplaats, in ieder geval voor kleine schepen. Er staan palen genoeg, maar voor onze lengte zaten er maar aan één paal bolders. Dus een hoop gedoe met steekeindjes op voorbolders, middenbolders etc. En constant de motor én kopschroef bij, want de doorgaande schepen trekken flink aan je, je ligt gewoon buiten op de rivier. Hoef ik voorlopig even niet meer heen.
Bovendien zijn die staalslakken vieze zwarte meuk, die je slecht wegboent.
'Gewoon' veevoer is zo slecht nog niet :P

Om een uur of een vol, maar toen we moesten stoppen liep de band gewoon nog 10 ton door, en zo was het niet afgesproken. Dus dik over de ijk en ook nog scheef. Gezegd dat ik zo niet ging varen, en of ze ons even een stukje konden lichten. Na wat (mwah iets meer dan wat ;) ) vijven en zessen kwam dat goed, dus even Schwelgern ingestoken en gelijk bij de ingang onder een grote brugkraan die er weer twee hapjes uithaalde, waarna we keurig aan de ijk lagen.
Gelijk weg, en met 18km/u zu Tal. Nu in IJzendoorn. Morgen door naar Spijk.

Tim heeft gelijk, 't is voor de Betonmortelcentrale Gorkum, op de Linge net voorbij de A15.
Om twaalf uur lossen, en dan terug nr Gorcum.

Vrijdag nr Amsterdam, zondag sojaschroot laden voor Baasrode. Lossen op de zate.

Janna

Bericht door Janna »

Ha, ik ben vandaag m'n bestemming weer eens voorbijgevaren :lol:

Bij de Betonmortel centrale Gorkum wisten ze van niks, die hadden geen slakken besteld.

Nog eens gebeld, en het bleek voor Kok, net vóór de brug ipv van er voorbij. Gelukkig scheelt 't nog geen 500m. Dus voorbij de centrale gezwaaid en terug onder de A-15 door. Bij Kok vastgemaakt, en die hadden me wel voorbij zien komen maar dachten dat ik eerst even ging zwaaien.
Ik heb m'n bevrachter gevraagd om in het vervolg de naam van de ontvanger op het charter te zetten.

We werden in een dikke twee uur leeg gemaakt, door een serieus goede kraanmachinist. Die raakte het schip gewoon niet. Vakman.
IMG_0149.jpeg
IMG_0149.jpeg (188.08 KiB) 718 keer bekeken
Bobcat-schoon opgeleverd, dus laat dat schoon maar weg..
Úren bezig geweest om de restanten eruit te krijgen. Maar dat hoort erbij, bij dit soort transport. Uitgeveegd en daarna uitgespoten, en het ruim is weer toonbaar.
De kraanmachinist was zo vriendelijk om z'n grijper in het ruim te laten staan, dus hoefden we niet met emmertjes te gaan zeulen. Die troep is zwaar.
Droog gestript, dichtgelegd en weg.
Op het Merwedekanaal door de Kerkhofsluis gaan liggen. Morgen eerst een paar klusjes en dan naar de hoofdstad.

Kees Keijzer

Bericht door Kees Keijzer »

Kijk; Erik gebruikt nog de oude naam van wat je tegenwoordig de Concordiasluis moet noemen. Toen ik bij van der SLUIJS voer losten we ook nog wel eens door de Kerkhofsluis en bezigde die naam altijd, daar kreeg ik stevig commentaar op, maar ben het wel blijven doen.
Wat dat aangaat leven we in raar landje.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding

Westeind

Bericht door Westeind »

Dat je niet gelijk achter de bobcat aan veegde Erik ?
vaar om te leven (niet andersom)

Eemspoort
Contacteer:

Bericht door Eemspoort »

Maar euh, hoeft het schip niet bezem-schoon opgeleverd te worden bij dit materiaal? Ik meende dat bezem-schoon al een poosje verplicht was.
Afbeelding

Janna

Bericht door Janna »

In de zand/grind en dit soort rommel is het vrij gebruikelijk dat ze je bobcat-schoon opleveren. Stond in m'n charter.
Volgende keer neem ik het niet zo aan.

En gelijk met een bobcat het ruim in vond ik geen goed idee. Die mannen rausen vooruit en achteruit door dat ruim heen, en voordat je het weet zit-ie tegen je aan.

Plaats reactie