Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Albertus M
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 dec 2012 21:01

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Albertus M »

In Antwerpen is alleen varen sowieso niet toegestaan
Maar verder mag het volgens mij wel

gr.
Casper
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Eemspoort »

Ik meen van wel, enkele van onze spitsen-kennissen/vrienden varen ook alleen, behalve op de Westerschelde, daar nemen ze iemand mee.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Alleenvaart in België is toegestaan, met wat restricties: https://www.bln.nl/assets/files/Alleenvaart%20België.pdf
Ik zag bij de Kallo sluis een kempenaar container alleenvaarder.

En ik ben al gewaarschuwd over krappe sluizen, oa die bij Herentals/Olen. Dan moet je iemand erbij hebben.
Ik ga voorlopig proberen binnenlands te blijven totdat ik er een beetje los op ben.

Ik denk (hoop) trouwens dat ik maar weinig alleen hoef te varen, want de lijst van kennissen en vrienden die mee willen varen is zo lang als m'n arm. Die hebben bijna geen van allen een dienstboekje met de aantekening matroos, maar een klein handje helpen kunnen ze wel. En ik zal ze uiteraard goed moeten instrueren qua veiligheid etc.

Ook ga ik zsm de status Erkend Leerbedrijf aanvragen. Dan kan er een leerling matroos mee, en ondanks dat die nog veel moeten leren is dat beter dan helemaal alleen.
Je kunt je natuurlijk afvragen wat ik zo'n jongen allemaal bij ga brengen als ik zelf nog niet zo ervaren ben :mrgreen:

Mijn insteek is dat ik niet per sé alleen wil varen, maar wel dat ik alleen mág varen.
degraaf
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door degraaf »

je mag in belgie alleen varen maar zover ik weet weer niet in wallonie. een kennis van mij is nog niet zolang geleden in zelzate vast gehouden omdat hij niet kon aantonen dat het schip geschikt is voor alleenvaart (vermelding in certificaat) hij had wel een lichtmatroos aan boord maar dat was niet voldoende dus vastmaken. ik ga nog regelmatig met schepen met van terneuzen naar hansweert v.v, men wil niet het risico lopen een bekeuring te krijgen van rond de 3000 euro.persoonlijk vind ik alleen varen maar niks er kunnen zich allerlei situaties voor doen waarbij je het alleen niet afkan.
in antwerpen mag je alleen varen, je moet als je naar de zeeschelde wil richting gent via de royersluis
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Vliegende Vaart

Bericht door DPLA »

Halo Erik,

Janna schreef :
Ik denk (hoop) trouwens dat ik maar weinig aleen hoef te varen, want de lijst van kennissen en vrienden die mee willen varen is zo lang als m'n arm. Die hebben bijna geen van allen een dienstboekje met de aantekening matroos, maar een klein handje helpen kunnen ze wel. En ik zal ze uiteraard goed moeten instrueren qua veiligheid etc
Dus ik hoef me niet meer aan te melden. :(
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Westeind »

Hij heeft 2 armen hoor lengte genoeg op die lijst
;)
vaar om te leven (niet andersom)
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Plaatjes!

IMG_0243.jpg
IMG_0243.jpg (165.05 KiB) 3165 keer bekeken
Het nieuwe wegafhankelijke boegschroef bedieningspaneel. Alles is bedraad, maar voorin moet de tandwielen van de gever nog gemonteerd. Die werden niet afgeleverd vrijdag


IMG_0245.JPG
IMG_0245.JPG (211.62 KiB) 3165 keer bekeken
Voorboeing roeststrepen er af geboend. Morgen bijplekken en de letters wit verven. De oude naam wil ik niet meer zichtbaar hebben. Dat waren voorop helaas opgelaste letters en die er af slijpen is een beren-klus, en je blijft het altijd zien. Dus daar gaan nieuwe naamborden overheen.


IMG_6359.JPG
IMG_6359.JPG (126.67 KiB) 3165 keer bekeken
Met de puts afgespoeld want ik kreeg de 380V dekwaspomp niet aan de praat. Klusje voor de electricien morgen. En er waren alleen maar grote dompelpompen om het ruim uit te pompen. Morgen bij de lokale scheepsbenodigheden winkel maar een handzamer maat dompelpomp aanschaffen. Daar heb ik trouwens de status van most valued customer; gebunkerd en de nodige nieuwe spullen gekocht.


IMG_6357.jpg
IMG_6357.jpg (164.52 KiB) 3165 keer bekeken
Oude naam & thuishaven weggeschuurd en in de witte menie gerold. Morgen lak erover en dan kunnen de nieuwe stickers erop.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Eemspoort »

Ofschoon ik wel snap dat je je materialen lokaal haalt, vind ik het toch een beetje jammer dat je niet wat verder kijkt.
Mijn vader is hoogstwaarschijnlijk stukken goedkoper dan de lokale leverancier daar en hij wil het ook wel brengen, helemaal als het een beetje leuke bestelling is. Als je nog smeerolie nodig hebt bv, dan is hij 1 van de goedkoopste, zo niet de goedkoopste. En hij heeft ook wel dompelpompen e.d.
Eigenlijk alles.

Maar het vordert, dat is het voornaamste. :D En je hebt er nog steeds zin in, da's ook belangrijk. :mrgreen:
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Westeind »

Goed bezig, en gelukkig hadden we al n nieuwe puts :)
vaar om te leven (niet andersom)
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ed, ik had wel een reactie van je verwacht, maar je had je bril niet op zeker :mrgreen:
Plaats reactie