Klopt, Kees, die silo staat in Haren.
Vaak daar tegenover gelost met verpakt zout.
Mooie plaatjes weer; tot Ittre kwamen we wel eens voor de porfiersplit,verder naar boven maar een keer, met kolen naar La Louviere.
En Aalst; nooit gezien...
Gr. Jan.
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Duidelijk verhaal en mooie plaatjes, Eric.
Je zult begrijpen, een voor mij totaal onbekend gebied.
Heel mooi!
grt Wim
Je zult begrijpen, een voor mij totaal onbekend gebied.
Heel mooi!
grt Wim
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49
Re: Vliegende Vaart
Mooie foto's Eric. Aalst is de enige plek waar we niet naar toe zijn geweest. Echter voor zover ik weet was er een 42 m sluis om in Aalst te komen. Die pellets werden in beurstijd veel door dezelfde verlengde spitsen weggevaren, de gevraagde cubs waren dusdanig groot, dat normale spitsen dat niet mochten doen. Het zal Denderbelle zijn geweest? Voor ons huidige schip, 82m wel een beetje gribus, de route die je hebt gevaren, als we er langs gaan ben ik blij met weinig tegenvaart. Sluis Lembeek is ook niet zo een succes, doordat we bijna tegen de drempel zitten, komt het water uit de lekkende deuren vol op het achterschip, sta dan in 20 cm water bij mijn draadje. Leuk is anders in de winter. Maar ja we zijn ook iets te lang, 20 cm.
groet Rienk
groet Rienk
nog steeds een beetje bezig
Re: Vliegende Vaart
Mooie reisverslagen en duidelijke foto's van voor mij grotendeels onbekende vaarwegen (in de jaren 60/70 veel in de België gevaren).
Gr. Auke
Gr. Auke
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Mooi fotoverslag Erik, daar ergens aan een van die kaaitjes waar jij nu ligt te lossen (Aalst) is mijn moeder geboren. In 1934 aan boord, toen mijn opa daar ook lag te lossen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
Even een update, want de laatste reactie is al weer drie weken geleden zie ik.
Wij waren leeg in Aalst. De volgende dag naar Gent, in de hoop dat er daar wat te vervoeren viel.
Twee dagen boven sluis Merelbeke gelegen, beetje geverfd en geklusd. Oa de voorbolders afgebikt en geslepen/geschuurd. Die waren niet bepaald glad en hard toe aan onderhoud.
Lagen samen met de Rosalinde, die dat weekeind in de Moervaart moest gaan laden voor Baasrode. Op gepaste 1,5m afstand gezellig gebuurd.
Maar omdat er de volgende week weer andere werkzaamheden aan kwamen, en er hier weinig interessante reizen de goede kant op liepen, maar besloten leeg terug naar Vreeswijk te gaan. Soms zit het mee en soms zit het tegen..
Soort vakantiereisje van gemaakt met korte vaardagen, wat mede door het mooie weer geen straf was. Nog een dagje in het Gat van de Vissen gelegen, toch wel een van de mooiere ligplaatsen in NL vind ik.
Terug in Vreeswijk een plekje gezocht aan de Handelskade voor een maandje pauze. Ik ben blij dat ik de optie nog heb om af en toe een andere tak van sport te beoefenen. Want de prijzen in de binnenvaart zijn en blijven laag, ondanks een vrij lage waterstand op de rivier.
Tussen de vluchten door heb ik soms wat vrije dagen en dan is er tijd om aan de Jannette te klussen. Dus dat vordert ook.
Morgen naar New York en als ik terug ben weer varen.
Reisje Antwerpen - Mülheim an der Ruhr met rollen. Ik zoek eigenlijk nog iemand want in Duitsland kennen ze geen alleenvaart, en mijn vrouw moet werken. Is er iemand met minimaal matroos in z'n dienstboekje die een weekje mee wil?
Wij waren leeg in Aalst. De volgende dag naar Gent, in de hoop dat er daar wat te vervoeren viel.
Twee dagen boven sluis Merelbeke gelegen, beetje geverfd en geklusd. Oa de voorbolders afgebikt en geslepen/geschuurd. Die waren niet bepaald glad en hard toe aan onderhoud.
Lagen samen met de Rosalinde, die dat weekeind in de Moervaart moest gaan laden voor Baasrode. Op gepaste 1,5m afstand gezellig gebuurd.
Maar omdat er de volgende week weer andere werkzaamheden aan kwamen, en er hier weinig interessante reizen de goede kant op liepen, maar besloten leeg terug naar Vreeswijk te gaan. Soms zit het mee en soms zit het tegen..
Soort vakantiereisje van gemaakt met korte vaardagen, wat mede door het mooie weer geen straf was. Nog een dagje in het Gat van de Vissen gelegen, toch wel een van de mooiere ligplaatsen in NL vind ik.
Terug in Vreeswijk een plekje gezocht aan de Handelskade voor een maandje pauze. Ik ben blij dat ik de optie nog heb om af en toe een andere tak van sport te beoefenen. Want de prijzen in de binnenvaart zijn en blijven laag, ondanks een vrij lage waterstand op de rivier.
Tussen de vluchten door heb ik soms wat vrije dagen en dan is er tijd om aan de Jannette te klussen. Dus dat vordert ook.
Morgen naar New York en als ik terug ben weer varen.
Reisje Antwerpen - Mülheim an der Ruhr met rollen. Ik zoek eigenlijk nog iemand want in Duitsland kennen ze geen alleenvaart, en mijn vrouw moet werken. Is er iemand met minimaal matroos in z'n dienstboekje die een weekje mee wil?
Re: Vliegende Vaart
Ik zou best een weekje meewillen, helaas kom ik niet verder dan technician in mijn monsterboekje.
Mooi, die electra voorin.
Ik heb me ook weer een nieuw project op de hals gehaald, een andere tobbe waar ik het met de electra niet echt eens ben..
Eens zien of ik het net zo mooi krijg..
Mooie plaatjes van onderweg.
Verder, die oude letters eraf slijpen, dat is heel veel werk zeker?
Mooi, die electra voorin.
Ik heb me ook weer een nieuw project op de hals gehaald, een andere tobbe waar ik het met de electra niet echt eens ben..
Eens zien of ik het net zo mooi krijg..
Mooie plaatjes van onderweg.
Verder, die oude letters eraf slijpen, dat is heel veel werk zeker?
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Re: Vliegende Vaart
Weer mooie foto's van een voor mij totaal onbekend vaargebied.
Nu een keer naar Duitsland, weer eens wat anders.
Ben helaas niet beschikbaar om mee te gaan.
Goeie reis,
grt Wim
Nu een keer naar Duitsland, weer eens wat anders.
Ben helaas niet beschikbaar om mee te gaan.
Goeie reis,
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
Tjalken mannen onder elkaar , met Martin!
Groeten
Jan
Groeten
Jan
Re: Vliegende Vaart
Zonde. Dienstboekje halen is niet zo moeilijk maar vaartijd voor matroos wordt lastiger. Minimaal 3 jaar geloof ik. Plus een stukje theorie. In vind dat behoorlijk veel maar wie ben ik..
In Belgie kon je tot voor kort na zelfstudie theorie examen doen en daarna praktijk examen, zonder vaartijd eisen. Maar ik geloof dat dit inmiddels niet meer zo is.
Ja best wel. Ze zijn er deugdelijk opgelast. Da's wel een paar dagen slijpen maar dat is nog niet zo erg. Vervelender is dat je het altijd blijft zien. Beter zou zijn de plasmasnijder pakken en het stuk plaat met letters en al eruit snijden. En dan een nieuwe plaat erin zetten. Maar voorlopig heb ik andere prio's. Dit was de kortste klap.