Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny B »

Troost je, ik maak mijn centjes nog steeds op de Noord Atlantic, gedwongen langer dan gepland.
Eilanden hier liggen als geheel in een soort lockdown/quarantaine.
Er mag geen mens heen of af.
Ik zit dus voorlopig een poosje op de ferry.
afgelopen zaterdag zou ik naar huis, eerst komende verwachtte datum is 5 mei..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Kees Keijzer »

De Aquit, een hele volle Durme schuit ligt daar al jaren.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jan Stolp »

Het wordt al weer een heel schip die koftjalk!
Ik had ze een , inmiddels hele tijd geleden , deze foto toegestuurd.Ze herkende hem als hun schip .
Weet eigenlijk niet of de zaak nog bestaat .De loodsen in ieder geval wel.
Petje af voor de restauratie!
Groeten
Jan
https://www.marhisdata.nl/schip&id=7479
Bijlagen
Oordje 009   houthandel van der Werf  grote schepen die  met.JPG
Oordje 009 houthandel van der Werf grote schepen die met.JPG (225.36 KiB) 2610 keer bekeken
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

de variant op jou kaartje
Afbeelding

heb ik hier
Afbeelding

goed om een vrijbrief te hebben in bare tijden ;)

verder een mooi verslag ,jij komt nog eens ergens zo te zien
bijna jaloers makend in deze binnenzit tijden

maar om met Dylan te spreken: er komen andere tijden
gr
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

als je het schip zat bent kun je nog altijd je hobby in een container plaatsen achter in je tuin.

https://www.youtube.com/watch?v=S6kUl102uxQ

gr
leo
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Mooie link Leo. Wat heeft die man dat netjes voor elkaar zeg. Een professionele hobbyist 8)
En ik herken waar 't is, aan de Lek net beneden Lekkerkerk, dat huis onder de hoogspanningsmast.

Maar ik vrees dat mijn Deutz aan de grote kant is voor een 20 voets container.
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Vliegende Vaart

Bericht door zoetwatermatroos »

Willem,prachtige man. Spreek hem nog wel is.
Hij en z'n vrouw wonen daar niet meer.
Moesten daar weg.
De container heeft hij zelf niet meer. Maar staat bij een bekende. Willem heeft ook nog de zeer nette en mooie duw/sleepboot spes

mastodont schreef: 27 apr 2020 16:57 als je het schip zat bent kun je nog altijd je hobby in een container plaatsen achter in je tuin.

https://www.youtube.com/watch?v=S6kUl102uxQ

gr
leo
Schipper MTS Vosta
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door navigatie »

Even Erik naar boven halen.
Zo te zien doe je een Belgie tour. :lol:
grt Wim
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Wim had het al gezien, er wordt inmiddels weer gevaren. Waarover meer in een volgende post.

Door de dalende economie dalen de vrachtprijzen in de binnenvaart al maar verder, in tegenstelling tot de luchtvaart waar ze de pan uit reizen. Daarom blijf ik dus meer vliegen dan varen voorlopig.
Maar nu toch weer aan het varen geslagen. Mijn vrouw heeft vakantie, en we kunnen nergens heen vanwege alle restrictie, “blijf zoveel mogelijk thuis”. Dus de Jannette weer opgestart, dan doen we tenminste wat samen 8)

Maar eerst nog een paar plaatjes van de afgelopen maanden vliegen. Sinds kort hebben we ook lijnvluchten naar Atlanta en Houston in de USA, en charters naar China.

Tussendoor ook nog wat aan het schip laten doen, de elektra in de voormachinekamer is aangepakt. Een nieuwe schakelkast geïnstalleerd en nieuwe LED-verlichting opgehangen. Het was er eerst een beetje een donker hol, maar dat is voorbij.
Ook de bedrading in de voorwoning is gefatsoeneerd, maar provisorisch, want daar gaan we het later wel een keer goed opknappen.

Toen we daarmee bezig waren kwam forumlid visje (Marten) nog voorbij.



In de Noord Atlantic Tracks, met een paar buren boven ons. Deze Tracks worden dagelijks vastgesteld door de verkeersleiding.  Er wordt westwaards zoveel mogelijk gepland op weinig tegenwind, en oostwaards met juist zoveel mogelijk meewind.  Daarvoor gebruikt de meteoroloog windkaarten.  Die worden samengesteld door vliegtuigen die boven de oceaan de plaatselijke wind rapporteren.  Vroeger deed de vlieger dat, tegenwoordig gebeurt het automatisch.  <br /> De jetstream (straalstroom) waait plaatselijk met wel 200 knopen in oostelijke richting. In de zomer wat minder hard.  Het is onderweg dan vaak wel een beetje bumpy maar dat krijg je met zoveel wind.
In de Noord Atlantic Tracks, met een paar buren boven ons. Deze Tracks worden dagelijks vastgesteld door de verkeersleiding. Er wordt westwaards zoveel mogelijk gepland op weinig tegenwind, en oostwaards met juist zoveel mogelijk meewind. Daarvoor gebruikt de meteoroloog windkaarten. Die worden samengesteld door vliegtuigen die boven de oceaan de plaatselijke wind rapporteren. Vroeger deed de vlieger dat, tegenwoordig gebeurt het automatisch.
De jetstream (straalstroom) waait plaatselijk met wel 200 knopen in oostelijke richting. In de zomer wat minder hard. Het is onderweg dan vaak wel een beetje bumpy maar dat krijg je met zoveel wind.
IMG_0313.jpeg (104.12 KiB) 985 keer bekeken
Een nieuwe lijndienst op Houston.  De route loopt over de Noord Atlantic, Labrador, Great Lakes en de Mid West.
Een nieuwe lijndienst op Houston. De route loopt over de Noord Atlantic, Labrador, Great Lakes en de Mid West.
IMG_0092.jpg (147.41 KiB) 985 keer bekeken
Midden in de nacht de maan achterna boven de Noord Atlantic.  De nieuwe iPhones hebben tegenwoordig hele lichtgevoelige camera's.
Midden in de nacht de maan achterna boven de Noord Atlantic. De nieuwe iPhones hebben tegenwoordig hele lichtgevoelige camera's.
IMG_0406.jpeg (126.35 KiB) 985 keer bekeken
Op final approach in Houston, met nog steeds diezelfde maan, acht uur later..
Op final approach in Houston, met nog steeds diezelfde maan, acht uur later..
IMG_0407.jpeg (179.02 KiB) 985 keer bekeken
In Houston vroeg in de ochtend een rondje gaan rennen, daar hebben ze een speciaal park voor ingericht.  Heaven!
In Houston vroeg in de ochtend een rondje gaan rennen, daar hebben ze een speciaal park voor ingericht. Heaven!
IMG_0374.jpeg (185.99 KiB) 985 keer bekeken
Prachtige hardlooppaden, hier wordt ik nu helemaal blij van.
Prachtige hardlooppaden, hier wordt ik nu helemaal blij van.
IMG_0376.jpeg (286.15 KiB) 985 keer bekeken
Een vlucht naar Oslo, om zalm op te halen voor Tel Aviv.
Een vlucht naar Oslo, om zalm op te halen voor Tel Aviv.
IMG_0331.jpeg (130.05 KiB) 985 keer bekeken
Pallets met diep gekoelde zalm in piepschuim dozen.
Pallets met diep gekoelde zalm in piepschuim dozen.
IMG_0337.jpeg (238.64 KiB) 985 keer bekeken
Ergens boven de Alpen.
Ergens boven de Alpen.
XATB1278.jpeg (277.61 KiB) 985 keer bekeken
Hier gaat de vracht al weer van boord in Tel Aviv.
Hier gaat de vracht al weer van boord in Tel Aviv.
IMG_0346.jpeg (144.6 KiB) 985 keer bekeken
We vliegen veel Dangerous Goods (ADN in de binnenvaart)  want dat betaald goed.  Soms CAO-vracht (Cargo Aircraft Only), vandaar de oranje sticker.  CAO vracht mag alleen op vrachtmachines mee.  Hier gaat het om klasse 9, Lithium batterijen.
We vliegen veel Dangerous Goods (ADN in de binnenvaart) want dat betaald goed. Soms CAO-vracht (Cargo Aircraft Only), vandaar de oranje sticker. CAO vracht mag alleen op vrachtmachines mee. Hier gaat het om klasse 9, Lithium batterijen.
IMG_0347.jpeg (195.19 KiB) 985 keer bekeken
Een shipment mondmaskertjes lossen op Larnaca.
Een shipment mondmaskertjes lossen op Larnaca.
IMG_0398.jpeg (141.13 KiB) 985 keer bekeken
Nieuwe schakelkast, wat er eerst zat was een ratjetoe van de bouw, met diverse toevoegingen.
Nieuwe schakelkast, wat er eerst zat was een ratjetoe van de bouw, met diverse toevoegingen.
IMG_0581.jpeg (189.15 KiB) 976 keer bekeken
Licht in de duisternis.  Eén lamp krijgt nog een nieuw binnenwerk.
Licht in de duisternis. Eén lamp krijgt nog een nieuw binnenwerk.
IMG_0582.jpeg (207.49 KiB) 976 keer bekeken
Twee gescheiden stroombronnen 230V &amp; 24V voor de verlichting, zo heb je altijd licht.   Plus een stopcontactje, altijd handig.  Het wordt nog wel eens wat hier.
Twee gescheiden stroombronnen 230V & 24V voor de verlichting, zo heb je altijd licht. Plus een stopcontactje, altijd handig. Het wordt nog wel eens wat hier.
IMG_0583.jpeg (164.27 KiB) 976 keer bekeken
Er komt een goede bekende voorbij in Vreeswijk.
Er komt een goede bekende voorbij in Vreeswijk.
IMG_0321.jpeg (152.53 KiB) 985 keer bekeken
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Eemspoort »

Schitterende plaatjes weer van oorden ver hier vandaan. Pracht uitzicht ook vanuit de cockpit, dat plaatje zou een mooi bureaublad zijn op de pc ;) .
Fatsoenlijke elektra aan boord is heel wat waard. In 2017 is bij mij achterop de zekeringkast vervangen. Het waren nog stoppenkasten en allerhande ouwe meuk en geen enkele logica. Nu dus automatische zekeringen en je ziet weer min of meer wat waar heen gaat. Er prettig.
Plaats reactie