Re: Vliegende Vaart
Geplaatst: 05 jul 2020 22:37
We zijn inmiddels weer terug in de vaart. Reisje rollen van Antwerpen naar Mülheim an der Ruhr.
24 stuks, 5 stuks van 26t en de rest ± 21t, voor een totaal van 550 ton.
Vorige week zaterdagavond leeg van Vreeswijk naar Antwerpen. Overnacht in Schoonhoven, voor restaurant Belvedere. Mooi plekje.
Zondag naar de Kreekrak, en daar blijven liggen want we waren pas om half elf aan de beurt.
Maandagochtend geladen in het Vijfde havendok bij de Katoennatie hoewel er ABES in m'n charter stond. De mannen daar deden goed werk, ze werden voorzichtig neergezet. Rond de middag vol, dichtgelegd en weg.
Tot Gorcum gekomen, om tien uur daar een mooi op de steiger voor de sluis kunnen overnachten want de sluis stopt dan.
Volgende morgen bijtijds weg en al om vijf uur schluss in Emmerich, want we konden pas donderdag lossen dus geen haast of lange dagen.
Volgende dag om zes uur weg en rustig verder zu Berg. Bij Duisburg de Ruhr in, dan eerst door de Ruhrschleuse en vlak voor Mülheim Schleuse Raffelberg. In die sluizen kun je niet vastmaken want ze hebben de bolderkoppen afgesneden. Ik geloof dat er ooit een uit de muur getrokken is en dit was de oplossing om dat te voorkomen.
Eind van de middag in Mülheim. Even zoeken waar we zijn moesten. We lagen eerst verkeerd want de ontvanger had de overslag aan een ander bedrijf uitbesteed. De persoon van kantoor die ik gesproken had wist dat blijkbaar ook niet.
Op donderdagochtend de rollen gelost, met een brugkraan met maar krap genoeg hefvermogen. Om negen uur leeg.
Ruim schoongemaakt en vertrokken. De bruggen op de Ruhr zijn hoog genoeg om de hut omhoog te laten, een meter of zeven wel.
Met allerlei vervolg reisjes bezig geweest; vletwerk in Neuss, Neuss-Dusseldorf (da's eigenlijk ook vletwerk vind ik), en Keulen-Lochem. Maar dat ging allemaal niet door om diverse redenen. Uiteindelijk een kort reisje aagenomen; Spyck-Doetinchem met uiteraard 500t raapschroot. Maandag te laden.
Dus af naar Emmerich, dat is het dichtste bij Spyck. Lang weekeind, en een beetje geklusd aan de vlet en in de voormachinekamer.
Emmerich Zollhafen is een overnachtingshaven. Mooie autosteiger met 2 niveau's in de inloop van de Zollhafen. De WSA en WSP hebben er ligplaats maar verder is het overdag leeg. Palen aan een kant en een steiger achterin. 's-Avonds loopt het vol en krijg je buren. We liggen langs een prachtige de steiger, met afloopmogelijkheid op wel zes niveau's. Hoe hoog je ook bent of hoe diep je ook ligt, je kunt er altijd met een kleine stap af. Walstroom werkt met een kaart die blijkbaar niemand heeft dus iedereen draait z'n generator. Dat kan beter.
In de Industriehafen hiernaast heeft Contargo een container terminal in de ingang, en verderop gaat er nog koper heen.
Vandaag naar 's-Heerenberg gefietst en een rondje Montferland gerend dus de beweging hebben we ook weer gehad.
Morgenochtend om vijf uur weg zodat we om kwart voor zes onder pijp bij de ADM liggen voor de controleur, en om zes uur kunnen gaan laden. Dan asap naar Doetinchem want daar zitten ze erop te wachten. Morgenmiddag gelijk beginnen en dinsdagochtend afmaken.
Voor de volgende reis ben ik nog onder bod, daar gaan we morgen over door.
De plaatjes:
24 stuks, 5 stuks van 26t en de rest ± 21t, voor een totaal van 550 ton.
Vorige week zaterdagavond leeg van Vreeswijk naar Antwerpen. Overnacht in Schoonhoven, voor restaurant Belvedere. Mooi plekje.
Zondag naar de Kreekrak, en daar blijven liggen want we waren pas om half elf aan de beurt.
Maandagochtend geladen in het Vijfde havendok bij de Katoennatie hoewel er ABES in m'n charter stond. De mannen daar deden goed werk, ze werden voorzichtig neergezet. Rond de middag vol, dichtgelegd en weg.
Tot Gorcum gekomen, om tien uur daar een mooi op de steiger voor de sluis kunnen overnachten want de sluis stopt dan.
Volgende morgen bijtijds weg en al om vijf uur schluss in Emmerich, want we konden pas donderdag lossen dus geen haast of lange dagen.
Volgende dag om zes uur weg en rustig verder zu Berg. Bij Duisburg de Ruhr in, dan eerst door de Ruhrschleuse en vlak voor Mülheim Schleuse Raffelberg. In die sluizen kun je niet vastmaken want ze hebben de bolderkoppen afgesneden. Ik geloof dat er ooit een uit de muur getrokken is en dit was de oplossing om dat te voorkomen.
Eind van de middag in Mülheim. Even zoeken waar we zijn moesten. We lagen eerst verkeerd want de ontvanger had de overslag aan een ander bedrijf uitbesteed. De persoon van kantoor die ik gesproken had wist dat blijkbaar ook niet.
Op donderdagochtend de rollen gelost, met een brugkraan met maar krap genoeg hefvermogen. Om negen uur leeg.
Ruim schoongemaakt en vertrokken. De bruggen op de Ruhr zijn hoog genoeg om de hut omhoog te laten, een meter of zeven wel.
Met allerlei vervolg reisjes bezig geweest; vletwerk in Neuss, Neuss-Dusseldorf (da's eigenlijk ook vletwerk vind ik), en Keulen-Lochem. Maar dat ging allemaal niet door om diverse redenen. Uiteindelijk een kort reisje aagenomen; Spyck-Doetinchem met uiteraard 500t raapschroot. Maandag te laden.
Dus af naar Emmerich, dat is het dichtste bij Spyck. Lang weekeind, en een beetje geklusd aan de vlet en in de voormachinekamer.
Emmerich Zollhafen is een overnachtingshaven. Mooie autosteiger met 2 niveau's in de inloop van de Zollhafen. De WSA en WSP hebben er ligplaats maar verder is het overdag leeg. Palen aan een kant en een steiger achterin. 's-Avonds loopt het vol en krijg je buren. We liggen langs een prachtige de steiger, met afloopmogelijkheid op wel zes niveau's. Hoe hoog je ook bent of hoe diep je ook ligt, je kunt er altijd met een kleine stap af. Walstroom werkt met een kaart die blijkbaar niemand heeft dus iedereen draait z'n generator. Dat kan beter.
In de Industriehafen hiernaast heeft Contargo een container terminal in de ingang, en verderop gaat er nog koper heen.
Vandaag naar 's-Heerenberg gefietst en een rondje Montferland gerend dus de beweging hebben we ook weer gehad.
Morgenochtend om vijf uur weg zodat we om kwart voor zes onder pijp bij de ADM liggen voor de controleur, en om zes uur kunnen gaan laden. Dan asap naar Doetinchem want daar zitten ze erop te wachten. Morgenmiddag gelijk beginnen en dinsdagochtend afmaken.
Voor de volgende reis ben ik nog onder bod, daar gaan we morgen over door.
De plaatjes: