Bekende plaatjes van birmingham, die parkeergarage was er toen nog niet over de sluizen heen. Wel beetje zonden kon er toen mooie foto's maken. Zal er eens naar zoeken van het weekend.
Ben je ook nog in het winkelcentrum geweest? De birmingham bullring? Vond het wel een apart gebouw met al dat glimmende gevelplaten.
Binnenvaart in Engeland
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
- Locatie: Loon op zand
Re: Binnenvaart in Engeland.
Schipper MTS Vosta
Re: Binnenvaart in Engeland.
Jazeker,
De Bull ring staat op de foto met het doorkijkje naar de kerk.
Links en rechts is het shopping centre.
marco
De Bull ring staat op de foto met het doorkijkje naar de kerk.
Links en rechts is het shopping centre.
marco
recht zo die gaat
Re: Binnenvaart in Engeland.
Via een wekelijkse nieuwsbrief kwam ik dit berichtje tegen.
Er blijven groeperingen strijden om oude kanaaltjes weer open te maken: mooie plannen!
Hopelijk zien ze ook in dat je zulke dingen gedurende de jaren ook moet onderhouden willen ze niet weer hetzelfde lot ondergaan als destijds...
Groeten van Tim!
Er blijven groeperingen strijden om oude kanaaltjes weer open te maken: mooie plannen!
Hopelijk zien ze ook in dat je zulke dingen gedurende de jaren ook moet onderhouden willen ze niet weer hetzelfde lot ondergaan als destijds...
Groeten van Tim!
Re: Binnenvaart in Engeland.
Tim, begin maar niet over onderhoud....
CaRT (Canal and River Trust), voorheen BW (Brittish Waterways), hebben er door de jaren heen nogal een financiële zooi van gemaakt.
Van de 130 miljoen pond die jaarlijks nodig zijn om de vaarwegen te onderhouden, is er vorige winter "slechts" 80 miljoen werkelijk in de vaarwegen gestoken, en deze winter zou het nog minder zijn.
Voor meer informatie en wetenswaardigheden verwijs ik graag door naar de site van Narrowboatworld, alwaar voldoende leesvoer is te vinden over de Britse vaarwegen en ook veel over het (wan)beleid van CaRT.
Gr. Ed
CaRT (Canal and River Trust), voorheen BW (Brittish Waterways), hebben er door de jaren heen nogal een financiële zooi van gemaakt.
Van de 130 miljoen pond die jaarlijks nodig zijn om de vaarwegen te onderhouden, is er vorige winter "slechts" 80 miljoen werkelijk in de vaarwegen gestoken, en deze winter zou het nog minder zijn.
Voor meer informatie en wetenswaardigheden verwijs ik graag door naar de site van Narrowboatworld, alwaar voldoende leesvoer is te vinden over de Britse vaarwegen en ook veel over het (wan)beleid van CaRT.
Gr. Ed
Re: Binnenvaart in Engeland.
Dit zagen we op 6 september jl.
Zakken vullen met zand en cement is natuurlijk geen structureel onderhoud.
Met de Franse slag in Engeland.
gr. marco
recht zo die gaat
Re: Binnenvaart in Engeland.
Vrijdag 6 september 2013
Hmm, dat is even wennen bij het opstaan. Het regent op zijn engels.
Als we Birmingham hebben verlaten komen we door het tunneltje van edgbaston. Doet me sterk denken aan Arzviller Frankrijk. Daar liggen de spoor- en kanaaltunnel ook zo dicht bij elkaar.
Dan de langste tunnel van onze reis, de "wast hill tunnel". Voor de tunnel een bord waarop staat dat hier vroeger de schepen door de tunnel geduwd werden, door de bemanning die de voeten op het tunneldak afzette. Leo had het eerder al opgemerkt.
De tunnel is zo'n 3 kilometer lang en aardedonker. Daar moet je in het begin wel even aan wennen. We hebben dan wel een lamp voorop maar veel heb je daar niet aan. Zeker als je ook nog eens tegenvaart krijgt.
Na de tunnel weer een 'frankrijk deja vu', omdat mij dit doet denken aan het scheidingspand op het canal st. quentin (tussen de tunnels).
Nog een stuk doorvaren zonder sluizen en dan komt sluis 58 in zicht. Stoke Prior ligt tussen 23 en 24 dus we hebben nog wat tegoed.
Kanaalinspectie per quad.
We komen twee narrowboats tegen die haast hebben. Ze leggen het traject "jagend" af om een zo scherp mogelijke tijd neer te zetten. Dat doen ze dus vaker.
Het weer is opgeklaard en 's middags zijn we terug op de thuisbasis. Morgenochtend worden we om half negen door de taxi opgehaald, die ons naar het vliegveld brengt.
Alle bagage alvast bij elkaar zoeken en nog een afscheidsetentje in de Navigation Inn.
Het was een prachtige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.
Groeten, Marco
Hmm, dat is even wennen bij het opstaan. Het regent op zijn engels.
Als we Birmingham hebben verlaten komen we door het tunneltje van edgbaston. Doet me sterk denken aan Arzviller Frankrijk. Daar liggen de spoor- en kanaaltunnel ook zo dicht bij elkaar.
Dan de langste tunnel van onze reis, de "wast hill tunnel". Voor de tunnel een bord waarop staat dat hier vroeger de schepen door de tunnel geduwd werden, door de bemanning die de voeten op het tunneldak afzette. Leo had het eerder al opgemerkt.
De tunnel is zo'n 3 kilometer lang en aardedonker. Daar moet je in het begin wel even aan wennen. We hebben dan wel een lamp voorop maar veel heb je daar niet aan. Zeker als je ook nog eens tegenvaart krijgt.
Na de tunnel weer een 'frankrijk deja vu', omdat mij dit doet denken aan het scheidingspand op het canal st. quentin (tussen de tunnels).
Nog een stuk doorvaren zonder sluizen en dan komt sluis 58 in zicht. Stoke Prior ligt tussen 23 en 24 dus we hebben nog wat tegoed.
Kanaalinspectie per quad.
We komen twee narrowboats tegen die haast hebben. Ze leggen het traject "jagend" af om een zo scherp mogelijke tijd neer te zetten. Dat doen ze dus vaker.
Het weer is opgeklaard en 's middags zijn we terug op de thuisbasis. Morgenochtend worden we om half negen door de taxi opgehaald, die ons naar het vliegveld brengt.
Alle bagage alvast bij elkaar zoeken en nog een afscheidsetentje in de Navigation Inn.
Het was een prachtige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.
Groeten, Marco
recht zo die gaat
Re: Binnenvaart in Engeland.
Prachtig!!!
Harry
Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Binnenvaart in Engeland.
Heel mooi verslag en vakantie
Gr John
Gr John
Gruun't Uut grunn
Vroeger was alles beter .........
ALLES !!.........
Behalve De Toekomst !!......
Vroeger was alles beter .........
ALLES !!.........
Behalve De Toekomst !!......
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Binnenvaart in Engeland.
Marco
Bedankt voor het mooie reisverslag
Groet Evert
Bedankt voor het mooie reisverslag
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Re: Binnenvaart in Engeland.
Ach, wat valt er aan toe te voegen...?
*droomt nog verder weg*
Groeten van Tim!
*droomt nog verder weg*
Groeten van Tim!