Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Dat had ik natuurlijk moeten weten... :cry: :oops:

gr,. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Sjoerd Nutma

Re: Spitsenvaart

Bericht door Sjoerd Nutma »

Maar.............................alles te weten maakt niet gelukkig.
Nu kunnen anderen jou ook iets vertellen, anders was het steeds 1-richting verkeer :roll: :roll:
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart

Bericht door mastodont »

wrijfhout schreef:Dat had ik natuurlijk moeten weten...
gr,. Harry
nou ,moeten ,moeten ....
laten we het op kunnen houden :lol:
ik had Ad Kik zijn foto's, en Piet Baay zijn foto's meen ik al eens geplaatst
maar we zullen maar denken dat de vermoeidheid ook zijn tol begint te eisen na 269 pagina's en 3451 berichten en commentaren van mijn kant :mrgreen:
gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Ik had het moeten en kunnen weten want die foto's staan ook op mijn harde schijf...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart

Bericht door mastodont »

ja wel edelachtbare, dat kan wel zijn
maar ik wil hier toch voor verzachtende omstandigheden pleiten
en wel hier om ,je kunt de link_ Condor/ Ad Kik _waarschijnlijk niet zo gemakkelijk maken als ik
ik ken hem al vanaf mijn jonge jaren en heb in die roef wel menig glaasje gedronken
daarom is het niet zo schandelijk dat je even niet mee was

en die harde schijf van jou zit waarschijnlijk wel een ietewatje voller dan die van mij
dus om die nu uit je hoofd te kennen
alhoewel ik onmiddellijk toe zal geven dat je beter georganiseerd bent dan ik
om kort te gaan ik zou er maar niet wakker van liggen
ce la Vie 8)
gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

om kort te gaan ik zou er maar niet wakker van liggen
ce la Vie
Dat zal ik ook zeker niet doen, maar ik blijf wel even nieuwsgierig naar de opeenvolgende eigenaren want zo'n mondvol - "firma Boot & Kuijpers Scheepvaartkantoor, Rotterdam"- kom je ook niet elke dag tegen...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
enterprise
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:26

Re: Spitsenvaart

Bericht door enterprise »

Piet Kik was eerst zetschipper op de "CONDOR "en heeft hem later
gekocht.
Vraag het juiste maar aan Ad Kik van het "SONNEPAERD"
er was geen geen beter leven dan een spitsenschippersleven .
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Spitsenvaart

Bericht door Schier Hameete »

Mooi plaatje van Cambrai je kan zo heel goed het verschil zien tussen het oude en het nieuwe .Zo mogen er nog wel meer komen . Als ik dan lees dat de Panta Rhei waarschijnlijk ook voor woonschip is verkocht dan vind ik dat het zo wel hard minder wordt met de nog in de vrachtvaart werkende de Winter spitsen. Van de serie waar de Condor toe behoorde zijn er van lieverlee nog al wat in de recreatie vaart terecht gekomen .Ik heb tenminste nogal wat zusterschepen van onze ( ex )spits langs zien komen als een of ander liggend woonschip of zo iets. De Ideaal van de Wijs die net achter die van ons is gebouwd vaart nog en dan natuurlijk de Destiny van Kamstra die is ook nog actief. Maar verder wordt het op deze manier hard minder. Want ik dacht dat de Zeeland ,die is naast die van ons is gebouwd en dus eigenlijk het echte zusterschip was ,ook niet meer vaart .Als ik dan bij Leo op mijn Jeugd kijk heeft hij er ook weer eentje als een soort van bioscoop of iets dergelijks maar goed het is niet anders.
We hadden vandaag nog een in de vrachtvaart actieve spits om hier te lossen de Vanguard.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Vanguard en uiteraard dit was in Wageningen het merk zal door de kenners wel hekent worden denk ik helaas voor mij geen de Winter.
Gr, schier
Afbeelding Afbeelding
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Spitsenvaart

Bericht door tijdstroom »

De Zeeland vaart volgens mij nog wel, zelfs onder dezelfde naam. Laatst lag hij te laden beneden Ronqueres. Het is de duwer van een franse pousseur geworden. Ik heb er een hele tijd naar gekeken, maar het moet wel dezelfde Zeeland zijn.

Gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
andorra
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Spitsenvaart

Bericht door andorra »

mastodont schreef:ik weet natuurlijk niet wie hem in het begin had
wel weet ik dat deze foto van eind 50 begin 60 genomen is toen het de Condor van papa Kik was
Afbeelding

Afbeelding

hij verkocht hem aan Piet Baay ,die er Panta Rhei op heeft gezet
hij heeft hem als ik het goed onthouden heb verkocht om woonschip van te maken
Afbeelding
en de motor verwisseld
Afbeelding
waar van acte :mrgreen:
gr
leo

De Pantha Rei van Baay ligt hier in Rotterdam achter het eiland denk al een jaar of mischien langer nog als vracht schip weet niet wat de bedoeling is.
Als ik het goed heb is hij van de zelfde eigenaar als de pasasierschepen Smaragd die ook achter het eiland liggen.
Als ik over te weten kom meld ik het.
de leukste tijd de spitsenvaart
Plaats reactie