Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
ron b
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:19
Locatie: Zaanstreek- Waterland

Bericht door ron b »

Als woonspits, op de Zuid-Willemsvaart;

Afbeelding
Coda 03031565 ex Frari, ex St. Rita
39 x 5.09, een brede spits ?
St. Pieter Hemiksen 1951

groet

Ron
groet,
Ron
Afbeelding
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Gert Schouwstra »

Of bij het repareren iets te enthousiast geweest met halfronden, waardoor hij wat breder is geworden.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
jan pont
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 jul 2007 19:40
Locatie: gorinchem

Bericht door jan pont »

hier een paar kaarten uit mijm verzameling ben er zelf nooit geweest dus schrijf ik er maar bij wat ik er van weet of wat achterop de kaart staat
Afbeelding
stenay
Afbeelding
omgeving nancy

groetjes jan
varen is een manier van leven
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

mastodont schreef:ik heb hier John Mudde aan de lijn, en die beweert dat de spits die in Ribbecourt ligt wel degelijk de ex Kadans van Molewijk is geweest
En wel hier om ,het is het zuster schip van de Enterprise van Dick Mudde
einde discussie
ze denken dat het eene pols is geweest die van Belgie voer
Harry kijk maar even naar de foto van de Twade die jij er eens op gezet heb
dat is de zelfde spits,zuster schip, volgens John
Afbeelding
gr
leo
het ziet er naar uit dat ze hier in Zeeland toch hun gelijk willen halen
ik word weer gebeld door John en hij heeft het na gevraagd bij onze wandelende vraag baak Piet Luteijn
volgens Piet is het wel degelijk de Cardan ,schipper Pols
thuis haven Grevenbricht
en het schip vaart nu onder franse vlag onder de naam Antie ,of zo
ik zit hier als een spin in het web
ik word gebeld ,diverse malen per avond ,met de mededelingen ,en of ik het maar even recht wil breien en het er op wil zetten
dat is een beetje jammer ,want ik heb Piet zelf ingelogd en hij kan het zelf beter uitleggen dan ik
nu heb ik het van Piet via John en zo horen jullie het weer
maar het houd de gemoederen wel bezig dat is zeker ,en ze gaan niet naar bed voor dat jij toe geeft Harry
dus ik zou maar eieren voor mijn geld kiezen als ik jou was ,voordat ze Leen Molewijk zelf gaan bellen
hij zou het schip gehad hebben
ik loop nu alleen nog maar nacht diensten tot 30 dec dus ik kom overdag niet meer langs de schepen
anders zou ik mij er nog wel mee gaan bemoeien ,maar dat is nu niet aan de orde
gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ho, Ho, niet schieten op de boodschapper, ik beweer niks, ik vraag alleen maar en blijf kritisch. Er is maar één die het verlossende woord kan spreken en dat is de weledele heer Leen Molewijk himself. Dus Leo nog even blijven netwerken, desnoods tot na nieuwjaar :lol:

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
KVM
Berichten: 1118
Lid geworden op: 02 jan 2005 01:44
Locatie: Zeebrugge
Contacteer:

Bericht door KVM »

De Antie, met dank aan Michel Hensen voor de foto.
Afbeelding

Is inderdaad hetzelfde schip als op de postkaart uit Ribecourt. Leo's vehaal zal dus wel kloppen.....
Alsof we ook maar even zouden twijfelen..... :roll:

Groeten, Kurt
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ik zou niet durven... Prachtig zoals dit nu is opgelost. Kurt bedankt en alle anderen ook natuurlijk,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Twiety

Bericht door Twiety »

ron b schreef:Als woonspits, op de Zuid-Willemsvaart;

Afbeelding
Coda 03031565 ex Frari, ex St. Rita
39 x 5.09, een brede spits ?
St. Pieter Hemiksen 1951

groet

Ron
zelf heb ik ook een spits gehad die 5,09 br was in zo is gebouwd, ben er praktisch mee door geheel Frankrijk geweest als je maar niet breder was dan 5,10 ik had nergens problemen
Vg Twiety
ouzovd

Bericht door ouzovd »

zelf heb ik ook een spits gehad die 5,09 br was in zo is gebouwd, ben er praktisch mee door geheel Frankrijk geweest als je maar niet breder was dan 5,10 ik had nergens problemen
Vg Twiety

Is niet helemaal waar. Ik heb zelf een spits gehad, die 5,10 was. Later heeft hier "Firebird" opgestaan. Ik ben heel Frankrijk door geweest ook Canal des Ardenes en het Canal du Centre, de smalle sluizen op Canal de St Quentin en noem maar op. De eerste Belgisch eigenaar had er van die wezeloos halfronden op laten lassen in Pont de Loup. Bij de eerste reis van Charleroi naar Brussel via de oude sluizen heeft hij ze voor eraf moeten laten gutsen maar achter pastte het wel en daar was hij werkelijk 5.10

Frans
jannuh
Berichten: 466
Lid geworden op: 31 dec 2004 06:22
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door jannuh »

gr., jannuh
Plaats reactie