Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Spitsenvaart

Bericht door Schier Hameete »

Een spits als filmster in 1993 op de foto gezet er staat bij in het album ongeveer 6 km boven Pont Malin hij heeft er volgens mij enkele maanden gelegen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De kolenmijn
Afbeelding
Dit is tegen de avond en ze waren bezig met opnamen.We zijn er verschillende keren langs gekomen maar we hebben maar een paar keer gezien dat er opnames waren .De film zelf niet gezien
Gr,schier
Afbeelding Afbeelding
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Spitsenvaart

Bericht door Fluks »

De Viking is wat wij vroeger een Sarma-spits noemden,omdat er zo veel van dit type gebouwd zijn.Was dit een algemene uitdrukking of een verzinsel van mijn familie?Wie weet het?Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Spitsenvaart

Bericht door tijdstroom »

Dit is tegen de avond en ze waren bezig met opnamen.We zijn er verschillende keren langs gekomen maar we hebben maar een paar keer gezien dat er opnames waren .De film zelf niet gezien
Gr,schier

Weet iemand misschien welke film dit is geworden? Ik heb het me altijd afgevraagd. Ik dacht dat er twee spitsen meededen, de ene was speciaal verbouwd hiervoor, maar de andere was, dacht ik de Marius. Die had nog een houten denneboom en een gigantisch houten roer.
Later heeft hij in Vitry le Francois gelegen. De schipper, een exentriek figuur, was hem toen van plan te laten slopen, als er geen kopers kwamen, dit moet ongeveer 1985 zijn geweest. Helaas dat voor zulke schepen toen geen belangstelling was. Vanaf Boulogne heb ik eens achter hem gevaren, met de gedachte , dat kost me uren, maar echt niet, dat ouwe ding ging als een spoor, lag misschien ook niet zo diep als wij. Ik dacht me te herrinneren, dat er 40 pk in stond.
Gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Spitsenvaart

Bericht door tijdstroom »

Sorry, ik had het voorgaande krantenartikel niet gelezen. Het was inderdaad de Angelus. Was die andere spits dan de Marius?
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart

Bericht door mastodont »

jammer genoeg zie ik de foto's niet
ik denk dat ze ge upload zijn met Tinypic en die laat bij mij vaak geen afbeeldingen zien
dat er een film gemaakt werd boven Pont Malin opvarend over SB op kanaal de la Sensee herinner ik mij nu ook weer
soms moet je geheugen even wakker geschut worden door je maten
bedankt Schier en Rienk

en Arie ,wij noemen het Sarma spitsjes hoor
voor mij ben je goed bezig :lol:

ja nu zie ik de foto's :lol: hoera
gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Deze foto maakte Piet Bieze van de Animo destijds en ik heb nooit begrepen wat al dat volk achterop die Angelus deed, nu ik het verhaal over die filmopname lees begrijp ik dat dit er vast iets mee te maken heeft,
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
KVM
Berichten: 1118
Lid geworden op: 02 jan 2005 01:44
Locatie: Zeebrugge
Contacteer:

Re: Spitsenvaart

Bericht door KVM »

tijdstroom schreef: Weet iemand misschien welke film dit is geworden? Ik heb het me altijd afgevraagd. Ik dacht dat er twee spitsen meededen, de ene was speciaal verbouwd hiervoor, maar de andere was, dacht ik de Marius. Die had nog een houten denneboom en een gigantisch houten roer.
Dat was dus voor de film Germinal, naar het boek van Emile Zola. De film moet nog wel te vinden zijn op internet. Maar voor de schepen hoef je het echt niet te doen. Die komen nauwelijks in beeld.

Groeten, Kurt
history

Re: Spitsenvaart

Bericht door history »

nee dit is niet de viking die ik zoek
het gaat om de viking van klaas swiersema uit Groningen
ik denk dat op de kont ook groningen gestaan heeft als thuishaven

hun voeren veel in rotterdam en omstreken rond
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Wie weet welke Risico uit Terneuzen dit is?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Spitsenvaart

Bericht door Schier Hameete »

Hallo Harry ,
Ik kan het nog niet helamaal zien of het dezelfde is maar dit plaatje is van de Risico van Bouman uit Terneuzen
Afbeelding
Ik las dat tiny pic soms problemen geeft om overal te zien dus probeer ik nu iets anders en ik geloof dat het er ook op komt.
Overigens de Angelus de filmspits staat ook in Volaan vooruit op blz. 16 gemaakt in 1988 door Piet Bieze
Gr ,schier
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie