JC schreef:Ik vond het leuker om jou het verhaal te laten doen dan zelf de wijsneus uit te hangen.
Ja, en nu ik het album dan toch erbij gepakt heb, is het misschien wel leuk om er nog wat van te laten zien. Veel foto's hebben we eigenlijk niet. Maar vooruit.
In Doornik trekken we een spits door de stad, het was vrij hoog water en de man was bang dat ie zou blijven staan.
Hier in de Wolwevershaven, in het dokje;
En na elke laadbeurt zat je van voor tot achter onder de cement, dus boenen maar. De afzuiging werkte vaak niet of slecht en cement is toch wel een goedje dat je niet al te lang aan dek moet laten liggen;
Gedurende onze periode in het cement kwam de lift van Thieu in bedrijf. Het was goedkoper om langs die kant af te varen. Meestal belde ik tegen dat ik vol was met Ronquieres hoeveel schuttingen er boven het hellende vlak lagen. Als dat er minder dan drie waren, voer ik over Brussel naar Nederland. Anders gingen we over de Schelde. Je wist alleen nooit hoe lang je erover ging doen via Brussel/Antwerpen. Je had aan Ronquieres grote kans op vertraging, maar ook in Zemst, Wintham, Antwerpen kon het lang duren. Op de Schelde konden we overal zo'n beetje bij schutten, dus kon je een wat beter planning maken;
We zijn een keer met een hoop vorst en wind de Maas af gegaan, en dit was het resultaat. De stuwen in Sambeek en Belfeld lagen eruit en in Heumen moesten we schutten. Ik was om half zes 's avonds het Lateraal kanaal uit en om 23:00 lagen we in de sluis van Heumen. Voor een spits voorwaar niet slecht!
We gingen ook nog wel eens naar Veghel, en als we dan aansluitend in Haccourt (Lixhe) moesten laden gingen we over de Zuid Willemsvaart naar Haccourt toe;
Deze foto plaats ik niet omdat ik zo tevreden ben met mijn voorkomen, maar om te laten zien dat in onze 'vrachtwagencabine' toch plaats was voor een box!
Groet,
Peter
p.s. Ik heb trouwens wel een topic conflict; Dit kan op "mijn jeugd", op "cementtankvaart" of op "spitsenvaart". Maar omdat we hier begonnen waren, maak ik het hier maar af ook...