Actueel nieuws 2019

Alles over binnenscheepvaart
mbs gerrit jan
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door mbs gerrit jan »

DPLA schreef: 04 apr 2019 21:59
Tim S. schreef: 04 apr 2019 10:44 Beelden van de berging van het voorschip van de gezonken binnenvaarder CARDIUM door Multraship Salvage en Hebo Maritiem
https://www.tugspotters.com/app/content ... um-deel-1/
https://www.tugspotters.com/app/content ... um-deel-2/
Einde oefening van de CARDIUM ?? :(

Zal wel gesloopt worden, of .......?
Het is nog wel een jong schip : 2009
Voorschip ligt nu in Werkendam bij de firma Clean, gehoord dat die het leeg moeten halen en schoonmaken, lijkt me niet dat ze dat doen als het gesloopt word...
Johan van der Voet
Ms Solutio
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door mastodont »

als ik zo eens kijk, dan denk ik dat ik zo ook wel met een Viking zou kunnen varen
(Pinball wizard)

gewend als ik ben om met schepen te varen tot een lengte van 49 meter kan het niet anders dan dat ze mij aan nemen
de lat licht schijnbaar niet zo hoog

zo als ik het nu zie zijn er nog al wat kapiteins die de lengte /hoogte/snelheid van zo een schip behoorlijk onder schatten
maar dat is schijnbaar toch geen belemmering om aangenomen te worden

om over mijn talen kennis nog maar te zwijgen
vloeiend Nederlands :wink:
gr
leo
Tim S.
Berichten: 2041
Lid geworden op: 21 dec 2007 21:57

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Tim S. »

De Sequana zal na het vuur op 12.2 op de Rijn nu gerepareerd in Maasbracht
Foto:
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2988182
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door maarpol »

mastodont schreef: 05 apr 2019 09:33 als ik zo eens kijk, dan denk ik dat ik zo ook wel met een Viking zou kunnen varen
(Pinball wizard)

gewend als ik ben om met schepen te varen tot een lengte van 49 meter kan het niet anders dan dat ze mij aan nemen
de lat licht schijnbaar niet zo hoog

zo als ik het nu zie zijn er nog al wat kapiteins die de lengte /hoogte/snelheid van zo een schip behoorlijk onder schatten
maar dat is schijnbaar toch geen belemmering om aangenomen te worden

om over mijn talen kennis nog maar te zwijgen
vloeiend Nederlands :wink:
gr
leo
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Top
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Binnenvaart
Berichten: 28519
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

Rijkswaterstaat voert van maandagavond 8 april 22.00 uur tot en met woensdag 10 april 2019 22.00 uur spoedwerkzaamheden uit aan de Stevinsluis bij Den Oever.

Stremming Stevinsluis bij Den Oever voor spoedwerkzaamheden 8-10 april 2019
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28519
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

Die Binnenschifffahrt ist mit etwa 10 % des Transportvolumens ein wichtiger Verkehrsweg für die deutsche Chemiebranche. Deshalb appelliert der Verband der Chemischen Industrie (VCI) an die ab 4. April tagende Verkehrsministerkonferenz (VMK), die Leistungsfähigkeit der Binnenwasserstraßen zu erhöhen.

VCI fordert Maßnahmen für leistungsfähige Binnenwasserwege von Verkehrsministerkonferenz
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
wilfried
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:30

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door wilfried »

reactie .op vikingvloot/. beste mastodont .ik weet 100% zeker dat je met die zeepkisten beter rond tuft als die jongens met streepjes op hun wit hemd.
maar als je weet wat hun salaris is. je huilend weg loopt. hoe was het ook alweer " betaal je nootjes krijg je aapjes.
Binnenvaart
Berichten: 28519
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

Das Schubboot wird ab Herbst gebaut und soll 2020 seinen Dienst aufnehmen. In Lüneburg ist eine Versorgungsstation vorgesehen.

„Elektra“ soll abgasfrei über die Elbe schippern
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
degraaf
Berichten: 261
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door degraaf »

wilfried schreef: 05 apr 2019 13:43 reactie .op vikingvloot/. beste mastodont .ik weet 100% zeker dat je met die zeepkisten beter rond tuft als die jongens met streepjes op hun wit hemd.
maar als je weet wat hun salaris is. je huilend weg loopt. hoe was het ook alweer " betaal je nootjes krijg je aapjes.
het salaris zal wel voor hun acceptabel zijn anders zouden ze niet aan boord stappen denk ik zo maar
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Geert D »

: reactie .op vikingvloot/. beste mastodont .ik weet 100% zeker dat je met die zeepkisten beter rond tuft als die jongens met streepjes op hun wit hemd.

Ik denk dat mastodont ook wel een wit hemd met streepjes in de kast heeft hangen :mrgreen: :lol:
Plaats reactie