Pagina 79 van 159

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 18 jun 2019 11:20
door Binnenvaart
NÜRNBERG - Der Fall macht ein weiteres Mal die Verletzlichkeit der Schifffahrt auf dem Main-Donau-Kanal deutlich.

Auf dem Main-Donau-Kanal geht nichts mehr: 108 Schiffe sitzen fest

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 18 jun 2019 11:27
door Binnenvaart
Duisburg (dpa) - Zapfsäulen ohne Benzin, Hochöfen auf Sparflamme, Kraftwerke im Hitzemodus - der Sommer und der Herbst 2018 haben Wirtschaft und Verbraucher in Deutschland vor erhebliche Probleme gestellt.

Wenn der Rhein austrocknet - Konzepte gegen Niedrigwasser

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 18 jun 2019 11:39
door Tim S.
Twee binnenvaartschepen botsen frontaal op de Waal bij Heerewaarden
https://www.bd.nl/bommelerwaard/twee-bi ... ~aed64643/

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 18 jun 2019 23:18
door Binnenvaart
HELMOND - De PvdA in Helmond wil dat de gemeente nog eens nadenkt over de vervanging van sluis 8 en 9 in de Zuid-Willemsvaart, nu ForFarmers de stad verlaat.

PvdA Helmond twijfelt aan nut van nieuwe sluizen, nu ForFarmers de stad verlaat

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 18 jun 2019 23:27
door Binnenvaart
Dorsten. Plötzlich stand der Schiffsführer im Freien. Bei der Einfahrt in die große Kammer der Schleuse Dorsten (Wesel-Datteln-Kanal) hatte er gerade mit seinem neuwertigen Tankschiff das Obertor gerammt und sich dabei das Ruderhaus abgerissen.

Rumms – Plötzlich war das Ruderhaus weg

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 19 jun 2019 15:30
door Binnenvaart
NIJKERK De 14e editie van de Nijkerkse Sleepbootdagen vindt plaats op zaterdag 7 september, van 11.00 tot 17.00 uur.

Honderdjarige boten te bewonderen tijdens Sleepbootdagen

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 19 jun 2019 15:37
door Binnenvaart
Riedenburg (dpa/lby) - Nach zwei Wochen Stau auf dem Main-Donau-Kanal können die Schiffe die bei einem Unfall beschädigte Schleuse Riedenburg in Niederbayern wieder passieren.

Schleuse auf dem Main-Donau-Kanal wieder geöffnet

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 19 jun 2019 16:14
door Binnenvaart
Bij de uitbreiding van Sluis Eefde (Gelderland) past Bosch Rexroth in opdracht van Hollandia Infra een nieuwe hybride aandrijftechniek toe.

Hybride aandrijftechniek voor ‘slimmere’ sluizen

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 20 jun 2019 11:09
door Tim S.

Re: Actueel nieuws 2019

Geplaatst: 20 jun 2019 21:21
door DPLA
Citaat :
Het schip is 110x30 meter, de machinekamer is 10 meter lang. Rijkswaterstaat en de Omgevingsdienst zijn inmiddels ook ter plaatse
(110 meter lang 30 meter breed)
De berichtgeving is ook weer wat je noemt...............niet echt juist weergegeven ! :wink: