Re: Rijnvaart Atlas

Alles over binnenscheepvaart
ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaartatlas 86 .
Neckar 4

KM 94,20 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 94,23 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 95,80 personenveer met op LO Heinsheim met de Gässnerklinge .
KM 97,90 RO Offenau met laadplaats
KM 99,80 LO Wimpfern am Berg , met de mondingen van Huckenbach ;Klinge;Alte Steige en de Mersch .
KM 100,05 LO aanlegplaats voor passagiersschepen
KM100,14 verkeersbrug Wimpfen am Berg , met 1 doorvaart opening van 6,5 m hoog en 54 m wijdt
KM 100,02 en KM 100,05 LO aanleg plaats passagiersschepen
KM 100,5 RO overslagplaats Fa.Erath
KM 100,50 LO Saline Ludwigshal
KM 100,6 LO overslagplaats Wimpfen
KM 100,9 RO mundung der Jagst ,onbevaarbare rivier van 195 km .
KM 100,9 LO Wimpfen im tal
KM 101,6 RO Bad Friedrichshall - Jagstfeld
KM 101,72 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 101,74 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 101,83 Spoorbrug Jagstfeld met 2 openingen elk 6,89 m hoog en 18 m wijdt
KM 102,25 tot KM 102,9 LO overslagplaats der Fa.Brand-Purina
KM 102,9 RO afbuiging Seitenkanal , tussen KM 102,9 tot KM 107,9 scheepvaart im Seitenkanal der Staustufe Neckarsulm - Kochendorf
KM 103 RO monding Salinenkanal
KM 103,1 RO Mündung des Kocher ,onbevaarbaar lengte 169 km
KM 103,2 tot KM 103,6 RO aanlegplaats der Saline Friedrichshall ; Schacht Köning Wilhelm
KM 103,6 LO aanlegplaats passagiersschepen
KM 103,82 LO verkeersbrug over de Schleusenunterhaupt , met 2 openingen , elk 6,2 m hoog en 12 m wijdt .
KM 103,83 Kraftwerk Kochendorf
KM 103,89 RO dubbelle sluis Kochendorf met Orderstation , verval 8,00 meter 2 kolken elk 12 m breedt en 110 m lang .
KM 104,1 RO Bad Friedrichshall - Kochendorf
KM 104,3 LO Untereisesheim
KM 105,6 tot KM 106,1 RO aanlegplaats Neckarsulm 500 meter
KM 106,38 tot KM 106,46 RO Aanlegplaats Spohn 80 meter
KM 107 RO Neckarsulm , met scheepswerft en monding Sulm
KM 107,14 RO verkeersbrug over seitekanal , en LO Stauwehr met verkersbrug over de Neckar , met 1 opening van 6 m hoog en 15,25 m wijdt
KM 107,64 tot KM 107,72 LO uitwijkplaats
KM 107,75 Autobahnbrücke met 1 opening van 8,60 m hoog en 70 m wijdt .
KM 107,5 RO aansluiting Seitenkanal
KM 109,30 tot KM 109,70 RO overslagplaats van Dampfkraftwerk Heilbron der EVS
KM 110,03 verkeersbrug Neckargartach met 2 openingen , 6,50 m l hoog en 33 m l wijdt ( bergfahrt )
.e3n 6,5 . r. hoog en 31 m 30 m wijdt r. talfahrt ,
KM 110,10 LO Neckargartach
KM 110,17 LO Aanlegplaats voor passagiersvaart
KM 110,46 RO overslagplaats Rohrbach Huber
KM 110,5 RO monding der oude Neckars
KM 110,6 tot KM 113 RO overslaghaven ong. 24 ha ,2,20 km Kaaimuur .
KM 111,95 verkeersbrug : Peter -Bruckmann - Brücke . met 1 opening van 8,45 m hoog en 80 m wijdt
KM 112,3 LO overslagplaats Fa . Kress
KM 113,19 spoorbrug Heilbronn , met 2 doorvaartopeningen van elk 5,55 m hoog en 13,90 m wijdt
KM 113,22 voetgangers brug met 2 dorvaartopeningen elk 5,55 m hoog en 13,90 m wijdt
KM 113,27 RO aanlegplaats passagiersvaart
KM 113,5 RO Stauwehr met verkeersbrug ; Otto - Konz - Brücke met 2 openingen van elk 5,65 m hoog en 12 m wijdt .
KM 113,59 LO Dubbelle sluis Heilbronn ,verval 3,20 meter 2 kolken elk 12 m breed en 110 meter lang . Tevens in Heilbronn RO monding Schozach
KM 114,11 verkeersbrug de Bückinger Brücke met 1 doorvaart van 6 m hoog en 76 m wijdt .
KM 114,2 RO aftakking oude Neckar ( Kraftwerkoberkanal )
Schiffahrt im alten Neckar , km 110,5 --112,7 Á .
Einfahrt vom Unterstrom bis Bleichinselbrücke km 112,7 A
A = Kilometriering für den Altneckar
KM 110,76A Haven spoorwegbrug , met 1 opening van 6,10 m hoog en 40 m wijdt .
KM 110,78 A spoorbrug over de haveninfahrt , RO Salzwerk Heilbronn,private haven 176a .m
Met 1 opening van 5,90 m hoog en 18 m wijdt .
KM 111 tot KM 112,56 A , RO Heilbronn , laad en lagerplaats
KM 112,,20 A LO scheepsaanlegolaats
KM 112,30 tot KM 112,45 LO Sleepscheepvaart op de Neckar AG .
KM 112,55 .A. Einde liglplaats Kress
KM 112,56 A RO Bauhof WSA Heibron
KM 112,65 A LO aanlegplaats passagierschepen
KM 112,73 A Bleichinselbrücke , bovenste einde der Grossschiffahrt . met 1 opening van 5,15 m hoog en 16 m wijdt
KM 112,87 A LO Wilhelmschleuse ( Bootsschleuse verval 3,2 meter ) kolkbreedte 4,5 m en lengte 35 meter
KM 113,14 RO Kraftwerk Heilbronn im Altneckar .
Schiffahrt im Neckar
KM 114,96 Voetgangers en fietsbrug bei Sontheim met 1 doorvaartopening van 6 m hoog en 40 m wijdt .
KM 115 LO Bóckingen
KM 115,3 RO Sondheim .
KM 116,9 RO aftakking Neckar Seitenkanal .
Schiffahrt im Seitenkanal der Staustufe Horckheim , KM 116,9 bis KM 120 .
KM 117,46 Horckheim , verkeersbrug met 2 openingen , elk 6 m hoog en 12 m wijdt
KM 117,47 LO Kraftwerk Horckheim
KM 117,53 RO Dubbele sluis Horckheim , verval 7,3 meter , 2 kolken elk 12 m breed en 110 m lang
KM 117,9 LO Klingenberg
KM 119,76 RO Hochwasserbeschluss mit Feldwegbrücke , met 1 opening van 6 m hoog en 30,50 m wijdt
KM 119,90 LO Stauwehr in Neckar mit Bedienungssteg
KM 120 RO aftakking Seitenkanal
Schiffahrt im Neckar
KM 123,7 RO Abzweigung des Unterkanals des Zementwerkes Lauffen mit Schiffsanlegestelle
KM 124,20 RO Aftakking Seitenkanals ; en LO Vogelinsel , Sperrsignal
Schiffahrt im Seitenkanal bei Laufen , KM 124,20 bis KM 125,40
KM 124,62 Rathausbrücke Lauffen met 1 opening van 6 m hoog en 24,60 m wijdt
KM 124,70 RO Laufen Stadt en LO Laufen Dorf met de Zaber
KM 124,72 Neckarbrücke , verkeersbrug met 1 opening van 6,27 m hoog en 31 m wijdt
KM 125,08 Verkeersbrug ,met 2 openingen , elk 9,53 m hoog en 12 m wijdt
KM 125,10 LO Kraftwerk Laufen u. Stauwehr mit Bedienungssteg
KM 125,17 RO Dubbelle sluis Laufen , verval 8,40 meter ,2 kolken elk 9,98 m doorvaart hoogte ; 12 m breed en 110 m lang
KM 125,45 RO Aftakking Seitenkanal
KM 125,47 LO aanlegplaats passagiersschepen


ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnatlas 87
Neckar 5

Schiffahrt im Neckar
KM 126 LO overslagplaats Streib
KM 132 LO Kirchheim , met de Mühlbach
KM 132,10 LO overslagplaats Blatt
KM 132,48 RO overslagplaats Blatt
KM 132,9 Verkeersbrug Kirchheim - Gemmrigheim , met 1 opening van hoger dan 6 meter en 30 m wijdt
KM 133,70 RO aanlegplaats Papierfabriek Gemmrigheim
KM 133,90 RO Gemmrigheim
KM 134,26 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 135 LO overslagplaats Dampfkraftwerk Walheim
KM 135,35 LO overslagplaats Pfander
KM 135,8 LO Walheim met de Baumbach en ENZ
KM 136 RO aansluiting Seitenkanal
KM 136,17 RO Brücke am Schleusenunterhaupt , Feldwegbrücke met 2 openingen van 6 m hoog en 12 m wijdt .
KM 136,23 RO Dubbele sluis Besigheim , verval 6,30 meter , 2 doorvaartopeningen van 6 meter hoog en 5,65 meter am Oberhaupt , de kolken zijn 12 m breed en 106 m lang .
KM 136,8 RO verkeersbrug over Seitenkanal ; en LO Kraftwerk Besigheim und Stauwehr in Neckar mit verkeersbrug , met 1 opening van 6 m hoog en 45 m wijdt
KM 136,98 LO aanlegplaats pasagiersschepen
KM 137 RO aftakking Seitenkanal ; en LO Besigheim
KM 137,03 LO aanlegplaats passagiersschepen
KM 142,8 RO Hessigheim
KM 142,94 LO Stauwehr mit verkeersbrug met 2 openingen ,elk 6 m hoog en 12 m wijdt
KM 142,95 LO Kraftwerk Hessigheim
KM 143,01 RO Dubbele sluis Hessigheim , verval 6,2 meter ,2 kolken elk 12 m breedt en 110 m lang
KM 143,25 LO aanlegplaats passagiersschepen
KM 143,36 LO Aanlegplaats passagiersschepen
KM 144,6 LO Aanlegplaats passagiersschepen
KM 144,65 RO Mundelsheim met de Seebach en de Heilandsbrünnele
KM 144,75 personenveer Mundelsheim
KM 144,78 LO Schreyershof
KM 144,88 LO Aanlegplaats personenschepen .
KM 146 Wasser- und Schiffahrts-amtsgrenze Wasser-und Schiffahrtsamt Heilbronn / wordt Wasser -und Schiffahrt Amt Stuttgart
KM 147,32 RO overslagplaats Steinbruch-Epple
KM 148,4 LO aanlegplaats Kleiningersheim voor pasagiersvaart
KM 148,5 RO Einmündung des Kraftwerkskanal
KM 145,55 LO Kleiningersheim
KM 149,77 RO aftakking Seitenkanal
Schiffahrt im Seitenkanal der Staustufe Pleidelsheim , KM 149,77 tot 153,21
KM 149,9 RO Pleidelsheim met de Mühlbach en de Riedbach
KM 150,03 Verkeersbrug Pleidelsheim - Grossingersheim , met 2 openingen elk 6,40 m hoog en 12 m wijdt
KM 150,11 RO Dubbelesluis Pleidelsheim , verval 8 meter kolken elk 12 m breed en 110 m lang
KM 150,45 RO overslagplaats Beweco
KM 150,47 RO aftakking Kraftwerkkanals
KM 150,50 LO Grossingersheim
KM 150,60 RO Aanlegplaats passagiersschepen
KM 150,75 Feldwegbrücke met 1 opening van 6 m hoog en 28,65 m wijdt
KM 151,75 Feldwegbrücke met 1 opening van 6 m hoog en 28,65 m wijdt
KM 152,09 Autobahnbrücke met 1 opening van 6,20 m hoog en 33,60 m wijdt
KM 152,65 Strassebrücke Beihingen met 1 opening van 5,90 m hoog 26,8 m wijdt .
KM 152,75 RO Beihingen
KM 153,12 LO Stauwehr mit Bedieningssteg im Neckar
KM 153,15 RO Hochwasserabschluss met 1 doorvaartopening van 5,80 m hoog en 33 m wijdt
KM 153,21 RO aftakking Seitenkanal
Scheepvaart via de Neckar
KM 153,46 LO overslagplaats Valet & Ott , Beihingen
KM 155,34 RO Overslagplaats Epple mit Bimssteinwerk Remystein , Benningen
KM 155,69 LO Aanlegplaats Benningen voor passagiersvaart
KM 155,81 Strassenbrücke Benningen met 1 opening van 6 m hoog en 23,5 m wijdt
KM 155,85 LO Benningen
KM 156,43 RO Murrmündung ,zijrivier van 51 km lang
KM 156,88 Spoorbrug met 1 opening van 20,57 m hoog en 37,20 m wijdt
KM 156,94 Fussgängersteg = Hängesteg met 1 opening , 6 m hoog en 42 m wijdt
KM 157,08 RO Marbach
KM 157,14 en KM 157,19 RO Aanlegplaatsen Marbach , voor passagiersvaart
KM 157,4 LO aftakking Seitenkanal
Scheepvaart via Seitenkanal der Staustufe Marbach , KM 157,4 tot KM 158,93
KM 157,55 Brücke über Schleuseunterhaupt , Feldwegbrücke met 2 openingen , elk 5,98 m hoog en 12 m wijdt
KM 157, 63 LO Dubbelesluis Marbach , verval 6 m ,elke kolk is 12 m breed en 110 m lang
KM 157,69 RO Bedienungssteg über Schleuseoberhaupt , 2 openingen elk 5,50 m hoog en 12 m wijdt
KM 158,77 RO Stauwehr in Neckar + Kraftwerk Marbach
KM 158,93 LO aftakking Seitenkanal
Scheepvaart in Neckar
KM 159,10 RO omslagplaats Dampfkraftwerk Marbach der EVS
KM 161,93 LO Hoheneck
KM 162,32 LO Aanlegplaats Stad Ludwigsburg voor passagiersvaart ; Ludwigsburg met de Lochwaldgraben aan de LO en de Zipfelbach aan de RO
KM 162,60 RO Neckarweihingen
KM 162,79 Verkeersbrug Neckarweihingen , met 1 opening van links 6,34 m hoog en rechts 6,36 m hoog en 44,5 m wijdt
KM 163,23 RO Overslagplaats Zweckverband "Neckaranlände- Neckarweihingen "
KM 164,92 LO Wehrweg met 2 openingen elk 5,99 m hoog en 12 m wijdt
KM 164,94 RO Kraftwerk Poppenweiler und Stauwehr mit Wehrweg 1 opening 5,99 m hoog en 12 m wijdt
KM 165 LO dubbele sluis Poppenweiler , verval 7 meter kolken 12 m breedt en 110 m lang
KM165,75 RO Aanlegplaats Poppenweiler , passagiersvaart
KM 166 RO Poppenweiler
KM 168,29 LO Overslagplaats G.Epple
KM 168,48 Verkeersbrug Hochberg met 2 openingen ,links 6,28 m hoog en rechts 6,24 m hoog en beide 20 m wijdt
KM 168,81 RO Overslagplaats Süddeutsche Leichtsteinwerke
KM 169 RO Hochberg
KM 169,97 Rohrbrücke met 1 opening , links 8,5 m hoog en rechts 8 m hoog en 45 m wijdt
KM 170,15 LO Aanlegplaats Neckargröningen ,passagiersvaart
KM 170,2 LO Neckargröningen
KM 170,51 RO Remsmündung ( Remseck ) und overslagplaats Räuchle , en LO de Holbach
KM 170,68 Verkeersbrug Neckarrems met 1 opening , l=6,54 m hoog en r=6,60 m hoog en 40 m wijdt
KM 170,86 RO Overslagplaats Krieger
KM 171,92 LO Kraftwerk Aldingen en Stauwehr met Feldwegbrücke met 2 openingen elk 6,30 m hoog en 12 m wijdt
KM 171,99 RO Dubbele sluis Aldingen , verval 3,60 meter , beide kolken 12 m breedt en 110 m lang
KM 172,30 LO Aldingen
KM 172,36 LO Aanlegplaats Aldingen ,Passagiersvaart
KM 173,58 Rohrbrücke der Bodensee-Wasserversorgung , met 1 opening van 9 m hoog en 56 m wijdt .( even terzijde , maar het drinkwater voor een groot deel van Baden-Wurtenberg wordt uit de Bodensee betrokken . )
KM 173,72 RO Aanlegplaats Neckar- Personenschiffahrt Aldingen
KM 173,91 LO Aanlegplaats der Kläranlage der Stadt Stuttgart
KM 175,30 LO Stuttgart - Mühlhausen
KM 175,50 LO Aanlegplaats passagiersschepen
KM 176 RO Stuttgart- Hafen
KM 176,16 RO Kraftwerk Hofen
KM 176,18 RO Stauwehr mit verkeersbrug ; Hofener Brücke met 2 openingen elk 6,47 m hoog en 12 m wijdt
KM 176,26 LO Dubbelesluis Hofen , verval 6,80 meter beidekolkek elk 12 m breedt en 110 m lang
KM 176,70 RO Invaart Max - Eyth- See
KM 178,25 RO Signalanlage fur Wechselverkehr
KM 178,42 Au-Strassenbrücke met 1 opening van 6 m hoog en 38 m wijdt
KM 178,50 LO Signalanlage für Wechselverkehr
KM 179,50 LO Stuttgart- Münster
KM 179,80 LO Aanlegplaats passagiersvaart
KM 179,98 Fussgängersteg Münster (Rathaussteg ) met 2 openingen van elk 6,20 m hoog en doorvaart links 20,30 m en doorvaart r 21 m wijdt
KM 180,15 RO Bauhof WSA . Stuttgart
KM 180,48 LO Overslagplaats des Dampfkraftwerks Munster der TWS
KM 180,75 Spoorbrug Stuttgart- Münster met 1 opening van 24,30 m hoog en 35 m wijdt
KM 180,84 Voltasteg ( Fussgängersteg met 1 opening van 6,08 m hoog en 42 m wijdt .

ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart atlas 88 ,
Neckar 6
KM 181,30 RO Aanlegplaats passagiersschepen
KM 181,52 Mühlsteg = Fussgangerssteg met 1 opening van 6,80 m hoog en 42 m wijdt
KM 181,53Gittersteg = bovenbouw verwijderd , 1 opening van 31,50 m wijdt
KM 181,90 RO Bad Canstadt
KM 181,98 Wilhelmsbrücke = verkeersbrug met 1 opening van 5,59 m hoog en 25 m wijdt
KM 182,13 Rosenstein - Strassenbrücke met 1 opening van 5,85 m hoog en 25 m wijdt
KM 182,33 tot KM 182,46 LO Aanlegplaats passagiersschepen
KM 182,60 Rosenstein - Eisenbahnbrücke met 1 opening van 7 m hoog en 37 m wijdt
KM 182,71 RO Dubbele sluis Cannstatt , verval 5,40 meter en 2 kolken elk 12 m breed en 107 m lang
KM 182,73 RO Bedienungssteg über Schleusenunterhaupt , met 2 openingen van elk 6 m hoog en 12 m wijdt
KM 182,74 RO Bootsschleuse verval 2,1 meter breedte 2,40 meter lengte 12 meter.
KM 182,75 LO stauwehr mit Wehrsteg
KM 182,76 LO kraftwerk Cannstad
KM 182,79 König - Karlsbrücke = verkeersbrug met 2 openingen met l 5,4o meter en r 5,18 meter hoog ( boven Normal Stau ) en beide 12 m wijdt
KM 183 RO Stuttgart met de Dürrbach ;Bachle, RO en de Mühlbach LO
KM 183,10 Berger Steg =Fussgangersteg met 1 opening van 6 m hoog en 45 m wijdt
KM 183,23 LO Aanlegplaats passagiersschepen
KM 184,2 Gaïsburger Brücke =verkeersbrug met 2 openingen ,links 6 m hoog en 20 m wijdt , rechts 6 m hoog en 21 m wijdt
KM 184,62 LO Overslagplaats Kraftwerk Gaisburg TWS . Stuttgart
KM 185,29 Daimlerbrücke =Spoorbrug met Fussgängersteg , met 2 openingen , links 8,14 m hoog en 15 m wijdt ; rechts 8,14 m hoog en 21 m wijdt
KM 185,7 RO Einmündung der Kraftwerkskanal der TWS
KM 186,20 RO Stuttgart- Untertürkheim
KM 186,38 Strassebrücke = Untertürkheimer Brücke met 2 openingen , links 6,04 m hoog en 12 m wijdt ; rechts 5,47 m hoog en 12 m wijdt
KM 186,39 RO Stauwehr
KM 186,45 LO Dubbele sluis Untrttürkheim , verval 3,65 meter kolkbreedte 12 meter en lengte 110 meter
KM 186,48 RO Abweigung des Kraftwerkskanal der TWS
KM 186,62 Hafenbahnbrücke met 1 opening van 6,20 m hoog en 50 m wijdt
KM 186,70 LO Stuttgart- Wangen
KM 186,80 tot KM 189,10 LO Hafen Stuttgart
KM 187,35 Otto-Konz-Brücke =verkeersbrug met 1 opening van 6 m hoog en 85 m wijdt
KM 188,42 Otto - Hirsch -Brücke = verkeersbrug met 1 opening van 9,27 m hoog en 85 m wijdt
KM 189 RO = Stuttgart - Obertürkheim en LO = Stuttgart - Hedelfingen
KM 189,43 Strassenbrücke am Schleusenunterhaupt , LO wehr und Kraftwerk Oberturkheim Brücke met 1 opening van 8,10 m hoog en 12 m wijdt
KM 189,52 RO Sluis Obertürkheim , verval 8,35 meter ,kolk 12 m breed en 110 m lang
KM 190,5 , RO Esslingen- Mettingen en LO Esslingen- Brühl en Esslingen- Well
KM 190,98 Mettinger Brücke =verkeersbrug met 1 opening van 6,42 m hoog en 51,5 m wijdt
KM 191,87 RO Einmündung Rossneckar
KM 193 RO Esslingen met de Körsch
KM 193,03 Pliensau - Brucke = verkeersbrug met 1 opening van 6,63 m hoog en 50 m wijdt
KM 193,1 LO aanlegplaats passagiersschepen
KM 193,25 Neckarbrücke Esslingen - Mitte ( Vogelsangbrücke ) verkeersbrug in aanbouw met 1 opening van 9,56 m hoog en 50 m wijdt
KM 193,55 Alicen-Steg =Fussgangerssteg met 1 opening van 6 m hoog en 61,5 m wijdt
KM 193,91 RO Wehrsteg Esslingen ,Schleusensteg , met 2 openingen van elk 6,14 m hoog en 12 m wijdt
KM 193,99 RO Wehr Esslingen , en LO dubbele sluis Esslingen , verval 5,25 meter kolken elk 12 m breedt en 110 m lang
KM 194,66 Adenauer-Brücke verkeersbrug met 1 opening van 8,36 m hoog en 39,75 n wijdt
KM 194,76 RO Schleusenbrücke Oberesslingen met 1 opening van 6,25 m hoog en 12 m wijdt
KM 194,84 RO Schleusse Oberesslingen ,verval 5,9 meter kolk breedte 12 m en 110 m lang
KM 195 RO Oberesslingen
KM 195,48 Fussgängertunnel ,öfenlicher Weg
KM 195,56 RO Einlauf Kraftwerk
KM 196 LO Sirnau
KM 196,48 Sirnauer Brücke ( Wehrbrücke ) ,met 1 opening van 6,2 m hoog en 40,60 m wijdt
KM 197 RO Zell
KM 197,77 RO Mündung Neckar- Altarm en LO Körsch- Mündung
KM 197,96 RO Overslagplaats Esslingen-Altbach
KM 198,95 RO overslagplaats Dampfkraftwerk Altbach
KM 199,40 RO Altbach en LO Deizisau
KM 199,5 RO Wehr und Kraftwerk Deizinau mit Strassenbrücke LO Strassenbrücke am Schleusenunterhaupt met 1 opening van 8,02 m hoog en 12 m wijdt
KM 199,58 LO Schleuse Deizisau ,verval 5,1 meter kolk 12m breed en 110 m lang
KM 200,49 tot KM 201,43 RO en LO Haven Plochingen
KM 200,49 RO Sicherheitsbecken und Wendeplatz , durchmesser 110 meter
KM 201,40 RO Plochingen , met de RO Katzenlihbach , LO Am Brückenbach ,en RO Fils
KM 201,43 Otto-Konz _ Brücke verkeersbrug met 1 opening van 6,30 m hoog en 75 m wijdt
KM 201,49 ENDE DER WASSERSTRASSE
tot zover de Neckar .

ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 89 .
Main 1
Na de Neckar en enig recherce werk begint de volgende reis van Mainz naar Bamberg via de Main .
Eerst de informatie uit de Beschrijving van Westeuropese Vaarwegen , uit 1960 uitgegeven door de NPRC .
Geografische ligging
Rechter zijrivier van de Rijn , gelegen in midden- Duitsland , in de landen Hessen en Bayern . Voert van de Rijn tot Bamberg .
Tonnage en Klasse - indeling ,
Van de Rijn tot de sluis te Offenbach bevaarbaar met vaartuigen van 2000 ton en meer , klasse 5 ; van deze sluis tot Bergheinfeldmet ( KM 328 ) met vaartuigen van 1350 ton , klasse 4 ; van Bergrheinfeld tot Bamberg bij gunstige waterstand -den met vaartuigen van 600 ton , klasse 2 .
Grootste toegelaten afmetingen van de vaartuigen .
Breedte : tot de Oosthaven te Frankfurt am Main 50 m ( KM 37,2 ) 14 m ; van die haven tot Bergrheinfeld 11,20 m ; boven Bergrheinfeld 10 m
Afmetingen van de vaarweg
Lewngte : 393 km .
Bodembreedte ; tot de Oosthaven te Frankfurt am Main 50 m en meer ; vanaf deze haven tot Bergrheinfeld 26,50 m en meer ( gemiddeld 36-38 m ) ; boven Bergrheinfeld variërend .
Diepte : van de Rijn tot de sluis te Kostheim wisselend met de waterstand op de Rijn , overeenkomend met de stand aan de peilschaal te Mainz ; van de sluis te Kostheim tot de Westhaven te Frankfurt am Main ( km 33,04 ) 2,70 m ; vanaf deze sluis tot Bergrheinfeld 2,50 m ; boven Bergrheinfeld afhankelijk van de waterstanden ( kan variëren van 0,90 m tot ca 3,70 m ) .
Kunstwerken
37 sluizen , waarvan 2 ( Schweinfurt en Ottendorf ) in aanbouw , minimum schutlengte 300 m , wijdte 12 m .
82 bruggen tot Bergrheinfeld, minimum wijdte 12 m , hoogte 6,40 m bij normale waterstand , 4,68 m boven H.S.W. 3 .
1 waterkering ,wijdte 32,90 m , hoogte 6,40 m + H.S.W.
Beheer van de vaarweg ,
Het beheer van de Main berust bij de Wasser- und Schiffahrtsdirektion Würzburg , behoudens sde eerste 1,3 km vanaf de Rijn ( W.S.D. Mainz )
Aansluitende vaarwegen ,
Beginpunt : Rijn ( 2000 ton en meer ) bij KM 496,6 .
Eindpunt : Main , bovenloop ( onbevaarbaar ) , Regnitz en Ludwigskanaal ( ca 120 ton )
Opmerkingen ,
De Main is vanaf de monding in de Rijn tot Bergrheinfeld gekanaliseerd ; tussen Gerlachshausen en Volkach is een omleidingskanaal gegraven .
Van het ruim 50 km lange aansluitende gedeelte tot Bamberg ( gelegen aan de Regnitz op 3 km vanaf de uitmonding van deze rivier in de Main bij Bischberg ) zijn 3 sluizen gereed , terwijl werkzaamheden ter verruiming , vernieuwing van bruggen en de bouw van nog 2 sluizen in uitvoering zijn .
De eerste vier sluizen vanaf de Rijn zijn dubbele sluizen , de overige zijn enkele , waarbij echter rekening gehouden is met de mogelijkheid van verdubbeling .
Boven Würzburg zijn de sluizen voorzien van een tussenhoofd .
De vaargeul is op verschillende plaatsen gemarkeerd door middel van drijfbakens .
Op de main is de Binnenschiffahrtstrassen - Ordnung van kracht ; voor het bevaren ervan zijn scheeps-en schipperspatent vereist , waarbij het scheepspatent kan worden vervangen door een patent voor de Rijn , terwijl op het traject tot Aschaffenburg volstaan kan worden met het Rijnschipperspatent ; boven Aschaffenburg geld dit alleen voor ledige sleepschepen .
Voor de doorvaart van de Ludwigsbrug te Würzburg gelden speciale voorschriften , welke zijn opgenomen in par. 16 Ma van de B.S.O.( Het enige wat geregeld is , dat bij een bepaalde waterstand de Talfahrt te Randesacker moet wachten totdat de sluis te Würzburg vrije toegang geeft voor invaren der sluis ) .
Bij waterstanden van 3 m en meer aan de peilschalen Obernau , Kleinheubach , Faulbach ,Steinbach en Würzburg treden voor de scheepvaart op het gekanaliseerde gedeelte beperkingen op ; bij standen van 3,70 m en meer aan de peilschalen Frankfurt am Main , Obernau , Kleinheubach , Faulbach , Steinbach , Würzburg en Schweinfurt of 4,70 m aan de peilschaal Limbach is de scheepvaart verboden .
Voor het gedeelte tussen de sluis te Wipfeld en KM 324 echter is de vaart voor afvarende slepen gestremd bij een waterstand van 2,90 m aan de peilschaal te Schweinfurt , terwijl de gehele afvaart op dat traject verboden is bij een stand van 3,30 m .
De aandacht wordt gevestigd op de volgende , als engten in de zin van de B.S.O. aangemerkte plaatsen op het nog niet gekanaliseerde traject :
KM 348 ( bij Weijer ) ; KM 350,8 ( veer Untereuerheim ) ; KM 357,2 ( bij Oberheres ) ; KM 361,8 ( verkeersbrug bij Hassfurt ) ; KM 392,6 ( oude stuw Bischberg ) ; KM 0,8 van de Regnitz ( Bischberg ; KM 2,0 van de Regnitz ( Gaustad ) .
De kunstwerken worden des nachts slechts in bijzondere gevallen bediend , op zon - en feestdagen in het algemeen beperkt . Deze tijden worden overigens halfjaarlijks door de beheerder gepubliceerd .
Scheepvaartrechten worden geheven volgens het "Tarif für die Schiffahrtabgaben auf dem kanalisierten Main ".
OP ca . 60 plaatsen bevinden zich overzetveren .
Main - Donau - verbinding
De scheepvaartverbinding tussen Main en Donau wordt Thans ( 1960 ) gevormd door het Ludwigkanaal en de benedenloop van de rivier de Altmühl . DEze ca . 135 km lange verbinding is slechts bevaarbaar met vaartuigen tot 120 ton ; het Ludwigskanaal bevat niet minder dan 100 sluizen ( afmetingen 32,10 x 4,47 x 1,46 m ) , de bodembreedte bedraagt 9,90 m , de minimum brughoogte 2,63 m . DE bevaarbaarheid van deze verbinding wordt vaak ongunstig beinvloed door de veelal lage waterstanden op de aansluitende riviervakken van Main en Donau .
Aansluitend aan de kanalisering van Main en Regntz tot Bamberg zal ter verbinding met de Donau een nieuw kanaal gegraven worden van Bamberg over Nürnberg naar Kelheim , waarbij gedeeltelijk de loop van de Regnitz , en de Altmühl , alsmede van het Ludwigkanaal zal worden gevolgd . Dit kanaal zal na 92 km zijn hoogste punt bereiken bij Heuberg , waarbij het verval van 175,20 mzal worden overwonnen door 8 sluizen en 2 hefwerken ; tussen het ontworpen hefwerk Heuberg en de sluis Bachhausen komt het 20 km lange scheidingspand , waarna het kanaal over 56km lengte afdaalt naar de Donau bij Kelheim , waarbij het niveauverschil van 66 m wordt opgevangen door 3 sluizen en 1 hefwerk .
De sluizen zijn ontworpen als enkele sluizen ( met mogelijkheid tot verdubbeling ) met een schutlengte van 225 m en een wijdte van 12 m .
Het kanaal zal bevaarbaar zijn met vaartuigen van 1350 á 1500 ton ;het vormt het sluitstuk in de voor dergelijke vaartuigen geschikte verbinding Noordzee- Zwarte Zee .

ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaartatlas 90.
Main 2 ( volgens de WESKA 1972 )
Van KM 0 (monding )tot KM 3.3 ( Schleuse Kostheim ) is de vaarwaterdiedte Pegelstand Mainz + 5 cm . Boven de sluis Kostheim tot Frankfurt-Oberhafen (km 40 ) is de vaarwaterdiepgang 2,70 m , boven Frankfurt - Oberhafen tot Bamberg 2,50 m . De vaarwaterbreedte tot Frankfurt - Oberhafen is 50 meter en dan tot Hassfurt 36 m , boven Hassfurt voorlopig afstandsgewijs 24 meter . Minimale doorvaarthoogte bij normale waterstand = 5,10 m ( verkeersbrug Eltmann ) . Minimum doorvaart hoogte bij HSW Marke 2 = 4,68 m ( verkeersbrug Grossauheim ) . Voor bruggen die de vaarwaterbreedte niet beperken , worden geen maten voor de wijdte vermeld .
De kilomeetrering begint bij de monding in de Rijn , terwijl de oeveraanduiding begint bij de bron , dus met de stroom mee .
KM 0 Monding in de Rijn bij Rijn KM 496
KM 0,5 RO Maaraue
KM 1,33 Verkeersbrug Kostheim met 1 opening van 6,56 m hoogte HSW - Main of 6,56 m HSW - Rhein
KM 1,34 RO + LO grens van WSA Mainz met WSA Frankfurt
KM 1,60 RO Wiesbaden-Kostheim en LO Gustavburg
KM 1,61 RO Hafen der Zellstoffabrik Waldhof , Werk Kostheim , Werks-u.fisk Schutzhafen
KM 3,04 LO Dubbele sluis Kostheim , verval 3,03 m , Orderstation . 2 shutkolken , 1 kolk wijdt 12 m is de doorvaart door de sluis deur ( de sluiskolk =
20 m wijdt . Toegelaten breedte volgens ; parragraaf 11,02 . NR 1 en 2 - Ma Binnen Schiffahrt Strasse Ordnung , lengte 350 m Tweede sluiskolk 15 m
wiijde deuropening kolk lengte 350 m , verdeeld over 221,5 en 120 meter
KM 3,17 LO Wehrsteg met 2 openingen elk van 6,51 m hoog en 33,33 m wijdt . Tevens een bootsluis van wijdt 3,50 m en 22 m lang
KM 3,53 Spoorbrug Hochheim met 1 opening van 7,17 m hoog en bij geopende stuw wordt de doorvaarthoogte terug gebracht naar 6,51 m . wijdt 48 m
overspanning over het boven kanaal der sluis Kostheim .
KM 40 verkeersbrug Hochheim ( autobahn ) met 1 opening van 6,70 m hoog
KM 4,55 RO Hochheim en LO Bichofsheim
KM 7,68 tot KM 8,13 LO Flusshafen Opel ( havenkade langs de rivier ) Rüsselsheim
KM 7,85 RO Ladestelle Keramag , Keram. Werk Flörsheim
KM 8,80 LO Rüsselheim , Ländeplatz
KM 9,06 RO Hafen Shell en Hafen Flörsheim
KM 9,85 verkeersbrug Rüsselheim - Opelbrücke met 1 opening van 6,64 m hoog
KM 10,76 RO Flörsheim met de Wickerbach en de Ardelgraben .
KM 11,40 LO Ladestelle Eberling , Raunheim
KM 11,60 LO laadplaats Rhein-Main Baustofwerk , Raunheim
KM 12,50 LO Raunheim
KM 13,70 LO Hafen Caltex , vluchthaven voor tankschepen .
KM 14,20 Autobahnbrücke Eddersheim met 1 opening van 10,24 m hoog
KM 14,40 LO rafineerderij Caltex
LO Hattersheim met de Schwarzbach en de Welschgraben ; en de RO Keisterbach met de Keisterbach
KM 15,35 LO dubbele sluis Eddersheim , verval 3,62 m , 2 kolken 1 x 15 m breed en 350 m lang , en 1 x 12 m breed en 350 m lang ( 220,50 m en 120
m lang .
KM 15,40 RO Eddersheim
KM 15,58 RO bootschleuse en LO Schleusesteg , doorvaart h 7,57 m ; breed 3,50 m en 22 m lang
KM 17,21 tot KM 17,59 RO Ladestelle der Phrixwerke Okriftel
KM17,75 RO Okriftel , Ländeplatz
KM 17,85 Fähre Olkriftel autoveer
KM 18,00 LO Ladestelle Rosenkranz
KM 18,10 LO Ladestelle Willersinn
KM 18,25 LO Ladestelle Schindling
KM 18,87 LO Haven der HBG und Glanzstof Kelsterbach
KM 20,50 LO Kelsterbach
KM 20,78 Autoveer Kelsterbach .
KM 21,80 RO Frankfurt - Sindlingen
KM 21,80 tot KM 21,88 RO Lade plätz Sindlingen
KM 22,03 Werksbrücke Farbw . Hoechst ( Brücke im Bau )
KM 22,04 tot KM 24,28 RO Kade der Farbwerke Hoechst
KM 22,15 LO haven Farbwerke Hoechst Sud-Hafen
KM 23,36 Werksbrücke Farb Werke Hoechst met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 24,35 RO Ladestelle der Mainkraftwerke Höchst
KM 24,46 tot KM 24,80 RO Flusshafen (rivierkade ) Frankfurt- Höchst
KM 24,37 RO Frankfurt-Höchst , met aan de RO de Pfingstborngraben en de Liederbach
KM 24,83 Autoveer Höchst
KM 24,93 RO monding van de rivier de Nidda ongeveer 90 km lang geen scheepvaart
KM 25,9 RO Frankfurt - Niel
KM 26,79 verkeersbrug Schwanheim met 1 opening van 6,85 m hoog
KM 27,40 LO Frankfurt - Schwanheim
KM 27,70 tot KM 28,37 RO Ladestellen der Farbwerke Hoechst , Werk Griesheim
KM 28,48 LO dubbele sluis Griesheim , verval 4,49 m ; 2 doorvaart openingen , 1 kolk van 15 m breed en 350 m lang ,en 1 kolk van 12 m breed en 350 m lang ( deze kolk kan in 2 delen verdeeld worden n.l 220 m en 120 m .
KM 28,69 RO bootsluis en LO Schleusensteg , doorvaart h = 8,50 m ,breedte 3,50 m en lengte 22meter
KM 29,20 RO Frankfurt- Griesheim
KM 30,02 Autobahnbrücke Griesheim , met 1 opening van 8,82 m hoog
KM 30,93 LO Ladestelle der Kohlengrosshandlung Leichter, Frankfurt -Niederrad
KM 31 Spoorbrug Niederrad met 2 openingen van 7,81 m hoog en 25 m wijdt ; tevens aan LO de Ludderbach
KM 31 tot KM 32,19 RO havenkade Frankfurt -Gutleuthof
KM 32 LO Frankfurt - Niederrad
KM 32,77 spoorbrug , Main-Neckar -Brücke , met 2 openingen elk 7,81 m hoog en 25 m wijdt
KM 32,78 tot KM 36,90 RO Frankfurt ( M ) ( Innenstad ) en LO Frankfurt-Sachenhausen
KM 33,04 RO Westhafen Frankfurt, vluchthafen
KM 33,80 verkeersbrug =Friedensbrücke met 1 opening van 6,73 m hoog en 40 m wijdt .
KM 34,84 verkeersbrug = Untermainbrücke met 2 openingen van 6,40 m ( im Bogenscheitel -boogtop - 6,55 m voor Bergfahrt en 6,95 voor daalvaart
) . en beide 20 m wijdt
KM 34,86 tot KM 35,48 RO passagiersschepen aanlegplaatsen
KM 35,26 voetgangersbrug = Eiserner Steg met 1 opening van 6,46 m hoog
KM 35,65 verkeersbrug = Alte Brücke met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 36 verkeersbrug = Obermainbrucke met 2 openingen van 6,40 m hoog ( Im Bogen scheitel 7,49 m hoog bei Bergfahrt , 7,14 m hoog bei Talfahrt )
beideopeningen 20 m wijdt .
KM36,18 tot KM 37,08 RO Weseler und Ruhrorter Weft der Hafenbetrieben Frankfurt ( Gb )
KM 36,20 verkeersbrug = Flösserbrücke met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 36,90 spoorbrug =Deutschherrnbrücke met 1 opening van 9,03 m hoog
KM 37,20 RO Osthafen Frankfurt( Gb ) en vluchthaven
KM 38 LO Frankfurt- Oberrad met de Bach vom Bruchrainweiher en de Kuhmühlgraben
KM 38,28 LO dubbele sluis Offenbach verval 2,24 meter , 1 kolk 12m breed en 350 m lang , in tweedelen te verdelen n.l 220 en 120 meter . En 1
kolk van 13 m breed en 110 m lang
KM 38,44 LO Schleusesteg met 2 openingen van 9,86 m hoog , bij Normalstau 10,35 m hoog . Bootsschleuse breedte 3,50 meter en lengte 21 meter
KM 39,16 verkeersbrug = Kaiserleibrücke met 1 opening van 9,08 m hoog
KM 39,60 LO Hafen Offenbach ( Gb ) , Schutzhafen
KM 39,63 RO Oberhafen Frankfurt , Becken 1 ( Gb) , vluchthaven
KM 39,97 RO Oberhafen Frankfurt , Becken 2 ( Gb ) , vluchthaven voor Tankschepen
KM 41,07 verkeersbrug Offenbach met 2 openingen van 7,20 m hoog en beide 20 m wijdt
KM 41,08 LO Offenbach
KM 41,02 tot KM 42,55 LO Ländeplatz Offenbach
KM 42,47 tot 42,57 LO Schiffaufheizanlage der Farbwerke Höchst , Werk Offenbach
KM 42,73 tot KM 43,83 LO Tankschifflöschstelle der Farbwerke Hoeschst , Werk Offenbach
KM 43,60 LO Offenbach-Bürgel
KM 44,50 RO Frankfurt - Fechenheim
KM 45,37 RO Hafen der Casella Farbwerke Mainkur .

ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart atlas 90
Main 3

KM 47,11 RO Schleuse Mainkur verval 2,35 m met 1 kolk van 12 m breedt en 300 m lang
KM 47,27 Lo bootschleuse ( buiten bedrijf ) kolk 2 m breed en 11m lang
KM 47,32 RO Wehrsteg met 1 opening van 5,92 m hoog en 40 m wijdt ; bei gezogenen Wehren und Benutzung des Schifsdurchlasses , Lichtweite 40 m
, en en Normalstau 6,84 m in der Schleuse .
KM 47,95 LO Offenbach-Rampenheim
KM 48,05 Autoveer Rampenheim
KM 50 LO Mulheim met de Rodau .
KM 50,6 Autoveer Dörnigheim - Mühlheim
KM 50,8 RO Dörnigheim
KM 52,2 LO Dietesheim
KM 52,86 RO Schleuse Kesselstadt , verval 2,35 m 1 kolk van 12 m breedt en 300 m lang
KM 53,18 LO bootschleuse 1 kolk van 2 m breed en 11 m lang
KM 53,23 RO Wehrsteg met 1 opening van 6,49 m bij normale stau 6,37 m in der schleuse ; en 40 m wijdt .
KM 53,54 LO Ladestelle der Fa. Vogelsbeger Basaltwerk , Dietesheim
KM 55,10 RO Hanau - Kesselstadt
KM 55,48 RO Mündung der Kinzig
KM 55,48 tot KM 57,60 RO Hanau .
KM 56,36 spoorbrug Hanau - Steinheim met 1 opening van 6,71 m hoog en 36 m wijdt
KM 56,38 Verkeersbrug , met 1 opening van 6,46m hoog en 36 meter breed
KM 56,70 RO hafen Hanau , vluchthaven
KM 57,1 LO Steinheim
KM 58 tot KM 58,6 Steinheimerhang ;hier is paragraaf 6.07 des Binnen Schifffahrt Strasse Ordnung ( Begegnen im enger Fahrwasser ) geldig
KM 59,10 LO KleinAuheim
KM 59,40 RO Ladestelle Hens 'Futter GmbH , Gross - Auheim
KM 59,55 Spoorbrug met 1 opening ,5,18 m hoog en 36 m wijdt
KM 59,56 Verkeersbrug Auheim , Geringste Durchfahrthöhe bei HSW zwischen Mainmundung und Würzburg . met 1 opening 4,68 m hoog ( bei
normale stau 6,93 m ), en 36 m wijdt .
KM 60 RO Gross - Auheim met de Schifflage bach
KM 61,40 RO Ölhafen Gross - Auheim
KM 61,90 RO Hafen PREAG - Kraftwerk Staudinger , Schutzhafen
KM 62,40 LO Hainstadt met de Werniggraben
KM 63,72 RO Schleuse Gross -Krotzenburg , verval 2,74 meter met 1 kolk van 12 m wijdt en 300 m lang . als ook LO de Bachgraben
KM 63,91 LO Bootsschleuse van 2 m wijdt en 11 m lang
KM 64,04 RO Wehrweg met 1 opening van 6,32 m hoog bei Normalstau 7,19 m en 40 m wijdt
KM 64,60 Autoveer Klein - Krotzenburg ,
KM 64,70 RO Gross - Krotzenburg
KM 66,55 RO grens Hessen en Bayern en WSA Frankfurt wordt WSA Aschaffenburg ; LO WSA Frankfurt wordt WSA Aschaffenburg
KM 67 RO Kahl met de Kahl
KM 67,95 RO Ladestelle des Rhein ,- Westf. Elektr . - Werkes Dettlingen
KM 69,40 LO Seligenstadt met de Schleifbach
KM 69,60 Autoveer Seligenstadt
KM 71,60 LO Klein Welzheim
KM 72 RO Gross - Welzheim
KM 73,80 RO Dettingen
KM 74,20 autoveer Mainflingen
KM 74,60 LO Mainflingen
KM 76,27 LO Ladestelle der Bong'schen Mahlwerke Mainflingen
KM 77,20 LO Bundes landesgrenze Hessen met Bayern , en tevens de Mühlbach en de Gersprenz van 51 km lang .
KM 77,75 RO Schleuse Klein - Ostheim , verval 4,35 m , breedte 12 m en lengte 300 meter
KM 77,73 RO Schleusensteg , met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 79 RO Klein - Ostheim
KM 79,7 RO Ladestelle der Fa . D.P.A.M , Mineralöl GmbH , Klein-Ostheim
KM80,05 Autobahnbrucke Stockstad met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 81,15 LO Stockstad
KM 81,35 Spoorbrug Stockstad , mit Fussgängersteg met 1 opening van 7,45 m hoog
KM 81,45 LO Aschaffenburger Zelstoffwerk A.G , WerkStockstad
KM 81,65 LO Hafen Aschaffenburg , Umslaganlage Stockstad
KM 82,57 LO Wehrsteg met 1 opening van 5,80 m hoog , bei gezogenen Wehren und Benutzung des Schifsdurchlasses beträgt die lichte
Durchfahrthöhe bezogen auf HSW 6,40 m
KM 82,7 RO Mainaschaff met de Aschaff en de Remsbach
KM 83,31 LO Hafen Aschaffenburg ,vluchthaven
KM 84,70 LO Aschaffenburg-Leider
KM 85,85 Verkeersbrug ,Untere Ringstrasse met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 87,04 RO Aschaffenburg
KM 87,12 verkeersbrug van 6,40 m hoog
KM 89,73 Spoorbrug Nilkheim met 1 opening van 8,27 m hoog
KM 90,40 LO Nilkheimer Hof
KM 91 LO Ladestelle EW Kaiserslautern , Werk Aschaffenberg
KM 91,53 LO Ladestelle Kieswerk Grimm , Aschaffenberg , met 1 opening
KM 92,75 RO Schleuse Obernau , verval 4 meter , 7,10 m hoogte ; bei normal stau; breedte 12 m en 300 m lang .
KM 93,04 RO Schleusensteg en bootsschleuse breedte 2,50 m en 12,50m lang .
KM 93,10 RO Obernau
KM 95,47 autoveer Niedernberg
KM 95,60 LO Niedernberg met de Flutmulde
KM 96,40 RO Sulzbach met de Altenbach en de Sulzbach
KM 97,70 LO Ladestelle Kieswerk Grimm , Aschaffenburg
KM 100,29 LO Grosswallstadt
KM 100,90 RO Kleinwallstadt met de Wolfsschlingengraben en de Föhresgraben .
KM 101,05 LO Sluis Gross-Wallstadt verval 4 m , sluiskolk 12 m breed en 300 m lang
KM 101,37 LO Schleusensteg met 1 opening van 7,86 m hoog bij normale stau ; tevens een Bootsschleuse van 2,50 m breed en 12,10 m lang .
KM 103,90 RO Elsenfeld met de Elsava
KM 104,50 LO Obernburg met de Tiefentalgraben en de Katzentalen de Mümling lengte 49,7 km
KM 104,50 verkeersbrug Obernburg-Elsenfeld met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 105,80 RO Laadplaats der Vereinigten Glanzstoffabrieken , Werk Obernburg
KM 109,87 Spoorbrug Wörth , met Fussgängersteg , met 1 opening van 6,40 m hoog , nabij brug LO de Mutterbach en de Moosbach
KM 110,20 RO Erlenbach met aan de LO de Plitschengraben en de Pfaffenseegraben .
KM 110,40 LO Wörth met de Erstergraben en de Rossgraben
KM 110,50 RO Bayerische Schifsbau -gesellschaft , Erlenbach
KM 112,70 RO Klingenberg met de Grimmesgründgraben en boven de sluis de Springbach en de Röllbach
KM 112,75 verkeersbrug Klingenberg met 1 opening van 6,40 m hoog en 25 m wijdt
KM 112,89 LO sluis Klingenberg- Trennfurt , verval 4 meter kolk 12 m breed en 300 m lang , geen Schleussesteg aanwezig ; Bootsschleuse 2,50 m
breed en 12,10 m lang
KM 113,60 LO Trennfurt
KM 114,80 RO Röllfeld
KM 117 LO Laudenbach met de Lauderbach , de KLingergraben en de Eiderbach
KM 120,60 RO Grossheubach met de Lachentalgraben
KM 120,86 Fähre Kleinheubach Personen veer
KM 121 LO Kleinheubach met de Rüdenauer Bach en de Kriegsgraben
KM 122,20 LO Sluis Kleinheubach ,verval 4 m, kolk breedte 12 m , en 300 m lang
KM 122,37 LO Schleusensteg met 1 opening van 7,20 m hoog ; tevens een Bootsschleuse breed 2,50 m en 12,30 m lang .

ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart atlas 92 ( sorry de vorige moest 91 zijn .
Main 4

KM 123,47 Spoorbrug Miltenberg met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 123,59 LO Bundesbahn-Ladestelle Miltenberg
KM 124,80 RO Miltenberg - Nord ; en LO Miltenberg met de Mud en de Erf
KM 124,80 Verkeersbrug Miltenberg met 2 openingen elk 6,40 m hoog en 18 m wijdt
KM 126,50 LO Bürgstadt met de Kriegsgärtengraben en de Englertgraben
KM 128,70 LO laadplaats Kieswerk Weber in Bürgstadt aan de RO de Steinerstal
KM 130,72 LO Landesgrenze Bayern / Baden - Würtemberg
KM 132,60 RO Kirschfurt en LO Freudenberg met de Steiggraben en de Tremhofklingen .
KM 132,70 verkeersbrug Freudenberg met 1 opening van 6,49 m hoog
KM 133,79 RO Sluis Freudenberg verval 4,50 meter ,kolk breedte 12 m en 300 m lang ; Schleusensteg met 1 opening van 7,83 m hoog bij normale Stau
KM 134,05 RO Bootschleuse van 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 135,22 LO Laadplaats Kiesgrube Weber , Freudenberg
KM 136,20 RO Reistenhausen , met de Ullerbach en de Kollerbergergrund
KM 137,55 RO Fechenbach
KM 139,20 LO Tremhof met net boven tremhof de Wildbach en de Landwehrsgraben
KM 140,80 RO Dorfprozelten met de Seilbach .
KM 142,30 LO Boxtal
KM 142,90 LO Rossmühle
KM 144,65 Auto Fähre Stadprozelten met aaan de RO de Steiger
KM 146,44 RO laadplaats Kieswerk Weber , Mondfeld
KM 144,70 RO Stadprozelten en op de RO Mondfeld
KM 147 RO Faulbach met de Neuenbuchergrund en de Faulbach .
KM 146,90 RO sluis Faulbach verval 4,50 m , kolk breedte 12 m en 300 m lang ; schleussensteg met 1 opening van 8,46 m hoog .
KM 147,12 RO Bootsschleuse kolk 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 149,27 RO Laadplaats Kieswerk Weber , Faulbach
KM 149,9 LO Grünenwört met de Unter Klinge en de Untere AU en de Rainbach .
KM 150,90 RO vluchthaven Hasloch
KM 151 tot KM 151,30 LO Flusshafen Wertheim
KM 152,50 RO Hasloch met de Haslochbach
KM 152,56 spoorbrug Hasloch met 1 opening en 6,40m hoog
KM 153,20 LO Wertheim-Glashütte
KM 153,87 LO Schutzhafen Wertheim - Bestenheit .
KM 155,60 LO Bestenheit
KM 156,60 RO Kreuzwertheim met de Röttbach ; en aan de LO de Taubermündung deze is 130 km lang .
KM 156,60 LO Tauberhafen Wertheim
KM 156,80 LO Wertheim met de Kembach
KM 157,38 Spoor en verkeersbrug met 1 opening van 6,47 m hoog
KM 159 LO Eichel
KM 160,31 LO Sluis Eichel , verval 4,50 m , met 1 kolk van 12 m breed en 300 m lang .
KM 160,60 LO Schleusensteg met 1 opening van 7,82 m ; en bootsschleusw van 2,50m breedt en 12,50 m lang
KM 163 LO Urphar
KM 165,80 LO Bettingen met de Aalbach en de Mühlbach
KM 167,70 Autobahnbrücke Bettingen met 1 opening van 15,10 m hoog
KM 168,30 LO Landesgrenze Baden - Wurtenberg / Bayern
KM 171,40 RO Trennfeld en LO Homburg met de Weidbach en de Bischbach
KM 172,78 LO laadplaats der Portlandzementfabriek Wetterau - Lengfurt
KM 173,68 Verkeersbrug Lengfurt met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 173,90 RO Triefenstein ,met de Kligelsbachgraben en de Altenfeldergraben ;LO Lengfurt
KM 174,35 LO Sluis Lengfurt verval 4 m met 1 kolk van 12 m breed en 300 m lang
KM 174,62 LO Schleuse steg met 1 opening van 8,48 m hoog ; bootsschleuse van 2,50 m breed en 12,50 m lang .
KM 179,40 LO Marktheidenfeld met op de RO de Eichenfürster Bach , LO de Erlenbach , en RO de Glasbach en de Klingergraben .
KM 179,79 Verkeersbrug Marktheidenfeld met 2 openingen elk 6,40 m hoog en 18 m breed, ( Bei einer lichten Höhe von 6,40 m beträgt die
Sehnenbreite bei Normalestau 16 m bei HSW 8,40 m )
KM 182,40 RO Hafenlohr met de Hafenlohr
KM 184,60 LO Zimmern met de Karbach
KM 185 RO Rothenfels
KM 185,73 LO Sluis Rothenfels verval 5,25 meter kolk 12 m breed en 300 m lang .
186,06 LO Schleusensteg met 1 opening van 8,09 m hoog , Bootsschleuse van 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 189,61 Fussgängersteg , opening 7,40 m hoog
KM 189,70 RO Neustad met de Schweppach
KM 189,80 LO Erlach met krebsbach .
KM 194,10 RO Rodenbach met de Sandgraben ; LO Pflochbach met de Zellergraben
KM 197,50 LO Sendelbach
KM 197,94 verkeersbrug Lohr met 2 openingen elk 6,49 m hoog en 12 m wijdt ( Bei einer Höhe von 6,49 m beträgt die Sehnenbreite im Brückebogen
bei HSW 12,00 m )
KM 198 RO Lohr met RO de Berggraben en LO de Faulgraben , RO de Lohr , de Kaibach
KM 198 RO Sackenbach met de Sackenbach
KM 200 Ro en LO Wasser- und Schiffahrts-amtsgrenze ; WSA aschaffenburg met WSA Würzburg
KM 200,50 LO Steinbach met de Steinlesgraben
KM 200,51 LO Sluis Steinbach verval 5,14 meter , kolk breedte 12 m en 300 m lang .
KM 200,80 LO Schleusensteg met 1 opening van 7,20 m hoog ; Bootsschleuse kolk 2,50 m breed en 12,50 m lang .
KM 203,80 RO Nantenbach met aan de LO de Ziegelbach
KM 205,38 RO Neuendorf met de Matzelsgrund en de Bachgrund
KM 208,80 RO Langenprozelten
KM 209,12 LO Hofstetten
KM 209,15 Auto veer Hofstetten
KM 210,40 RO vluchthaven Gemünden
KM 211,05 RO monding Frankische Saale ongeveer 142 km lang ,tevens de M"hbach ,loopt evenwijdig aan de Saale .
KM 211,35 RO Gemünden met de RO Sindersbach ;LO de Klingengraben ; RO de Hahngraben .
KM 216 RO Wernfeld met de Wehr
KM 261,04 LO Kleinwernfeld met de Luderbach
KM 216,16 Autoveer Wernfeld
KM 217,97 Autoveer Harrbach KM 218 LO Harrbach met de Harrbacher Graben
KM 219,30 LO Sluis Harrbach verval 4,90 m . kolk is 12 m breed en 300 m lang
KM 219,53 LO Schleusensteg met 1 opening van 7,68 m hoog ; Bootsschleuse van 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 221,50 RO Gambach
KM 224 LO Karlburg

ossebaar.j
Berichten: 807
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 93
Main 5

KM 226 RO Karlstadt met de Leitengraben
KM 226,23 Verkeersbrug Karlstadt met 2 openingen elk 6,46 m hoog en 22 m wijdt
KM 226,42 LO Mühlbach
KM 226,75 RO overslag plaats der Portlandzementfabriek Karlstadt
KM 227,03 Transportbandnrug met 1 opening van 7,90 m hoog
KM 227,12 RO haven Portland zementwerke Karlstadt
KM 227,80 LO Laudenbach met de Laudenbach
KM 232 LO Himmelstadt
KM 232,11 verkeersbrug Himmelstadt met 1 opening van 6,53 m hoog en 12 m wijdt
KM 232,13 LO Sluis Himmelstadt verval 4,30 meter , kolk 12 m breed en 300 m lang
KM 232,37 LO Schleusensteg met 1 opening van 7,62 m hoog ; Bootsschleusevan 2,50 m breed en 12,30 m lang
KM 235,35 LO Zellingen met de Leinacher Bach
KM 235,41 verkeersbrug met 2 openingen elk 6,40 m hoog en 17,50 m wijdt
KM 235,50 RO Retzbach met de Güssgraben en de Retzbach
KM 238,30 RO Thüngersheim
KM 240,40 LO Erlabrunn met de Nickelsgraben
KM 241,04 RO Sluis Erlabrunn verval 4,15 meter kolk 12 m bred en 300m lang
KM 241,22 RO Schleusensteg met 1 opening van 7,72 m hoog en Bootsschleuse van 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 243,80 LO Margetshöchheim
KM 243,80 Fussgängersteg , opening 7,55 m hoog
KM 244,20 RO Veitshöchheim met de Sendelbach
KM 246,73 RO Flusshafen Würzburg ( laad - en lossteigers op stroom voor tankerschepen )
KM 247 LO Zell met de Hufgraben
KM 247,47 verkeersbrug met 2 openingen elk 6,40 m hoog en 16 m T wijdt en 18 m B wijdt
KM 247,90 RO Neuer Hafen Würzburg , Schutzhafen .
KM 248,90 RO Neckermann & Hofmann , Schiffswerft
KM 250 RO Sud Würzburg met de Dürrbach
KM 250,93 RO Alter Hafen Würzburg
KM 251,64 verkeersbrug Würzburg ( Friedensbrücke ) met 2 openingen van 6,40 m hoog en 16 m B wijdt en 16 m T wijdt , aaan de RO de Pleichbach
KM 252 RO + LO Würzburg
KM 252,32 Verkeersbrug Würzburg ( Alte Mainbrucke ) met 1 opening ,6,40 m Hoog en 12 m wijdt , Bis 180 am Richtpegel Würzburg : bei HSW (
Richtpegel Würzburg 370 ) verringert sich die Durchfahrbreite fur die Aufbauten auf 6 m .
KM 252,36 LO Neue Schleuse Würzburg ,verval 2,75 m , kolk 12 m breed en 300 m lang
KM 253,06 Verkeersbrug Würzburg ( Ludwigsbrücke ) met 2 openingen elk 6,40 m hoog en 1 x 23 m T B wijdt en 1 x 23 m B wijdt , aan de LO de
Kühbach
KM 253,86 LO Brückensignal
KM 254,25 RO personenveer Steinbachtal ,met de op de LO de Steinbach
KM 255,06 Autobahnzubringer-Brücke Würzburg - Süd ( Konr. - Adenauer - Brücke ) met 1 opening van 7,08 m hoog
KM 255,15 Spoorbrug Würzburg - Heidingsfeld met 1 opening van 7,84 m hoog
KM 256 LO Würzburg - Heidingsfeld
KM 258,30 RO Randersacker met de Jakobsbach
KM 258,73 RO Sluis Randersacker ,verval 3,30 m kolk 12 m breed en 300 m lang ,door tussendeur verdeeld in 165 of 120 m lang
KM 258,81 RO schleusensteg met 1 opening van 7,55 m hoog en een Bootsschleuse van 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 260,56 Autobahnbrücke Randersacker 1 opening van 15,29 m hoog
KM 262,75 RO Eibelstadt met de Lindelbach
KM 265,01 Verkeersbrug
KM 265,16 LO Winterhausen
KM 265,50 RO Sommerhausen
KM 268,30 LO Grossmannsdorf
KM 268,87 RO Sluis Grossmannsdorf , verval 3,40 m kolk 12 m breed en 300 m lang met tussendeur , kolk verdeeld in 168,30 m en 111,80 m .
KM 269,05 Schleusensteg met 1 opening van 8,21 m hoog , en Bootsschleuse 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 270 RO Kleinochsenfurt
KM 270,51 LO Haven Ochsenfurt
KM 271 LO Ochsenfurt met LO de Schafbach , RO de Rappersmühlbach en lo de Thierbach
KM 271,18 Alte Strassenbrücke Ochsenfurt met 1 opening van 6,63 m hoog
KM 271,44 Neue Strassenbrücke Ochsenfurt met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 273,40 RO Frickenhausen met de Steinbachsgraben
KM 275 LO overslagplaats der Fa.GLücksklee
KM 275,52 RO sluis Marktbreit ,verval 3,31 m , Kein Schleusensteg vorhanden , kolk 12 m breed en 300 m lang te verdelen in 1x 163,20 m en 1x
110,10 m . tevens een Bootsschleuse ,2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 277,06 RO Segnitz
KM 277,07 LO Markbreit met de Breitbach
KM 277,29 verkeersbrug Segnitz met 2 openingen elk 6,40 m hoog en 23 m wijdt .
KM 281 LO Marktsteft
KM 282,10 RO Sulzfeld met de Sulzfeldergraben
KM 283,58 RO Schutzhafen Kitzingen
KM 283,82 LO sluis Kitzingen ,verval 3,66 m ,geen Schleusensteg Vorhanden Kolk 12 m breed en 300 m lang onderverdeeld in 1x 166,25 m en 1 x 115
m .tevens Bootsschleuse 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 284,29 LO Hohenfeld
KM 284,70 RO Flusshafen Kitzingen
KM 285,02 Personenveer Hohenfeld
KM 285,12 Spoorbrug Kitzingen met 2 openingen elk 12,74 m hoog en 26 m wijdt .
KM 286,18 Neue Strassenbrücke Kitzingen met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 286,18 en KM 286 LO gemeinde Sickershausen de Sickersbach en de Rödelbach
KM 286,70 RO Kitzingen met de Rodenbach en de Seegraben ; LO Erwashausen met de Bimbach
KM 286,76 Alte Strassenbrücke Kitzingen , Pippinsbrücke met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 290,40 LO Albertshofen
KM 290,63 Autoveer Mainstockheim
KM 290,80 RO Mainstockheim met de Riedbach
KM 292,12 Autobahnbrücke Dettelbach ,met 1 opening van 12,75 m hoog
KM 293,86 RO Dettelbach met de Rotanergraben , Tirsgraben en de Dittelbach
KM 294,36 Autoveer Mainsondheim
KM 294,80 LO Mainsondheim
KM 295,24 RO Sluis Dettelbach verval 5,50 meter kolk 12 m breed en 300 m lang dexze te verdelen over 167,70 m +114,55 meter
KM 295,48 RO Schleusensteg met 1 opening van 6,40 m hoog ; en Bootsschleuse van 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 296,20 RO Hafen der Fulgurit - Werke Dettelbach
KM 298,33 verkeersbrug Stadschwarzach met 1 opening van 6,40 m hoog
KM 298,80 RO Schwarzenau
KM 299,15 LO Stadschwarzach met de Schwarzach
KM 299,30 LO Münsterschwarzach met de Etterswasen graben
KM 299,74 LO Einmündung des Durchstichkanals .
SCHIFFAHRT IM sEITENKANAL GERLACHSHAUSEN .
( Höchstgeschwindigkeit 8 km/st )
KM 299,80 LO Gerlachshausen
KM 300,34 Verkeersbrug Gerlachshausen met 1 opening van 6,54 m hoog en 12 m wijdt
KM 300,35 RO Sluis Gerlachshausen , verval 6,38 m kolk 12 m breed en 300 m lang ,onderverdeeld in 1x 165,80 m en 1 x 113,20 meter ; op de LO
kraftwerk
KM 300,86 RO Schutzhafen , Die Strecke des Durchstichkanals von KM 300,80 bis zum Hochwassersperrtor bei KM 304,22 gilt bei geshlossern
Hochwassersperrtor als schultshafen .
KM 301,53 Feldwegbrücke met 1 opening van 6,40 m hoog en 30,00 m wijdt
KM 302 LO de Hölzersgraben
KM 302, 63 de Feldwegbrücke met 1 opening van 6,40 m hoog en 31,40 m wijdw ,
KM 304,22 Höchwassersper
KM 304,53 verkersbrug Volkach met 1 opening van 6,40 m hoog en 31,50 m wijdt
KM 305 ,36 LO Flusshafen Volkach
Schiffahrt im Main
KM 305,60 RO Stauwehr und Kraftwerk Volkach , Bootschleusse ,kolk 2,50 m breed en 12,5 m lang ; LO Abzweiging des Durchstichkanals
KM 305,66 RO Astheim
KM 305,70 LO Volkach
KM 305,98 Strassen - und Neben- bahnbrücke Volkach met 1 opening van 6,42 m hoog
KM 311,14 autoveer Fahr
KM 311,40 LO Fahr .
KM 311,60 RO Untereisenheim
KM 313,35 RO Obereisenheim
KM 313,47 Autoveer Obereisenheim
KM 315,20 LO Stammheim
KM 315,50 RO + LO Wasser-und Schiffahrts-amtsgrenze Würzburg / Schweinfurt
KM 316,13 LO Sluis Wipfeld , verval 4,25 , 1 kolk van 12 m breed en 300 m lang , onder te verdelen im 169 of 113 meter
KM 316,12 Bootsschleuse 2,50 m breed en 12,50 m lang
KM 317,15 RO Wipfeld met de Kernbach en de Heggerlengraben
KM 317,19 RO Ländeplatz Wipfeld
KM 317,29 Autoveer Wipfeld
Tussen Wipfeld en Hirschfeld op de LO de Unkenbach .
KM 319,89 LO Hirschfeld met de Bachgraben en op de RO de Grundgraben
KM 320,39 RO Dächheim
KM 322,81 RO Ländeplatz Garstad
KM Autoveer ( buiten dienst ) Garstadt
KM 323,15 RO Garstadt



Plaats reactie