Re: Rijnvaart Atlas

Alles over binnenscheepvaart
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 108-15
Mittelland Kanaal 15 .
Voortzetting Mittelland kanaal vanaf de splitsing zij kanaal Misburg

KM 172,22 spoordragende Feldwegbrücke van 7,05 m hoog en 24 m wijd
KM 172,24 Goederenspoorweg brug van 6,6 m hoog en 24 m wijd
KM 172,28 Goederenspoorweg brug van 8,91 m hoog en 24 m wijd ( Wegebrücke )
KM 172,57 tot KM 172,91 NO ligplaats
KM 173,11 spoorbrug van 6,55 m hoog en 24 m wijd
KM 173,32 verkeersbrug van 8,63 m hoog en 24 m wijd
KM 173,44 tot KM 173,96 ZO en NO onderste sluis kanaal
KM 174,12 ZO Anderten
KM 174,12 Wegebrücke over de beneden uitvaart der Hindenburgschleuse %,28 m hoog tot U.H.balken en 12 m wijd
KM 174,12 tot KM 174,39 ZO Dubbele sluis Anderten ( verval 14,8 m ) sluis heet de Hindenburgschleuse . Tussen de Hindenburgschleuse tot sluis Sülfeld is boven zeeniveau + 65 m . 2 kolken van 12 m breed en 225 m lang
KM 174,39 verkeersbrug van 5,5 m hoog en 24 m wijd
KM 174,4 verkeersbrug van 5,5m hoog en 24 m wijd
KM 174,52 tot KM 175,02 ZO en NO bovenste sluis uitvaart
KM 174,76 ZO inlaat Seitengraben max 1m³/sek
KM 175,32 tot KM 176,12 NO ligplaats
KM 175,56 Autobahnbrücke van 5,5 m hoog en 24 m wijd
KM 175,58 Autobahnbrücke van 5,5 m hoog en 24 m wijd
KM 176 NO Höver met de Wietzegraben
KM 176,24 NO laadplaats Höver met 140m kademuur
KM 177,37 Wegebrücke van 4,67 m hoog en 24 m wijd
KM 178 NO Bilm
KM 178,07 Wegebrücke van 5,09 m hoog en 24 m wijd
KM 179,06 Wegebrücke van 5,05 m hoog en 24 m wijd
KM 179,14 ZO inlaat Graben im Köthenwald max 1,2 m³/sek
KM 180,01 Wegebrücke van 5,5 m hoog en 24 m wijd
KM 180,57 verkeersbrug van 7,01 m hoog en 24 m wijd
KM 181 NO Wassel met de Bruchriede en de Billerbach
KM 181,85 Wegebrücke van 4,54 m hoog en 24 m wijd
KM 182,66 Wegebrücke van 4,45 m hoog en 24 m wijd
KM 182,7 tot KM 183,29 NO ligplaats
KM 183,24 ZO Zijkanaal naar Hildesheim
KM 183,3 NO Sehnde haven 215 m lang
Zijkanaal Hildesheim van 15,12 km lang
KM 0 tot KM 0,46 WO en OO benedensluis voorhaven
KM 0,52 Verkeersbrug van 6,54 m hoog en 12 m wijd
KM 0,52 tot KM 0,63 Sluis Bolzum , verval 8 m kolk 12 m wijd en 82,75 m lang Maaiveld sluis Bolzum tot sluis Hildesheim NN+73 m
KM 0,68 tot KM 1,02 WO en OO boven sluisvoorhaven
KM 1 ZO Bolzum
KM 1,51 Wegebrücke van 5,53 m hoog en 24 m wijd
KM 2,46 Spoorbrug van 6,82 m hoog en 24 m wijd
KM 2,7 OO Ummeln
KM 3,50 OO Wätzum
KM 3,77 verkeersbrug van 6,27 m hoog en 24 m wijd
KM 3,9 WO Lühnde
KM 4,42 verkeersbrug van 4,27 m hoog en 24 m wijd
KM 4,35 tot KM 4,75 OO ligplaats
KM 5,25 OO Algermissen met de Alpenbach en de Bruchgraben
KM 6,17 verkeersbrug van 4,38 m hoog en 24 m wijd
KM 6,8 OO laadplaats Algermissen privee
KM 6,87 Wegebrücke van 4,24 m hoog en 24 m wijd
KM 7,35 tot KM 7,75 WO ligplaats
KM 9,20 WO laadplaats Siegfr.-Giesen .270m kademuur
KM 9,39 spoorbrug van 4,48 m hoog en 24 m wijd
KM 9,53 tot KM 9,81 OO ligplaats
KM 10,38 verkeersbrug van 4,87 m hoog en 24 m wijd
KM 10,40 Wo Kl. Förste
KM 11 OO Harsum
KM 11,31 Wegebrücke van 4,86 m hoog en 24 m wijd
KM 11,89 autobahnbrücke van 5 m hoog en 24 m wijd
KM 11,91 Autobahnbrücke van 5 m hoog en 24 m wijd
KM 12,20 Wegebrücke van 5,62 m hoog en 24 m wijd
KM 13 WO Hasede
KM 13,13 Wegebrücke van 6,81 m hoog en 24 m wijd
KM 13,16 tot KM 14,40 WO ligplaats 1240 m lang
KM 14,02 verkeersbrug van 4,32 m hoog en 24 m wijd
KM 14,03 verkeersbrug van 4,32 m hoog en 24 m wijd
KM 14,56 beide oevers Wendestelle
KM 14,62 tot KM 15,11 beide oevers Hildesheim haven met 970 m kade . Wateropp 25920m²,vaarwaterbr.54 m diepte 2,5 m . Kadevoor overslag 0,96 km met spooraansluiting . Buitenopslag 17522m² . Overslag door 8 elektr.kranen tot 10 ton en 3 Kalitransportbanden
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 108-16 .
Mittelland Kanaal 16
Vervolg vanaf splitsing met zijkanaal Hildesheim KM 183,3

KM 183,3 NO haven Friedrichshall ( damwand en kademuur 100 m )
KM 183,45 spoorbrug van 6,02 m hoog en 24 m wijd
KM 183,58 verkeersbrug van 4,3 m hoog en 24 m wijd
KM 183,7 NO Sehnde
KM 183,63 tot KM 184,42 ZO ligplaats
KM 184,46 verkeersbrug van 4,4 m hoog en 24 m wijd
KM 186,2 Wegebrücke van 4,33 m hoog en 24 m wijd
KM 186,2 NO Rethmat
KM 186,59 Wegebrücke van 4,37 m hoog en 24 m wijd
KM 186,91 ZO Inlaat hoogwater van Niederschlagsgebiet max 1,1 m³ /sek
KM 187,71 Wegebrücke van 4,93 m hoog en 24 m wijd
KM 187,8 NO Evern
KM 188,47 Verkeersbrug van 4,31 m hoog en 24 m wijd
KM 189,51 ZO Halmar
KM 189,51 verkeersbrug van 4,34 m hoog en 24 m wijd
KM 189,6 NO Dolgen
KM 190,23 Feldwegbrücke van 4,37 m hoog en 24 m wijd
KM 190,58 Duiker en overloop van de Schanze ,doorlaat 1,67 m³ /sek
KM 192,34 NO kraftwerk Mehrum
KM 192,56 Wegebrücke van 4,46 m hoog en 24 m wijd
KM 192,6 ZO Mehrum met de Burgdorfer Aue
KM 192,6 tot KM 193,4 ZO ligplaats
KM 193,92 verkeersbrug van 5,77 m hoog en 24 m wijd
KM 196 , 09 spoorbrug van 6,07 m hoog en 24 m wijd
KM 196,16 Wegebrücke van 5,39 m hoog en 24 m wijd
KM 196,3 ZO Schwicheldt
KM 196,6 Wegebrücke van 5,29 m hoog en 24 m wijd
KM 197,9 ZO Rosenthal
KM 197,91 Wegebrücke van 5,08 m hoog en 24 m wijd
KM 198,42 Wegebrücke van 4,44 m hoog en 24 m wijd
KM 199,51 ZO Berkum met de duiker Berkumer Schölke
KM 199,51 Wegebrücke van 4,48 m hoog en 24 m wijd
KM 200,16 spoorbrug van 4,49 m hoog en 24 m wijd
duikers van Opfergraben en Fuhse
KM 200,34 tot KM 200,81 NO Laadplaats Union GmbH Peine
KM 200,30 ZO wendestelle
KM 200,39 tot KM 201,04 ZO ligplaats
KM 201,09 verkeersbrug van 4,45 m hoog en 24 m wijd
KM 201,94 tot KM 202,88 NO ligplaats der Ilseder Hütte
KM 202 ,10 ZO haven der Ilseder Hütte ( haven Peine ) . Wateropp 23400m² vaarwaterdiepte 3,40 m . Kade - en Oeverlengte totaal 0,725 km ,
waarvan 0,46 km voor de overslag , ook voorzien van spooraansluiting . Buitenopslag 22250m². Overslag
door 3 elektrische overslagbrugkranen ( 6 tot 12,5 t) , 1kolenzakkeninstal.
KM 202,17 tot KM 202,29 ZO ligplaats
KM 202,28 Privee spoorbrug van 4,51 m hoog en 24 m wijd
KM202,5 verkeersbrug van 5,75 m hoog en 27 m wijd
KM 202,50 NO Peine
KM 203,86 verkeersbrug van 5,85 m hog en 27 m wijd
KM 205,48 Wegebrücke van 7,35 m hoog en 27 m wijd
KM 205,50 ZO Dungelbeck
KM 205,81 spoorbrug van 6,94 m hoog en 27 m wijd .
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 108-17
Mittelland kanaal 17

KM 205,87 Grens beheersgebied , Wasser-und Schiffahrtsamt Hannover met W.S.A. Braunschweig
KM 206,61 Wegebrücke van 6,82 m hoog en 27 m wijd
KM 207,31 Feldwegbrücke van 7,15 m hoog en 27 m wijd
KM 208,13 ZO Woltorf
KM 208,13 verkeersbrug van 8,95 m hoog en 27 m wijd
KM 209,14 verkeersbrug van 7,70 m hoog en 27 m wijd
KM 210,58 NO overloop Schneegraben ,doorlaat max 1,26 m³/sek
KM 210,60 NO Sophiental met duikers Aue en Aue Okerkanaal
KM 210,79 Wegebrücke van 4,42 m hoog en 27 m wijd
KM 212,40 NO Zweidorf
KM 212,65 Feldwegbrücke van 5,75 m hoog en 42 m wijd
KM 212,9 tot KM 213,13 ZO ligplaats
KM 212,91 NO aanlegplaats
KM 212,9 tot KM 214,15 NO ligplaats
KM 213,4 NO Wendeburg
KM 213,5 ZO zijkanaal Salzgitter KM 0 tot KM 17,97
KM 1,43 Feldweg brücke van 9,06 m hoog en 27 m wijd
KM 1,89 Feldwegbrücke van 4,78 m hoog en 27 m wijd
KM 3,51 verkeerswegbrug van 5,3 m hoog en 27 m wijd
KM 3,66 tot KM 4,32 WO en OO beneden haven Sluis Wetlensted . Kanaalpeil tussen Wedtlenstedt - sluis Üfingen is Zeeniveau + 74 m
KM 4,07 OO Wedtlenstedt
KM 4,43 tot KM 4,68 WO Dubbelle sluis Wedtlenstedt , verval 9 meter ,beide kolken elk 12 m breed en 225 m lang
KM 4,78 tot KM 5,57 WO en OO boven voorhaven sluis Wedtlenstedt
KM 5 ZO Vechelde met de Denstorfrbach en Fuhsekanaal
KM 5,62 verkeersbrug van 4,77 m hoog en 27 m wijd
KM 5,96 OO Denstorf
KM 6,32 Feldwegbrücke van 4,85 m hoog en 27 m wijd
KM 7,87 WO Sonnenberg
KM 8,1 verkeersbrug van 5,84 m hoog en 27 m wijd
KM 9 OO Gross-Gleidingen
KM 9,1 spoorbrug van 4,99 m hoog en 27 m wijd
KM 9,43 spoorbrug van 5 m hoog en 27 m wijd
KM 9,64 OO overloop Seitengraben ,doorlaat max 1,8 m³/ sek
KM 9,7 tot KM 10,46 benedenvoorhaven sluis Üfingen Kanaalpeil Üfingen-Hallendorf NN+*# m
KM 9,74 WO laadplaats Raulf
KM 10,56 tot KM 10,81 dubbelle sluis Üfingen verval 9 meter , 2 kolken , elk 12 m breed en 225 m lang .
KM 10,92 tot KM 11,58 WO + OO bovenste sluis voorhaven
KM 11,63 tot KM 11,9 WO ligplaats
KM 12 verkeersbrug van 4,37 m hoog en 27 m wijd
KM 12,25 WO Üfingen
KM 12,75 verkeersbrug van 4,8 m hoog en 27 m wijd
KM 13,50 OO Haven Salzgitter . Haven Salzgitter-Beddingen . Kade lengte 0,87 KM ( gemetselde muur ) , buitenopslag 10000m², spooraansluiting .
Overslag door ; 2 portaalkranen ,elk 5 t ; 2 brugkranen elk 10 t
KM 13,63 tot KM 14,83 WO ligplaats
KM 13,70 tot KM 14,9 OO ligplaats
KM 14,05 Voetpadbrug Beddingen van 4,9 m hoog en 60m wijd
KM 14,12 OO Beddingen
KM 14,82 tot KM 14,9 WO ligplaats
KM 14,9 OO overloop Seitengraben ,max 1,2 m³/sek
KM 14,92 tot KM 17,97 haven Salzgitter ( damwand oever = 234 m , kademuur = 2750 m ) Kolenbunker 475000 ton .Overslag 5 overslagbruggen elk 10
t , 3 transportbanden
KM 15,18 WO Bleckensted
KM 17,97 WO Hallendorf kanaaleinde
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 108-18
Voortzetting M.L.K. 18 vanaf KM 214.

KM 214,1 ZO Bortfeld
KM 214,3 verkeersbrug van 5,75 m hoog en 42 m wijd
KM 214,4 ZO inlaat Seitengraben ,max 1,2 m ³ /sek
KM 215,26 NO inlaat Seitengraben van 27 m wijd
KM 215,70 Spoorbrug van 4,97 m hoog en 27 m wijd
KM 216,54 Feldwegbrücke van 5,75 m hoog en 27 m wijd , nieuw gebouwd
KM 216,8 ZO Völkenrode
KM 216,95 ZO inlaat Seitengraben
KM 217,54 NO haven
KM 217,96 verkeersrug van 5,75 m hoog en 42 m wijd nieuw bouw
KM 218,04 tot KM 218,80 kanaal engte met ankrverbod

KM 218,24 NO aanlegsteiger voor kano's en roeiboten
KM 218,3 ZO Watenbüttel met de Watenbütteler graben
KM 218,32 NO overstort naar Oker met max 6,4 m³
KM 218,92 Feldwegbrücke van 5,75 m hoog en 43 m wijd nieuw gebouwd
KM 218,95 tot KM 219,27 ZO ligplaats
KM 218,95 tot KM 220,31 NO ligplaats
KM 219,27 tot KM 219,57 ZO overslagplaats
KM 218,96 tot KM 219,33 ZO ligplaats
KM 219,6 ZO Braunsweig met de Schunter
KM 219,63 ZO haven Braunsweig- Veltenhof overslag plaats van ( 550 x 70 m ) Wateropp 50000m² , vaarwaterbreedte 70 tot 180 m , vaarwater d 3,5
m . Kade en Oeverlengte; loodrechte kademuur 1500 m , openlucht opslag 140000m², industrie opp 2000
000 m², 8 lagerigs geb. 13000m², 4 graansilo's 38 000 t , 1 suikr20000, 4 vertcale opslag voor lichte
stookolie elk 8000m³ . Haven eigen overslag ; 10 grijperkranen 5 tot 15 t , bij een vlucht van 23 m ;
Stookolieoverslaginstal.met elk 600 m slang ; LkW grote weegbrug van 50 t .
KM 219,7 NO Walle
KM 219,76 tot KM 219,87 ZO overslagplaats
KM 219,87 tot 220,3 ZO ligplaats
KM 230,31 ZO en NO ankerverbod
KM 219,89 verkersbrug van 5,75 m hoog en 71 m wijd
KM 220,43 en KM 220,44 2 autobahnbruggen van 4,5 m hoog en 27 m wijd
KM 220,85 Feldwegbrücke van 4,83 m hoog en 27 m wijd
KM 220,95 pijpleidingsbrug van 6,5 m hoog en 27 m wijd
KM 221,4 tot KM 222,2 NO ligplaats
KM 222,31 verkeersbrug van 4,36 m hoog en 27 m wijd
KM 222,4 NO ligplaats
KM 222,8 feldwegbrücke van 4,9 m hoog en 27 m wijd
KM 222,83 tot KM 223,35 ZO ligplaats
KM 223 NO Thune
KM 223,05 NO Fiskalischer Bauhof Hafen Thune
KM 223,44 verkeersbrug van 6,78 m hoog en 27 m wijd
KM 223,47 ZO inlaat max 1,1 m³/sek
KM 224 ZO Bechtsbüttel
KM 224,69 NO inlaat max 1,58 m ³ / sek
KM 224 ,73 spoorbrug van 4,63 m hoog en 27 m wijd
KM 225,2 NO Meinholz
KM225,45 tot KM 225,8 ZO sportboot afzet plaats Abbesbüttel
KM 225,84 Feldwegbrücke van 15,22 m hoog en 27 m wijd
KM 226,47 Feldwegbrücke van 14,58 m hoog en 27 m wijd
KM 227,01 verkeersbrug van 7,54 m hoog en 27 m wijd
KM 227,71 ZO inlaat van max 8,6 m ³/sek
KM 230 Wedesbüttel
KM 230,17 Voetwegbrug van 6,94 m hoog en 27 m wijd
KM 230,20 NO Wedelheine
KM 230,32 NO inlaat max 1,3 m³/sek
KM 230,54 verkeersbrug van 4,61 m hoog en 27 m wijd
KM 231,03 ZO inlaat Helenriede ,max 2,55 m³/sek
KM 232,5 NO Martinsbüttel
KM 232,56 Feldwegbrücke van 4,38 m hoog en 27 m wijd
KM 232,90 ZO Allenbüttel
KM 233,6 ZO Edesbüttel met de duiker Edesbüttelerriede . Tevens een aftakking met het Elbe-Seitenkanaal , bouw 1970 tot 1975 .
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 108-19
Elbe - Seitenkanal .
Volgens de WESKA 1972
Het Elbe-Seitenkanal , dat Hamburg en Lubeck met het Westeuropesche kanalen net verbind , ,begint bij Edesbüttel ( MLK ) en eindigd na 115,14 KM bij Artlenburg net boven de hoogwater stuw Geesthacht in de ELBE . De kanaalmaten zijn 115 km lang en 53 m breed en 4 m diep . Het hoogteverschil , der 3 kanaalvakken bedraagdt 23 en 38 m . Dit wordt door een dubbele sluis in Uelzen , km 60,62 ( verval 23 m kolkafm 185 x 12 m )en een dubbelle schepenlift LÜnenburg km 106,16 , ( 2 troggen van 105 x 12 m , verval 38 m ) berijkt . Verder 4 spertorren ,Wasbüttel km 0,97 ; Osloss km 9,72 ; Wieren km 56,32 en Erbstorf km 103,7 ; en een hoogwater sper bij Arlenburg . Verder havens in Wittingen ; Salzwedel ; en Lünenburg . Bouw tussen 1968 en 1976 .

Vervolg M.L.K. 19 vanaf KM 233,6 Edesbüttel
KM 234,05 verkeersbrug van 4,44 m hoog en 27 m wijd
KM 234,50 NO calberlah
KM 235,09 ZO inlaat max 1,09 m³/sek
KM 235,22 verkeersbrug van 4,45 m hoog en 27 m wijd
235,30 NO Allerbüttel
KM 235,92 tot KM 236,28 NO boven voorhaven sluis Sülfeld ( Noordkamer)
KM 235,92 tot KM 236,41ZO boven voorhaven sluis Sülfeld ( zuidkamer ) Kanaalpeil tussen sluis Sülfeld en schepenlift Rothensee is 56 m boven NN
KM 236,74 tot KM 237,11 ZO dubbelle sluis Sülfeld ,verval 9 m 2 kolken elk 12 m breed en 225 m lang .
KM 237,01 spoorbrug van 4,56 m hoog en 17 m wijd
KM 237,02 spoorbrug van 4,55 m hoog en 15 m wijd
KM 237,14 spoorbrug van 4,55 m hoog en 17 m wijd
KM 237,15 spoorbrug van 4,54 m hoog en 15 m wijd
KM 237,43 ZO inlaat max 1,5m³/sek
KM 237,45 tot KM 238,01 beneden voorhaven noordkamer der sluis Sülfeld
KM237,57 NO uitlaat Muldengraben max 7,6m³/sek
KM 237,6 tot KM 238,33 ZO beneden voorhaven der zuidkamer Sluis Sülfeld
KM 238,6 ZO Sülfeld
KM 238,62 Feldwegbrug van 4,42 m hoog en 27 m wijd
KM 239,76 Feldwegbrug van 4,41 m hoog en 27 m wijd
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 108-20
Vervolg M.L.K. 20

KM 239,83 tot KM 240,48 NO Ligplaats , met de duiker van de Mühlenriede
KM 240,58 Wegebrücke van 4,39 m hoog en 27 m wijdt
KM 240,6 ZO Fallersleben
KM 240,84 ZO Öffentliche ( openbare ) Overslagplaats Fallersleben ( 253 m damwand ) Kade lengte0,25 km .Buitenopslag 22000m² , spooraansluiting .
Overslag door ; 4 portaalkranen ( 4 tot 10 t ) , graansilo's ( 8000 T ) ; stukgoedopslag met hoogwater vrije kelder ( 2500 t ) ;
Graanopslag ( 1600 t ) , wegverkeers weeginst. ( 30 t ) , Drinkwater afname plaats . NO , wendestelle
KM 241,04 tot KM 241,52 ZO Ligplaats
KM 241,67 verkeersbrug van 4,34 m hoog en 27 m wijd
KM 241,72 spoorbrug van 4,65 m hoog en 27 m wijd
KM 242,27 ZO inlaat max 1,5 m³/sek
KM 242,81 Wegebrücke van 7,09 m hoog en 27 m wijd
KM 242,84 tot KM 243,42 NO Ligplaats
KM 243,4 NO Sandkamp met duiker Bürgerkämpegraben
KM 243,79 verkeersbrug van 5,65 m hoog en 27 m wijd
KM 244 ZO inlaat max 2,4 m³/sek
KM 244,5 Tunnel
KM 245 ZO Wolfsburg . NO Volkswagenwerk
KM 245,07 Tunnel
KM 245,35 tot KM 245,86 ZO voorhaven van VW-haven Wolfsburg
KM 245,35 tot KM 245,45 NO voorhaven van VW-haven Wolfsburg
KM 245,39 en KM 245,46 uitlaat in VW -haven samen max 3m³/sek
KM 245,59 brug in VW -haven van 7,41 m hoog en 12 m wijd
KM 245,59 NO werkhaven VW-Werk ( damwand 300x100 m ).Kade lengte 860 m met spooraansluting .Overslag ; 1 overslagbrugkraan van 8 t
KM 245,76 tot KM 245,84 NO Ligplaats
KM 246 ZO Hesslingen
KM 246,28 verkeersbrug van 10,14 m hoog en 27 m wijd
KM 246,5 NO Alt-Wolfsburg
KM 246,6 NO inlaat VW-Haven max 3 m³/sek
KM 247,18 Feldwegbrücke van 4,43 m hoog en 27 m wijd
KM 248,5 ZO Reislingen
KM 249,5 ZO + NO Vorsfelde
KM 249,6 verkeersbrug van 4,43 m hoog en 27 m wijd
KM 249,69 ZO inlaat max 1,35m³/sek
KM 251,8 NO Wendschott
KM 251,91 NO inlaat max 3m³/sek Aller Steekgraben
KM 252,85 feldwegbrücke van 4,47 m hoog en 27 m wijd
KM 254,17 feldwegbrücke van 4,45 m hoog en 27 m wijd
KM 254,57 NO Brechtorf
KM 254,97 tot KM 255,8 NO Ligplaats
KM 255,5 NO Rühen
KM 255,75 tot KM 256,25 NO aanlegplaats Grenzkontrole
KM 256,04 ZO inlaat hoogwater overstort max 7m³/sek Aller
KM 256,27 verkeersbrug van 4,43 m hoog en 27 m wijd
KM 256,45 kleinbahnbrücke van 4,55 m hoog en 27 m wijd
KM 258,65NO HW-inlaat
KM 258,65 beide oevers damaliche grens West Duitsland / Oost duitsland .Grens Niedersachsen / Bezirk Magdeburg ; Wasser- und Schiffahrtsamt Braunschweig / Wasserstrassenamt Magdeburg 2 . Vanaf Zonnegrenze zijn de informatie's uit de WESKA 1941 , wijzigingen konden toen niet verwerkt worden .
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 108-21
Mittelland kanaal 21
In 1972 was er nog het ijzeren gordijn / de muur , tussen West - en Oost Duitsland


KM 258,65 Zone grens West - en Oost Duitsland .
KM 258,66 duiker Mittelgraben
KM 259,46 Feldwegbrücke van 4,20 m hoog
KM 260,49 Feldwegbrücke van 4,20 m hoog
KM 260,80 ZO Breitenrode
KM 261,10 NO ligplaats
KM 262,2 ZO ligplaats
KM 262,57 feldwegbrücke van 4,2 m hoog
KM 263,60 ZO Oebisfelde
KM 263,63 spoorbrug
KM 264,1 ZO Wassensdorf
KM 264,1 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 264,3 NO Buchhorst
KM 267,08 Feldwegbrücke van 4,2 m hoog
KM267,70 NO ligplaats
KM 268,19 Spoorbrug van 4,2 m hhog
KM 268,2 ZO Bergfriede
KM 268,48 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 268,9 ZO ligplaats
KM 273,5 ZO Rätzlingen
KM 273,53 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 274,9 NO ligplaats
KM 275,35 Feldwegbrücke van 4,2 m hoog
KM 276,1 ZO ligplaats
KM 279,66 Feldwegbrücke van 4,2 m hoog
KM 279,8 ZO Mannhausen
KM 280,6 NO ligplaats
KM 281,05 Feldwegbrücke van 4,2 m hoog
KM 281,70 ZO ligplaats
KM 283,08 Feldwegbrücke van 4,2 m hoog
KM 284,4 Verkeersbrug van 5,34 m hoog
KM 285,02 Kleinbahnbrücke van 4,2 m hoog ( nevenspoorlijn )
KM 285,20 NO Calvörde met de duiker Allerkanaal Allerkanaal , een 18 km lang afwateringskanaal van de Aller .
KM 285,9 NO Overslagplaats Calv"0rde
KM 286,19 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 286,8 NO ligplaats
KM 288 ZO ligplaats
KM 288,46 Forstwegbrücke van 4,2 m hoog
KM 289,8 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 290,2 ZO Wieglitz met de duikers , Ellersell an Ohre en Küsterseekgraben
KM 290,68 Feldwegbrücke van 4,20 m hoog
KM292,15 verkeerswegbrug . Vanaf KM 291,399 tot KM 320,4 ( R ) is voor het berekenen der vrije hoogte een waterstand van NN+56,35 m als
uitgangspunt . DE waterdiepte is bij normale afvoer 3-4,5 m . De toegelaten diedgang bedraagt 2 m ; In dit gedeelte is
het vaarwater min 27,5 m breed .
KM294,6 ZO Bülstringen met duikers voor de Back ; Mordgraben en de Bullengraben .
KM 294,63 verkeersbrug Bülstringen van 4,2 m hoog
KM 294,9 NO ligplaats van 600 m lang
KM 297,19 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 298,12 spoorbrug van 4,2 m hoog
KM 298,66 voetgangersbrug van 4,2 m hoog
KM 299,68 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 300 NO Haldensleben met de Beber .
KM 300,09 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 301,10 NO Haven Haldesleben , GB
KM 301,35 Spertor van 5,1 m hoog ( hefdeur )
KM 301,88 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 302 duiker Westerwiesengraben
KM 302,39 spoorbrug van 4,2 m hoog
KM 302,68 Feldwegbrücke met duiker Siegrinne
KM 303,65 Verkeersbrug van 4,2 m hoog en een duiker voor de Mönchgraben
KM 304,2 NO ligplaats
KM305,12 Feldwegbrücke van 4,2 m hoog
KM305,5 ZO ligplaats
KM 307,75 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 307,8 NO Vahldorf
KM 308,97 spoorbrug van 4,2 m hoog
KM 309,6 NO ligplaats van 600 m
KM 310,1 ZO Gr. Annensleben
KM310,17 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 310,9 ZO ligplaats van 600 m
KM 312,8 verkeersbrug van 4,2 m hoog
KM 314,8 NO ligplaats van 600 m
KM 316,1 ZO ligplaats van 600 m
KM316,5 NO Elbeu met de Schrote
KM 319 ZO ligplaats van 1200 m
KM319,5 NO ligplaats van 2100 m
KM 319 aftakking zijkanaal naar Rothensee naar de Elbe
KM 320,2 ZO ligplaats van 400m
KM 320,9 NO Glindenberg .
Zijkanaal bij Rothensee
KM 319,9 (R) ZO aftakking vanaf MLK
KM 320,2(R) ligplaats in de bovenhaven Rothesee van 600 m
KM 320,25 (R) ligplaats in bovenhaven Rothensee van 400 m
KM 320,4 ( R) ZO Schepenlift Rothensee verval 11-18 m bakgrote 12 m breed en 85 m lang
KM 320,8 (R) ZO Wendestelle
KM 321 (R) ZO + NO ligplaatsen in benedenvoorhaven Rothensee elk 900 m .
KM 321(R) Autobahnbrücke van 5,4 m hoog
KM321,5 (R) verkeersbrug van 4,6 m hoog
KM 323,4 (R) ZO + NO ligplaats voor de aftakking naar Mittelland -Kanal_Hafen ,AG , 400m lang
KM 323,6 ZO invaart tot de haven der Mittelland -Kanal-Hafen AG
KM 324,3 (R) ZO + NO ligplaats voor de monding in de ELBE , beide 1300 m lang
KM 325(R) ZO aansluiting in de Elbe KM 333.
Op het traject KM 320,6 (R) tot KM 325 (R) is de waterdiepte 3,2 m bij M.N.W. der Elbe en 2,1 m bij N.N.W. Bij een waterstand van N.N.W. en een diepte van 2 m is het vaarwater minimaal 23,8 m breed . Voor de berekening van de vrije brughoogte is tussen KM 320,6(R) tot KM 325(R) een hoogste waterstand van N.N.+44,42 m ,als uitgangspeil genomen .
Tot zover het MLK .
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 109 -1
Wesergebied 1
Fulda ( van Kassel tot de Weser )
Geografische ligging . Gekanaliseerde rivier , gelegen in midden -Duitsland , in de landen Hessen en Niedersachsen .
Tonnage en klasse indeling ; Bevaarbaar met vaartuigen van 500 á 600 ton .
Grootste toegelaten afmetingen van de vaartuigen ; Lengte : 58 m ; Breedte : 8,20 m ; Diepgang : 1,20 m ; voor vaartuigen met grotere diepgang( tot ten hoogste 1,40 m ) moet tevoren aan het sluispersomeel om verhoging van het stuwpeil worden verzocht .
Afmetingen van de vaarweg ; Lengte : ruim 32 km ; Breedte : 30 m en meer ;Diepte ong. 1,50 m bij gemiddeld laag water .
De mond van de Fulda vormt met die van de ( beperkt bevaarbare ) Werra het begin van de Weser .
Toegelaten max snelheid = 5 km/uur .
1 . Die Fulda von Kassel bis Hann.Münden
KM 80 RO + LO Wasserbaubehörde = Wasser- und Schifffahrt amt Hann-Münden
Land ; RO+LO Hessen
KM 80,7 RO Kassel-Bettenhausen : LO Kassel, Ligplaats van 200 m lang
KM 81,2 RO Sluis Kassel , verval 2,84 m kolk breedte 10 m en 85 m lang
KM 81,30 LO monding Ahne en RO Wahlenbach
RO Niestetal met de Lossa ; Haare en de Nieste en de Wandersteinbach
LO Kassel met de Bossengraben .
KM 81,57 Hafenbrücke , verkeersbrug van 3,5 m hoog en 40 m wijdt
KM 82,2 RO Hafen Kassel , GB , Vluchthaven ; Wateropp 18000m²vaarwater Haven invaart = 30 m breedt , havenbekken is 300 m lang en 60 m breed .
Kade lengte 0,22 km met spooraansluiting en overige oever 0,22 km . Buiten opslag 2500m² ,overdekte opslag (
stukgoedloodsen 4200m² , graansilo's 11000 m³= 9100 ton . Overslag ; 2 elektrische kranen van 3 ton , 1 graanzuiginstal .
KM 85,26 Hoogspannings leiding .
KM 85,46 LO Sluis Wolfsanger ( met Seilkrananlage ) verval 2 m , doorv hoogte 4,60 m kolk 8,6 m breed en 60 m lang
KM 85,48 Hoogspanningsleiding
KM 85,63 Hoogspanningsleiding
KM 87,72 RO landesgrenze Hessen/ Niedersachsen
KM 88,54 RO Spiekerhausen met de Krückengraben en de Bärensiegen graben
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 109-2
Wesergebied 2
Fulda

KM 88,69 hoogspanningsleidingen
KM 89,47 LO Sluis Spiekerhausen , met kabelbaan kraan , verval 2 m ,doorvaart h 4,5 m . kolk breedte 8,6 m en kolk l 60 m
KM 89,6 RO auto veer Spiekerhausen . en RO de Krückengraben en de Bärensiegen Graben
KM 90,15 spoorbrug ,25,38 m hoog en 42,8 m wijd
KM 90,37 RO landes grenze Niedersachsen / Hessen
KM 91,40 Hoogspanningsleiding
KM 91,70 RO Kragenhof met de Espe
KM 92,93 LO sluis Kragenhof ,met kabelbaan kraan ,verval 2 m ,hoogte 4,6 m ; breedte 8,60 m en 60 m lang
KM 93,12 Hoogspanningsleiding
KM 93,78 RO landsgrens Hessen / Niedersachsen
KM 95,1 LO Wahnhausen met Kelsbach
KM 97,02 LO sluis Speele met kabelbaan kraan , verval 2,46 m doorv h 4,60 m ,breedte 8,60 m en 60m lengte
KM 97,03 Hoogspannings leiding
KM 97,20 RO Speele met LO de Osterbach
KM 97,23 Hoogspannings leiding
KM 99,16 Hoogspannings leiding
KM 100,8 Hoogspannings leiding
KM 101,1 LO Wilhelmshausen met de Mühlbach
KM 101,13 Auto veer Wilhelmshausen
KM 101,46 LO sluis Wilhelmshausen , met kabelbaan kraan , verval 2,46 m kolk b 8,6 m en 60 m lang
KM 103,44 hoogspannings leiding
KM 103,85 LO landsgrens Hessen / Niedersachsen
KM 105,3 LO sluis Bonaforth met kabelbaan kraaan ,verval 2,41 m h= 4,6 m , b=8,6 m en 60 m lang
KM 105,35 hoogspanningsleding
KM 105,48 hoogspanningsleiding
KM 107,28 personenveer met grond( bodem ) kabel
KM 107,4 RO laadplaats Tivoli
KM107,7 RO+LO Hann.Münden met LO Wandersteinbach ; Trockener Steinbach ;RO Traungelsgraben en LO Eselbach
KM 108,01 verkeersbrug van 4,31 m hoog en 12 m wijd
KM 108,21 RO sluis Hann.Münden verval 2,86 m kolk b 8,6 m en 60 m lang
KM 108,44 tot KM 108,54 LO ligplaats
KM 108,56 voetgangersbrug van 4,78 m hoog en 50 m wijd
KM 108,6 tot KM 108,7 RO ligplaats voo personenschepen
KM 108,7 RO aanlegsteiger personen scheepvaart
KM 108,78 RO samenkomst met de Werra en begin Weser .
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart Atlas 109-3
Wesergebied 3

Geografische ligging ; De deels genormaliseerde , deels gekanaliseerde en in de benedenloop vrije rivier de Weser loopt van de samenvloeiïng van Fulda en Werra te Hannoversch Münden in midden Duitsland in noordelijke richting , door de landen Hessen , Nordrhein - Westfalen , Nieder-Sachsen en Bremen naar de Noordzee bij Bremerhaven .
Tonnage en klasse-indeling ; Van Hann.Münden tot Minden bevaarbaar met vaartuigen tot ong . 1000 ton , klasse 3 . Van Minden tot Bremen met vaartuigen tot 1350 ton , klasse 4 . Beneden Bremen met vaartuigen van 2000 ton en meer , klasse 5 , alsmede zeevaartuigen met ruim 8 m diepgang bij gemiddeld laagwater .
Grootste toegelaten afmetingen van de vaartuigen ; Van Hann.Münden tot Minden : Breedte ; 12 m . Diepgang ong. 0,90 m tot ong. 1,35 m , afhankelijk van de waterstand . De aflaaddiepte op de Boven - Weser wordt in de praktijk veelal vastgesteld aan de hand van de volgende vuistregels ( welke echter geen garantie bieden voor de werkelijk aanwezige vaarwaterdiepte ) : op het traject Hann.Münden - Karlshafen : stand aan de peilschaal te Hann.Münden - 0,25 m ; op het traject Karlshafen - Hameln : stand aan de peilschaal te Karlshafen - 1 m ; op het traject Hameln - Minden : stand aan de peilschaal te Hameln - 0,25 m .
Van Minden tot de Wesersluis te Bremen : Breedte ; 12 m , Diepgang : 2,30 m ; Van de Wesersluis tot de Europahaven te Bremen : breedte 12 m ; Diepgang : 3,50 m
Afmetingen van de vaarweg . Lengte : ong. 480 km . Breedte : zeer variërend . Diepte : van Hann.Münden tot Minden afhankelijk van de waterstand , variert van ruim 1 m tot 1,60 m ; van Minden tot de Wesersluis te Bremen ten minste 2,50 m ; van de Wesersluis tot de Europahaven te Bremen ten minste 3,50 m bij gemiddeld laagwater ; beneden de Europahaven te bremen 8,50 m en meer bij gemiddeld laagwater .
De Weser wordt onderscheiden in de Boven-Weser ( het gedeelte Hann.MÜnden-Minden ) , de Midden-Weser ( het gedeelte Minden -Weserstuw te Bremen ) ,de Beneden - Weser ( het gedeelte stuw te Bremen-rede Bremerhaven ) en de Buiten-Weser ( van Bremerhaven tot in zee ) .
De Boven-Weser is genormaliseerd ; hierin bevindt zich één stuw met schutsluis te Hameln . De scheepvaart op dit traject ondervindt grote moeilijkheden door de veel voorkomende lage waterstanden , een gevolg van de natuurlijke waterschaarste op de Boven-Weser , welke bovendien ongunstig wordt beïnvloeddoordat te Minden water aan de rivier wordt onttrokken voor de voeding van het Mittellandkanaal . In verband hiermede kunnen op de Boven-Weser slechts gedeeltelijk geladen vaartuigen varen . Getracht wordt de watervoorziening enigszins te verbeteren door toevoer van water uit de "Edertalsperre "( stuwmeer in het riviertje de Eder , hetwelk boven Kassel in de Fulda uitmond ) en uit de "Diemeltalsperre "( stuwmeer in de beneden Karlshafen uitmondende Diemel ).
DE Midden-Weser vormt met het MLK de kortste verbinding tussen het midden -Duitse industriegebied rond Hannover , Braunschweig en Hildesheim enerzijds en het zeehavengebied van de Weser anderzijds ; bovendien dient deze vaarweg als verbinding tussen Rijn/Ruhrgebied en Benede Weser naast de reeds sterk overbelaste route D.E.K / Küstenkanaal , terwijl de Midden-Weservoorts de verbinding vormt tussen Boven - en Beneden-Weser .
Tot voor kort ondervond de scheepvaart op de Midden-Weser evenals op de Boven-Weser veel hinder van de lage waterstanden , als gevolg waarvan slechts gedurende een 70 á 80 tal dagen per jaar afladen mogelijk was .
Voor het bevaren van dit gebied is een Weserpatent vereist; schippers, die niet in het bezit zijn van een dergelijk patent , moeten een Weserloods nemen . Deze loodsen zijn verkrijgbaar door bemiddeling van de Weserlotsenverein te Minden en Bremen
De Beneden - Weser en de Buiten-Weser liggen in het tijgebied .
Plaats reactie