Binnenvaart schreef: ↑25 feb 2020 15:51UPDATE - AMSTERDAM/ ALPHEN - De rechtbank van Amsterdam heeft het bedrijf Graniet Import Benelux een boete van 50.000 euro opgelegd waarvan 30.000 voorwaardelijk voor het illegaal dumpen van granuliet in de Amsterdamse haven.
In Amsterdam wordt een boete gegeven voor illegaal storten vam Granulaat, terwijl men vrolijk verder gaat met storten van Granulaat in de natuurplas "Over de Maas"
Dit is schijnbaar niet illegaal en schadelijk voor het milieu.
Hoezo ..............., dat de overheid dit nog steeds toestaat !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Spitzenbelastungen in Containerterminals führen dazu, dass Binnenschiffe teils lange Wartezeiten in Kauf nehmen müssen. Das zeigt eine Studie des Bundesamts für Güterverkehr (BAG).
Hoog water en een dichte sluis zorgen in de Enkhuizer binnenstad voor problemen. Een grote pomp moet er voor zorgen dat schepen en jachten niet op de kade komen te dobberen.
Einen Tag nach dem Schiffsunglück bei Eich befindet sich eines der Schiffe im Hafen von Gernsheim. Bei dem anderen gestaltet sich die Bergung schwieriger. Wie kam es zu dem Unfall?
In Frankreich gab es 2019 zum ersten Mal seit sechs Jahren wieder steigende Verkehrsleistungen in der Binnenschifffahrt. So konnte Thierry Guimbaud, Generaldirektor der Wasserstraßenverwaltung VNF (Voie navigable de France),