Dit noemen ze weer zo'n lu.......... verhaal, een reclamestunt, wat mogelijk niet wordt gerealiseerd in 2021, de bouw is nog niet begonnen.Westeind schreef: ↑23 apr 2020 17:27 Wat n onzin toch allemaal weer, en Ton v Megen zal r ook ns niet nee te maken hebben met onrealistische zaken aangaande binnenvaart, subsidie opstrijken en de boel de boel laten div miljoenen van de samenleving verspillen kan allemaal geen kwaad, en maar huilen over n paar vuilnisbakken die te duur zijn
Ik zelf zie in de toekomst meer in een waterstofaandrijving voor de Binnenvaart.
Tja, roepen dat de meeste schepen vervuilende diesels aan boord hebben, klopt zo wie zo al niet.
Bij de oudere schepen zal dit wel kunnen kloppen, maar de nieuwere schepen en hermotorisering van schepen worden tegenwoordig Euro 5 en 6 motoren geplaatst.
Een duur oplaadpunt maken om batterijcontainers op te laden voor 100% elektrische schepen, terwijl die 100% elektrische schepen er nog niet zijn.
Er wordt wel diesel elektrisch gevaren, maar 100% elektrisch varen, zonder hulpaggregaten zijn er doodeenvoudig nog niet.
Ook zijn er nog geen grote batterijcontainers waar binnenvaartschepen 1 tot 2 weken mee kunnen varen.
Overigens zij dit soort grote batterijcontainers niet geheel ongevaarlijk, als er brand uitbreekt in dit soort containers, wil je dan als brandweerman niet graag in de buurt zijn.
Als een elektrische auto in de brand vliegt, moet deze worden ondergedompeld in een daar voor speciale gebouwde container en moet daar lange tijd in verblijven, om ontploffingsgevaar te voorkomen.
Tja, een batterijcontainer even onder water zetten is niet zo heel eenvoudig, denk ik.
Ja, overboord zetten, maar hoe doe je dit zo snel ?
De familie van Megen heeft heel veel reclame gemaakt en subsidie opgestreken voor de bouw van 100% elektrische schepen, maar waar blijven die schepen nu ?