Duwboten
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
IJmuiden, 17 juni 2008, gezien door Evert Sikkema de Motorduwboot "EVODIA (2307020) bij het in en uitvaren
van de sluis. De boot is gebouwd als sleepboot in 1941 door de werf Bijholt in Foxhol voor N.V.Sleepboot "Insulinde",
J.Boon, in Rotterdam met de naam "JAN".In 1978 werd het "JANNIE".Na nog zeven namen werd het in 1992 "EVODIA" bij J.D.Hakvoort
in Tollebeek, 1995 Duw en Sleepbedrijf J. Hakvoort in Urk, 2007 K.Kramer in Urk en in 2011 ging de boot met de naam
"HEINZ" naar karl H. Meyrose K.G. in Hamburg. Gegevens zijn 23,38(22,93)x5,45(5,38)x2,20(2,25)meter.
De boot heeft en 12Cy. Deutz(TBD616V12) van 720 PK. (360 PK Brons).
www.varenderfgoed.nl
Ver. de Binnenvaart
als "JAN".
Foto: Wim van Heck.
van de sluis. De boot is gebouwd als sleepboot in 1941 door de werf Bijholt in Foxhol voor N.V.Sleepboot "Insulinde",
J.Boon, in Rotterdam met de naam "JAN".In 1978 werd het "JANNIE".Na nog zeven namen werd het in 1992 "EVODIA" bij J.D.Hakvoort
in Tollebeek, 1995 Duw en Sleepbedrijf J. Hakvoort in Urk, 2007 K.Kramer in Urk en in 2011 ging de boot met de naam
"HEINZ" naar karl H. Meyrose K.G. in Hamburg. Gegevens zijn 23,38(22,93)x5,45(5,38)x2,20(2,25)meter.
De boot heeft en 12Cy. Deutz(TBD616V12) van 720 PK. (360 PK Brons).
www.varenderfgoed.nl
Ver. de Binnenvaart
als "JAN".
Foto: Wim van Heck.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
Rotterdam 6 juni 2006 (Merwedehaven) de Motor-Duwsleepboot "SANDRA-F"(2323527).
Gebouwd voor de Koninklijke Marine in 1957 door N.V. Scheepswerven v/h H.H.Bodewes
in Millingen a/d Rijn met de naam "IJSSEL" (Y 8040). In 1988 als "IJSSEL" naar
M.N.Santen in Rotterdam en doorgegaan naar A.F.Hulsman in Maasbracht als "ERNY".
Met de naam "PROGRES" in 1996 naar E.A.W.Hulsman in Maasbracht en in 1998 onder
de huidige naam "SANDRA-F" bij R. Fransbergen Holding BV in Maasbracht.
De boot is 26,65x6,26x2,64 meter en de voortstuwing is een Caterpillar van
975 PK.(Werkspoor 500 PK)
Gebouwd voor de Koninklijke Marine in 1957 door N.V. Scheepswerven v/h H.H.Bodewes
in Millingen a/d Rijn met de naam "IJSSEL" (Y 8040). In 1988 als "IJSSEL" naar
M.N.Santen in Rotterdam en doorgegaan naar A.F.Hulsman in Maasbracht als "ERNY".
Met de naam "PROGRES" in 1996 naar E.A.W.Hulsman in Maasbracht en in 1998 onder
de huidige naam "SANDRA-F" bij R. Fransbergen Holding BV in Maasbracht.
De boot is 26,65x6,26x2,64 meter en de voortstuwing is een Caterpillar van
975 PK.(Werkspoor 500 PK)
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Duwboten
MAJOR. met bakken RIEKIE en LOUISE op het Maximakanaal bij Den-Bosch.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
Terneuzen,24 april 2006 uitgaande de duwboot "NOVALITE" (2008430). Gebouwd als "ALFONS W. SR"
bij Werf & Machinefabriek W.van Goor, Monnickendam in 1981 voor de Gebr. A.L.& A. Wilson in Rotterdam. In
1984 ging de boot naar Smit Havensleepdiensten als "SMIT SCHELDE".In 1992 kreeg het de naam
"SCHELDE" bij Interriver B.V. te Rotterdam. 2002 werd het "NOVALITE" voor Bruinsma in Zwijndrecht,
en in 2007 "SHADOW" bij Scheepvaartbedrijf Shadow (R.Braamkolk) V.o.f. in Barendrecht.
De boot heeft een 750 Pk Caterpillar en een 953 PK Misubishi (3508 DI-TA & S12A2-MPTK) 1703 PK
en is 20,03x9,55x2,10 meter.
Ver. de Binnenvaart
www.varenderfgoed.nl
bij Werf & Machinefabriek W.van Goor, Monnickendam in 1981 voor de Gebr. A.L.& A. Wilson in Rotterdam. In
1984 ging de boot naar Smit Havensleepdiensten als "SMIT SCHELDE".In 1992 kreeg het de naam
"SCHELDE" bij Interriver B.V. te Rotterdam. 2002 werd het "NOVALITE" voor Bruinsma in Zwijndrecht,
en in 2007 "SHADOW" bij Scheepvaartbedrijf Shadow (R.Braamkolk) V.o.f. in Barendrecht.
De boot heeft een 750 Pk Caterpillar en een 953 PK Misubishi (3508 DI-TA & S12A2-MPTK) 1703 PK
en is 20,03x9,55x2,10 meter.
Ver. de Binnenvaart
www.varenderfgoed.nl
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Duwboten
Nu 2 keer mishubishi zover ik weet
[youtube]https://www.youtube.com/@sleepboot[/youtube]Teun van der Plas
https://www.sagittavof.nl
https://www.sagittavof.nl
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
Teun,
Ik ga ook maar bij de Ver. de Binnenvaart en Sleep &Duwvaart voor de inlichtingen en daar is nog al eens oude gegevens of helemaal niet.
Maar ik zal nog eens kijken.
Bedankt voor de tip.
Groeten,
Jan.
Ik ga ook maar bij de Ver. de Binnenvaart en Sleep &Duwvaart voor de inlichtingen en daar is nog al eens oude gegevens of helemaal niet.
Maar ik zal nog eens kijken.
Bedankt voor de tip.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
Rotterdam, voor de stad op 26 april 2006 de Motorduwboot "MAAS" (2318920)
duwend de ponton"E 702". De boot is gebouwd in 1989 op de werf Van de Werff & Visser
in Irnsum als "SHAMU" voor Orca B.V. te Krimpen a/d/ Lek en afgebouwd bij Swinschip,
Ridderkerk.1994 ging de boot naar Interriver BV Rotterdam als "MAAS".In 1999 naar
G.J. Eerland B.V. in Rotterdam. In 2011 werd het de "ARIES" bij Rederij de Jong B.V.
in Rotterdam-Botlek. De boot is 18,41x9,54x2,1,95 meter en de motor is een
2x 12Cy.Cummins 1200 PK (KTA38-M2) samen 2400 PK.
De "E702" is in 1941 gebouwd bij Dergendorffer Werft als tanklichter voor van
Ommeren. Het is 50,00x9,05x2,52 meter
duwend de ponton"E 702". De boot is gebouwd in 1989 op de werf Van de Werff & Visser
in Irnsum als "SHAMU" voor Orca B.V. te Krimpen a/d/ Lek en afgebouwd bij Swinschip,
Ridderkerk.1994 ging de boot naar Interriver BV Rotterdam als "MAAS".In 1999 naar
G.J. Eerland B.V. in Rotterdam. In 2011 werd het de "ARIES" bij Rederij de Jong B.V.
in Rotterdam-Botlek. De boot is 18,41x9,54x2,1,95 meter en de motor is een
2x 12Cy.Cummins 1200 PK (KTA38-M2) samen 2400 PK.
De "E702" is in 1941 gebouwd bij Dergendorffer Werft als tanklichter voor van
Ommeren. Het is 50,00x9,05x2,52 meter
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
Terneuzen, 24 april 2006 varend richting de haveninvaart de Motorduwboot "BARZABEL" gebouwd
bij Plocka Stocznia Rzeczna, Plock, Polen 1990 als "VIRO" voor Kamar BV in Zwijndrecht.
Afgebouwd bij Kampers in Puttershoek. In 1997 werd de naam "BARZABEL" bij E. Verstraete
in Merksem en in het zelfde jaar naar Votus Shipping in Stadt Bredimus. 2010 werd het de
"ERTEPELLER" (2333092) bij Phoenix BV in Ridderkerk.
De boot is 19,00x11,20(9,50)x1,60 meter. De voortstuwing is 2x12Cy.Caterpillar(3512DITA)
voor 2448 PK.
Ver. de Binnenvaart
sleepduwvaart.nl
bij Plocka Stocznia Rzeczna, Plock, Polen 1990 als "VIRO" voor Kamar BV in Zwijndrecht.
Afgebouwd bij Kampers in Puttershoek. In 1997 werd de naam "BARZABEL" bij E. Verstraete
in Merksem en in het zelfde jaar naar Votus Shipping in Stadt Bredimus. 2010 werd het de
"ERTEPELLER" (2333092) bij Phoenix BV in Ridderkerk.
De boot is 19,00x11,20(9,50)x1,60 meter. De voortstuwing is 2x12Cy.Caterpillar(3512DITA)
voor 2448 PK.
Ver. de Binnenvaart
sleepduwvaart.nl
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
Van af het Motorschip "THARSIS" zag Evert Sikkema op 10 augustus 2007 de Motorduwboot "LEHNKERING 20".
De boot is gebouwd in 1976 bij de werf Baan Hofman in Gorinchem voor de EWT Nederlandsche Rijnvaartvereeniging NV in Rotterdam als "EWT 106-JACOB C.VAN NECK"(2314648). In 2002 ging het als "LEHNKERING 20" naar Slokkers Handel & Scheepvaartbedrijf BV in Zwijndrecht.
In 2005 naar Lehnkering GmbH in Duisburg onder dezellfde naam en 2010 als "DON ABRAHAM" (04803490) naar Cargo Line Paraguay S.R.L. in Paraguay.
De boot is 39,99x15,02x1,75 meter met een voortstuwing van 3x6 Cy.Caterpillar(3606DI-TA)elk 1800 PK. Totaal 5400 PK.
Ver. de Binnenvaart.
sleepduwvaart.nl
Foto: Archief Wim van Heck - Don Abraham - Foto: Rolf Kneip archief H. Schönn
De boot is gebouwd in 1976 bij de werf Baan Hofman in Gorinchem voor de EWT Nederlandsche Rijnvaartvereeniging NV in Rotterdam als "EWT 106-JACOB C.VAN NECK"(2314648). In 2002 ging het als "LEHNKERING 20" naar Slokkers Handel & Scheepvaartbedrijf BV in Zwijndrecht.
In 2005 naar Lehnkering GmbH in Duisburg onder dezellfde naam en 2010 als "DON ABRAHAM" (04803490) naar Cargo Line Paraguay S.R.L. in Paraguay.
De boot is 39,99x15,02x1,75 meter met een voortstuwing van 3x6 Cy.Caterpillar(3606DI-TA)elk 1800 PK. Totaal 5400 PK.
Ver. de Binnenvaart.
sleepduwvaart.nl
Foto: Archief Wim van Heck - Don Abraham - Foto: Rolf Kneip archief H. Schönn
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Duwboten
6 juni 2006 op het kanaal van Gent naar Terneuzen de
Motorduwboot "RABOT" (500292) Gebouwd in 1989 bij
Ravestein in Deest voor Ravesteijn in Deest. In 2007
werd het de "OSIRIS" en in 2018 "CALYBER"(o6002921)
bij VOF.Calyber in Urk. De boot is 17,00x7,00x1,50 meter
met een 2x Caterpillar(N855M) van 609 PK elk, totaal 1218 PK.
Ver. de Binnenvaart.
Motorduwboot "RABOT" (500292) Gebouwd in 1989 bij
Ravestein in Deest voor Ravesteijn in Deest. In 2007
werd het de "OSIRIS" en in 2018 "CALYBER"(o6002921)
bij VOF.Calyber in Urk. De boot is 17,00x7,00x1,50 meter
met een 2x Caterpillar(N855M) van 609 PK elk, totaal 1218 PK.
Ver. de Binnenvaart.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet