Wie weet?
Ik heb een foto van de St.Canute op het kustvaart forum gezet op 25 Febr. 2005.Op pagina 4 zogezeid.Bij het item havens van toen.Ik ben er twee keer op geweest en de laatste keer was het verval wel te zien.Je kon er ook zo op zonder enig toezicht ,nou ben ik toevallig een braaf jongetje maar er lopen ook minder voorzichtige lieden rond.Het was destijds een leuk museum in Exeter waar hij lag, maar het had ook wel wat van een nautisch rariteiten kabinet.
Groet Jan
Groet Jan
rhea....
hallo mensen
ik ben op zoek naar een foto van de rhea
volgens mijn oom van 82, die erop gevaren heeft,
is het een sleep(stoom)boot van de fransman...
rhenus of rhenania?
ze hadden 6 boten?
ergens in mijn grijze bovenkamer komen die namen van rhenus en rhenania mij bekend voor
ook had hij het over: fendel boten?
zeelandbootjes die schepen van dordrecht naar antwerpen sleepten
in 1946 voer hij op de helena uit dordrecht
wie weet meer?
grt greetje/ de gup!
ik ben op zoek naar een foto van de rhea
volgens mijn oom van 82, die erop gevaren heeft,
is het een sleep(stoom)boot van de fransman...
rhenus of rhenania?
ze hadden 6 boten?
ergens in mijn grijze bovenkamer komen die namen van rhenus en rhenania mij bekend voor
ook had hij het over: fendel boten?
zeelandbootjes die schepen van dordrecht naar antwerpen sleepten
in 1946 voer hij op de helena uit dordrecht
wie weet meer?
grt greetje/ de gup!
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Dat is een hele mond vol Gre.
De namen die jij noemt zijn van Duitse Rederijen en Rhenania heeft wel 20 boten in de vaart gehad. Dus het wordt wel een puzzel.
Wat de betreft de Fransman, dit is de naam die er het dichtste bijkomt volgens mij.
Hopelijk leest Jan Verdijn het ook en als die het niet weet, kunnen we het wel vergeten.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
hoi jan
ik dacht zelf al.........
rhenus, rhenania zijn uit de tijd dat ik als meisje voer dus de jaren 50 en 60
de kreet van fransmanboten zegt mij dus ook niets......
heb wat via google gezocht en het schijnt dat ze wel iets hebben nu met ewt.......!!!!
herinner me ook iets van signaal-kleuren
geel en rood
denk zelf rood-geel-rood, een vlag heb ik niet in het geheugen van mezelf zitten!
ik ben benieuwd naar reakties!
grt greetje/ de gup
ik dacht zelf al.........
rhenus, rhenania zijn uit de tijd dat ik als meisje voer dus de jaren 50 en 60
de kreet van fransmanboten zegt mij dus ook niets......
heb wat via google gezocht en het schijnt dat ze wel iets hebben nu met ewt.......!!!!
herinner me ook iets van signaal-kleuren
geel en rood
denk zelf rood-geel-rood, een vlag heb ik niet in het geheugen van mezelf zitten!
ik ben benieuwd naar reakties!
grt greetje/ de gup
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Hulp bij navraag firma W.Goudsbloem
Hallo collega,s
ik ben in de vijftiger jaren,mijn varens tijd begonnen bij de firma
W.Goudsbloem.die was gevestigd aan de Maaskade in Rotterdam.
Zij hadden een groot aantal sleepboten.nl
Ria 15 pk brons Loekie 40 pk brons de To en de truusje beide ook
40 pk brons. Deze drie voeren hoofdzakelijk op de dienst
Rotterdam Leiden V. V. de Marie 100 pk brons deze voer hoofd zakelijk
op de Maas samen met de Hora 150 pk brons De boven boten waren
de Maria 200 pk de Gre 240 pk en de Maria Adriana 240 pk.
de namen van de kapiteins waren de fam,s van Lent en de fam,s
Klein echt zo,n rederij waar bijna iedereen familie van elkaar was.
Ik zat hier met mijn vader en drie broers.In ongeveer 1956 zijn alle
sleepboten verkocht en ging de rederij verder met schepen in het zand
vervoer .Ik weet dat de maria verkocht is aan de sleepdienst Mars in
Rotterdam en voer daar als Mars 4.Van alle andere boten weet ik niets
meer.Omdat ik toen bij de verenigde tankrederij ben gaan varen.
Maar meer uit nostalgie zou ik wel willen weten zijn er nog mensen die
nog iets over Goudsbloem weten.
Zet dan een berichtje op dit forum
bij voorbaat mijn dank
Aad Overweg gep Rijnvaartman
ik ben in de vijftiger jaren,mijn varens tijd begonnen bij de firma
W.Goudsbloem.die was gevestigd aan de Maaskade in Rotterdam.
Zij hadden een groot aantal sleepboten.nl
Ria 15 pk brons Loekie 40 pk brons de To en de truusje beide ook
40 pk brons. Deze drie voeren hoofdzakelijk op de dienst
Rotterdam Leiden V. V. de Marie 100 pk brons deze voer hoofd zakelijk
op de Maas samen met de Hora 150 pk brons De boven boten waren
de Maria 200 pk de Gre 240 pk en de Maria Adriana 240 pk.
de namen van de kapiteins waren de fam,s van Lent en de fam,s
Klein echt zo,n rederij waar bijna iedereen familie van elkaar was.
Ik zat hier met mijn vader en drie broers.In ongeveer 1956 zijn alle
sleepboten verkocht en ging de rederij verder met schepen in het zand
vervoer .Ik weet dat de maria verkocht is aan de sleepdienst Mars in
Rotterdam en voer daar als Mars 4.Van alle andere boten weet ik niets
meer.Omdat ik toen bij de verenigde tankrederij ben gaan varen.
Maar meer uit nostalgie zou ik wel willen weten zijn er nog mensen die
nog iets over Goudsbloem weten.
Zet dan een berichtje op dit forum
bij voorbaat mijn dank
Aad Overweg gep Rijnvaartman
Geachte,
De GRE is nog een jaar of 8 mijn eigendom geweest.
Heette toen en nu QUO VADIS.
Ligt nu afgemeerd in de Museumhaven te Gouda.
Mijn plan als redacteur van SLEEP & DUWVAART is al langere tijd om nog eens een artikel over Goudsbloem te vervaardigen.
Mij ontbrak echter een verhaal.
Kunt U daarbij wellicht behulpzaam zijn, want zo te zien weet U een en ander van de rederij.
m,v,g
M. de Boer
De GRE is nog een jaar of 8 mijn eigendom geweest.
Heette toen en nu QUO VADIS.
Ligt nu afgemeerd in de Museumhaven te Gouda.
Mijn plan als redacteur van SLEEP & DUWVAART is al langere tijd om nog eens een artikel over Goudsbloem te vervaardigen.
Mij ontbrak echter een verhaal.
Kunt U daarbij wellicht behulpzaam zijn, want zo te zien weet U een en ander van de rederij.
m,v,g
M. de Boer