Wie weet?

Alles over de sleep en duwvaart op zee en op de binnenwateren
ijsselmeer

sleepdienst Maas & Mars

Bericht door ijsselmeer »

Hallo Martin.
Dat boekje heb ik al bij je gekocht? maar misschien zijn er mensen die nog meer foto`s cq. verhalen hebben???
m.vr.gr.Henk.
Duiker

Bericht door Duiker »

Zo daar ben ik weer.

Na een zoektocht op het internet niets gevonden wat mij verder kon helpen, daarom ben ik afgelopen vrijdag maar naar het scheepvaart museum van Bremerhaven gereden en daar mijn zoektocht voort gezet in het archief. Na kontakt gehad te hebben met het archief hadden ze mij al wel de naam medegedeeld van het sleepbootje. Maar voor meer informatie ben ik dus naar Bremerhaven gereden, daar heb ik ook nog wat artikelen gevonden in een aantal boeken. 1 zo een artikel heb ik ingescanned en plaats ik daarom maar hier.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar Foto's van dit sleepbootje en aangezien er zoveel sleepboot liefhebbers op het internet zijn hoop ik dat iemand mij aan foto's kan helpen (ingescanned) of gereproduceerd door de fotograaf waarvan ik de volledige kosten wil betalen in overleg natuurlijk.

Alvast bedankt voor de moeite!!!


Afbeelding
Frederic
Berichten: 180
Lid geworden op: 22 apr 2005 20:16
Locatie: Oostende
Contacteer:

Sleepboot Jolly

Bericht door Frederic »

Wie kan er mij aan meer informatie helpen over de sleepboot Jolly. Heeft lange tijd in Amsterdam gelegen en nadien enkele maanden in Nieuwpoort. Het schip is te herkennen aan de twee grote masten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt,
Mvg,
Frederic
Mvg,
Frederic

--------------
MS Watergeus
MdB
Berichten: 506
Lid geworden op: 02 jan 2005 10:38
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Bericht door MdB »

Geachte Frederic,

Wij hebben over deze boot een aantal jaren geleden eens wat gepubliceerd in SLEEP & DUWVAART.
Ze was toen in Amsterdam (en ik geloof Dordt) bezig met zaken in relatie tot het "bekeren" van junks richting normal maatschappij.
Dat was een loffelijk streven van de eigenaar.

Hoe dat allemaal is afgelopen, weet ik niet van.
J.E. van Riemsdijk

Bericht door J.E. van Riemsdijk »

Hoi Jos,

Ook bedankt voor de foto van de voormalige Leonora Cornelia.
Ik kreeg afgelopen week een aantal foto's toegestuurd van een oom van mij uit Ridderkerk. Daarbij zat een fraai exemplaar van de tewaterlating van de tankschip NORMA (van M.H.W.M. van Riemsdijk)
Ik wilde hem graag delen met de rest van dit forum.....

Afbeelding[/img]

Groet,

John
ijsselmeer

sleepboot Lujo 2

Bericht door ijsselmeer »

Heeft iemand een foto en/of info over de sleepboot Lujo 2 ,ik vraag dit voor iemand die daar op gevaren heeft?
Groeten Henk.
JvH

Bericht door JvH »

Foto niet. Gegevens wel.

Mvg

M.slb. LUJO II (23.08910)
11-04-1968 Eigenaar: Dinter van T.A., Schiedam, Nederland.
Bouwjaar: 1915. Opgeleverd: 1915 Werf: Machinefabriek en Scheepswerf van P. Smit Jr. N.V., Rotterdam, Nederland. Bouwnummer: 260
L.o.a x L.l.l x b x h x dg.: 12,05 x - x 3,31 x x 1,45 meter.Verplaatsing: 5,486 ton.
Machinegegevens: 1 x ? cilinder Mercedes-Benz, nr. 7502901, type 240B uit 1957, vermogen: 120 apk. = 88 kW.
Trekkracht: ton. Snelheid: Mijl. Voortstuwing: 1x schroef.
Brandmerk: 8910 BRott 1954

Namen:
1915 SPOORHAVEN (2)/Nederlandsche Stoomsleepdienst v/h. P. Smit Jr., Rotterdam, Nederland.
1943 SPOORHAVEN (2)/Nederlandsche Stoomsleepdienst v/h. P. Smit Jr. C.V., Rotterdam, Nederland.
17-05-1949 LUJO II (23.08910)/Stoomsleepdienst Maas N.V.,Rotterdam. Eigenaar: A.M. Tahey, Rotterdam, Nederland.
ijsselmeer

sleepboot lujo 2

Bericht door ijsselmeer »

Hartelijk Dank JVH voor de moeite en zeer duidelijke informatie van de sleepboot Lujo 2 ?
Ik hoop nu nog eens een foto van de sleepboot te ontvangen?
M.vr.gr.Henk Pijman.
Tinus Brand
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:38
Locatie: Wormer

Bericht door Tinus Brand »

Heren,
Op het forum Groninger Kustvaart ben ik een regelmatige bezoeker en heb daar 2 maanden geleden gevraagd of er informatie was over de "ZEVENTIEN", een schip waarop mijn vader in 1946 volgens zijn monsterboekje gevaren heeft.
Van een mede forumlid vernam ik dat dit wel eens een sleper uit Antwerpen zou kunnen zijn omdat deze in die jaren 'genummerd' waren.

Wie oh wie kan mij helpen aan een foto van deze sleper, informatie over deze sleper is ook welkom, heeft zij alleen in Antwerpen gevaren of was het ook een zeesleper.
Ik ben reuze benieuwd naar uw reacties.

Met groet,
Tinus
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Onlangs kreeg ik een oude ansichtkaart van Bazel waarop deze 'sleepboot' staat. Mijn 'onderbuikgevoel' zegt mij dat het misschien wel eens de gezochte Vogelgryf zou kunnen zijn, klopt dit?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie