Wie weet?

Alles over de sleep en duwvaart op zee en op de binnenwateren
Remy

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door Remy »

Bedankt Arnold,

Groetjes Remy
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door Jan Kroes »

Afbeelding

Atlas VI

Afbeelding

Atlas I

Afbeelding

Atlas IV

Afbeelding

Atlas I nog 'n keer.

Het logo van Gilman ziet er toch iets anders uit.
chris kruis

Eigenaar?

Bericht door chris kruis »

Goede dag,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de eigenaars van de nieuwbouw slepers Agbodrafo en Melakore.
Wie kan mij hierbij helpen?

Afbeelding

Afbeelding
Remy

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door Remy »

Hallo ik zag vandaag deze liggen in Antwerpen heeft er iemand meer info over van vroeger of van wie hij nu is, De naam is Caroline

Afbeelding

Afbeelding


groetjes Remy
thierrycreyf

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door thierrycreyf »

Hallo Remy,

De CAROLINE is een afdankertje van wat vroeger de firma Haeck & Van der Meersche uit Dendermonde was. Toen de stichter overleed is de firma opgesplits geweest in twee aparte firma's onder één dak. nl; Rupeltransport nv. en nv. Freddy Roels, enige tijd later is Rupeltransport nv. veranderd in Rupeltransport II. ?????? Nu al een tijdje geleden zijn ook die twee firma's van de aardkloot verdwenen en zijn de boten verkocht. Wat niet verkocht geraakte is blijkbaar blijven liggen.....
Ik ben er al een tijdje mee bezig maar krijg nogal wat tegenwind, alsof er grote geheimen rond die verkoop van die boten hangt.

Hallo everybody, Moest er iemand meer weten......ge weet wel hé?
Remy

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door Remy »

Hey Thierry,


Voor zover ik weet ligt deze er al jaren weg te roesten, helaas want vind het wel een mooi model.
Ik heb hem is van dichterbij bekeken en er hangen overal vrij recente sloten op dus denkelijk wel een nieuwe eigenaar.

Als ik goed heb gezien steekt er een oude ABC in weet jij of dat klopt?

Groetjes Remy
Remy

Re: wie weet...

Bericht door Remy »

Hallo,

Heb jij soms een HR scan van de sleepboot Bastonge?
Volgens info dat ik mij heb laten vertellen was ook deze een deel van de blaubanders samen met de Liege, Seraing, Angleur.

Groetjes Remy
thierrycreyf

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door thierrycreyf »

Hallo Remy,

Ik weet ondertussen waarom jij dit een mooi model vind hoor........haha......
Toeval wil dat deze CAROLINE een ex boot is van de Antwerpse Stedelijke Sleepdienst (ASS). Dus heb je al een foto van een van hun ex. boten!
Maar alles op zijn tijd . Toen Alfred Haeck overleed is zijn firma verdeeld in twee afzonderlijke zaken ( het hoe en wat is ons onbekend) onder één dak. Namelijk nv. Rupeltransport en nv. Freddy Roels. Iets later is Rupeltransport nv. veranderd in Rupeltranport II. Ook hier stan vraagtekens bij.
Na het opdoeken van beide laatstvernoemde firma's ( weerom vraagtekens) Is wat nog restte van de vloot verkocht. Zo weten we dat verschillende boten in Nederland terecht zijn gekomen, maar ook enkele werden binnen België verkocht. Zo stonden er tot voor enige jaren een viertal ingeschreven bij Antwerp Dredging nv. uit Wilrijk. Antwerp Dredging was een dochteronderneming van het Baeck consern. Namelijk de MARC, CAROLINE, BEATRICE en VERONIQUE, ook stond daat toen een SUSY II ingeschreven. Deze firma beweerd echter nooit zogenoemde ploegbaggersleepboten gehad te hebben.
Volgens de "tamtam" zouden er oorspronkelijk twee ploegslepers in het Lobroekdok moeten gelegen hebben, nl. de CAROLINE en VERONIQUE. Blijkbaar was deze dan ook al errder verkocht. Hopelijk komt die ook nog eens opduiken!
Wat nu Uw CAROLINE betrefd;
Die werd gebouwd bij Jos Boe & Zonen te Temse in 1950, dit in opdracht van het antwerps stadbestuur samen met drie zussen. De slepers kregen oorsponkelijk den nummers 36, 37, 38 en 39 toegewezen. Deze nummer zouden bij College Beslissing van 21/07/ '64 veranderd worden in 46, 47, 48 en 49.
De ASS 47 de latere CAROLINE dus mat 23.62 x 5.97 x 2.64 m. Ze werd voorzien van een 6 cyl. Carels diesel type 6C35 R van 380 pk bij 300 omwintelingen v/d Schroef.
Bij C B van 10/07/'69 werd de "47" ter beschikking gesteld van de sleepdienst als olieopslagplaats.
Op 05/04/ '71 werd de "47" verkocht aan de firma Haeck & Van der Meersche uit Dendermonde die haar herdoopte in CAROLINE.
Als mijn gegevens juist zijn zou de CAROLINE tot op heden vier verschillende voorstuwinstalaties gehad hebben ; Na de eerstvernoemde Carels motor zou er ook nog een 8 cyl. Deutz type SA 8M 428. nr. 1774647-56 van 372 ipk.
Een GM diesel DXS/600/045/A serie 1526 nr. 11748 met 648 ipk. ingestaan hebben
En nu zou er dus een 6 cyl. ABC type 6MDXS met 540 ipk voor de stuwkracht zorgen.
Ik hoop hiermee uw week-end goed gemaakt te hebben.....
Remy

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door Remy »

Hallo iedereen,

Vandaag nog is gaan werken en heb me eens laten gaan op de sleepboten van Lash Barges Services in Antwerpen.
Wel weinig info over deze jongens iemand meer?

Louis;

Afbeelding

Tom 6503463 & Peter 6503564
Ik weet dat de Peter aangedreven wordt met een Voith Schneidler.

Afbeelding
thierrycreyf

Re: Foto's en/of gegevens van sleepboten gezocht

Bericht door thierrycreyf »

Remy,

Mdsb. LOUIS. BR31341B
Gebouwd in 1931 te Geertruidenberg
Afmetingen: 23.24 x 5.04 x 2.30 meter.
Motor: onbekend 221 kw.
Ex: FLIPPER.

Mdsb. TOM BR26576B
Gebouwd in 1926 te Alphen a/d Rijn.
Afm: 17.55 x 4.20 x 1.80 meter.
Motor: onbekend 236 kw.

Mdsb. PETER BR29406B
Gebouwd in 1937 bij Kressboom Bodanwerft.
Afm: 17.44 x 4.30 x 2.70 meter. 16 ton.
Motor: onbekend 121 kw. Voiht Schneider
Ex Monopoolsleper.

Zeg Remy, was de VIRGINIA daar nergens te bespeuren? En ook geen RIK en/of JENNY?
Plaats reactie