Klaas en Jan e.a.
Hebben jullie hier wat aan
uit mijn Goedkoop map
Groeten,
Jan
Reederij Gebr. Goedkoop.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Jan, Bedankt voor de info. Naar mijn weten stonden er 2 6-cilinder lijnmotoren in. Met oplading haal je daar hooguit 75 PK per cilinder uit. 12 x 75 = 900. Waar ze die andere paarden vandaan halen is voor mij een raadsel. Een straalbuis verhoogt wel het rendement en de bollardpull, maar voegt geen PK's toe. Verder ga ik er maar niet over discussieren. Laten we maar blij zijn dat we deze mooie boten hebben meegemaakt. Gr. Klaas.
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Die sleepboten konden inderdaad hard achteruit varen.Bij het uitvaren van de sluis van IJmuiden kwam er een met een noodgang achteruit de sluis binnen.Wij waren met de kuster aan het uitvaren.De boot raakte uit koers en klapte bij ons net achter het voorruim-schot in de zij.In Amsterdam was het dus geen stappen,maar cementbekisting maken.
Groeten,Arie.
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Heren,jullie discussie gelezen en in 1960 is er een nieuwe serie type Johanna C. Goedkoop in de vaart gekomen en op 28/12/1960 is opgeleverd.Alle gebouwd in Arnhem en uitgerust met 2 Bolnessen en hadden volgens bijlage een vermogen van 1125 pk. Van dat type zijn er 4 boten gebouwd, de eerste was de Willemina Goedkoop nr. 9 en de andere waren de Henriette S.M . Goedkoop nr. 4, 1961, Petronella J. Goedkoop nr. 24, 1962, Hendrik P. Goedkoop nr. 27, 1962 en waren op dat moment de sterkste boten van Goedkoop. Gegevens komen van Arie van der Veer.
gr. Bas
gr. Bas
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
gr. Bas
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
gr. Bas
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
gr. Bas