Havenslepers in Rotterdam

Alles over de sleep en duwvaart op zee en op de binnenwateren
Roy-

Bericht door Roy- »

Ik denk dat Jan een voorgaande "Zeepaard" bedoelde. Een "Zeepaard" met een Industrie schoorsteen........... Wel een mooie foto trouwens, maar dat zijn we gewend van Brander !.
De "Westerschelde" is ook allang verleden tijd. Jaren geleden ook naar Griekenland vertrokken...............

m.v.g. Roy
ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer »

Ja deze herken ik ook nog de Westerschelde mooi bootje ,bedankt Jan.
Gr.Henk.
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Bericht door brander »

TEXELBANK. loc. Calandkanaal.
Afbeelding
peter_rotterdam

1963

Bericht door peter_rotterdam »

Ik heb een paar foto's uit 1963. Op deze foto's staan wat sleepbootjes van Piet Smit jr. (Stoomsleepdienst). De N en de G slepen de Groote Beer, zijn dat de Noordpool en de Groenland? Verder zijn er diverse van de Volharding bij en er ligt er één afgemeerd van de Stoomsleepdienst met een T op de schoorsteen. Welke naam hoort daar bij?

Groeten
Peter[/img]
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Independent

Bericht door maarpol »

Afbeelding

Independent 2. Groote boot met weinig vermogen.

Gebouwd 1960 Jonker&Stans Hendrik ido ambacht
137brt Ton
28,85x6,90x2,80
2x 300 Pk Bolnes.

Groeten
Groeten Martin

Roest rust nooit.
peter_rotterdam

Bericht door peter_rotterdam »

Bedankt Roy en Maarpol, die Volharding is dus de Independent II. Kunnen jullie die andere ook nog identificeren of mij aangeven of Noordpool en Groenland klopt? De G zou dus omgebouwd zijn naar een duwboot? De foto van de T komt van de week nog wel, gezocht op plaatjes maar niet kunnen vinden. Turkye, Texel, Trinidad en Tobago, wie zal t zeggen.

groeten peter
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Peter,

De T kan m.i.z. alleen maar de "Turkije" zijn.
De "Groenland" is met haar zusters "IJsland" en "Spitsbergen" inderdaad omgebouwd tot duwboot.
De 2 andere zusters "Noordpool" & "Zuidpool" varen nog steeds, onverbouwd, rond en hebben als thuishaven Tiel.

m.v.g. Roy
Nick

Bericht door Nick »

Ahoy
U vraagt wij bezorgen :lol: :lol:
Volharding 12
Afbeelding
Indenpendend I
Afbeelding
mag het iets meer zijn wil de kleine soms snoepen
:lol: :lol: :lol:
ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer »

PETER IK DACHT DAT O.A. DE INDEPENDENT II KLAPRUITEN HAD IN DE STUURHUT EN DE INDEPENDENT I NIET MAAR IK WEET HET NIET ZEKER IS ZOLANG GELEDEN.
EN ER IS DACHT IK VERSCHIL IN MOTOREN ONDANKS ALLE BOLNES MOTOREN.
GROET HENK.
Roy-

Bericht door Roy- »

Zo te zien heeft de "Independent I" een stalen stuurhutdeur en de "Volharding 12" een houten.
Wat de Bolnessen betreft; ik meende dat ze alle drie 2 x 5 cilinder of 2 x 6 cilinder hadden.
Zover ik weet had alleen de "Volharding 11" die, qua machinevermogen, dicht in de buurt zat, een V-8 van Bolnes. Er blijkt 400 pk in te staan.
Toch nog eens even verder zoeken.
Er is op dit forum trouwens ook een topic over de V.O.S................

m.v.g. Roy

p.s.: Ik kreeg net een p.b.tje van Henk ( IJsselmeer ), dat in de "Volharding 11" geen V-8 zou staan maar een L-8.
Hoe ik aan die V-kar kom weet ik even niet................
Plaats reactie