Pagina 35 van 39

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 29 mar 2016 17:44
door joop 1
Ben hier word ik vrolijk. van das mn favoriet hadden ze nooit moeten slopen. als er een schip bewaard had moeten blijven was die het wel

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 30 mar 2016 02:46
door Jan van der Doe
joop 1 schreef:Ben hier word ik vrolijk. van das mn favoriet hadden ze nooit moeten slopen. als er een schip bewaard had moeten blijven was die het wel
Dag Joop,

Ben het roerend met je eens. Ik heb ook een boek, zelf gemaakt over het werk van de boot en de mensen die er op gevaren hebben. Is nog niet helemaal af want ik wacht tot ik alles bijelkaar heb van T.van der Zee.
Nu nog de laatste jaren inclusief als Ierse Zee.

Je schrijft wel zo mooi ''als er schip bewaard had moeten blijven", maar wees nu eens eerlijk als de boot toen het weg moest bij de rederij en voor de sloop bij jou in Viane neer hadden gelegd, dan had je toch ook de snijbrander er in gezet.

Ik geef je pluim op je pet/hoed wat je allemaal niet bewaard hebt, zelfs een vrachtschip heb je geprobeerd herinner ik mij nog.

Wij hebben al heel wat zien verdwijnen, wat wij eigenlijk hadden willen bewaren, voor onze nazaten ?, Ik heb er nog steeds een hard hoofd in.

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 30 mar 2016 09:20
door joop 1
Jan inderdaad wij hadden hem ook gesloopt als ie bij ons had gelegen ik neem het de sloperij ook niet kwalijk want er zat een sloop plicht op. maar een bedrijf als smit had toch wel wat kunnen regelen die F 100.000 die ze er voor hebben gekregen was ook geen wereld bedrag maar wij hebben de fotos nog en een heel mooi model en div schilderijen er van doen wij het daar maar mee gr joop

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 08 apr 2016 16:04
door Jan van der Doe
Afbeelding
SMIT-CURACAO

Foto: eig.coll/L.A. v.d Meijden
Info: geen

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 08 apr 2016 20:22
door velasquez
De Zwarte Zee bewaren als museum object zou een prachtig plan geweest zijn MAAR wie gaat dat betalen, de belastingbetaler?, suikeroom of zegt het maar.

Rotterdam heeft een open lucht haven museum dit museum word gerund door vrijwilligers samen met een kern van werknemers gemeente.
Maar gemeente doen de laatste jaren op alles beknibbelen en zeker op zaken zoals dit museum en waarom?.
De bezoekers aantallen rechtvaardigen NIET dat er miljoenen er verdwijnen zo simpel is het.
Rotterdammers met een haven of zeevaart verleden die zijn uitstervende helaas dat is niet anders.
Mijn voorspelling is dan ook dat al deze musea op een termijn van 25 jaar verdwenen zijn.
En de suiker omen zijn ook niet zo veel gezaaid heden.

gr.BB

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 08 apr 2016 21:09
door joop 1
ze hebben ook een elbe die heeft veel meer gekost om hem weer orgineel te krijgen. de zwarte zee 3 was nog orgineel . als ik dan eens kijk wat er aan gebouwen gedaan word. daar valt zo.n boot bij in het niet maar nederland is al lang geen zee varende natie meer. ik kreeg in holland ook geen poot aan de grond .terwijl ik hier alle mogelijke medewerking krijg . morgen ga ik weer even naar hamburg . als je dan kijkt wat ze daar in de vaart houden daar schijnt het wel te kunnen gr joop

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 09 apr 2016 00:07
door Jan van der Doe
Re: ........,maar nederland is al lang geen zee varende natie meer.
Op z'n grofs gezegd, "Het interesseert ze geen m...r".

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 09 apr 2016 00:47
door velasquez
Op z'n grofs gezegd, "Het interesseert ze geen m...r".

Neen, het is het kostenplaatje en verder niets.
Indien het open lucht maritiem museum voldoende bezoekers trekt is er geen enkel probleem om er gemeenschap geld in te steken en dan zijn er ook nog bedrijven via sponsoring er geld in te steken.
Helaas de musea worden door de jongere generatie niet interessant gevonden.

Joop, ook Duitsland is fors aan het schrappen wat dit soort zaken betreft.

gr.BB

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 01 mei 2016 15:41
door Jan van der Doe
Afbeelding
Hudson

Geb. N.V Machinefabriek & Scheepswerf P.Smit Jr., Rotterdam/1939.
Brt. 294 Net. 74 ton.
Afm. 37,00(35,26)x7,45x3,89(3,94) mtr.
Verm. 1x 2tew 5 Cy. B. & W./840 PK.
Sn.
Trkkr.

Foto: Jan van der Doe.
Info: Smit 150.

Re: Smit Internationale "buitengaats".

Geplaatst: 21 jul 2016 18:24
door Jan van der Doe
Afbeelding
SMITWIJS ROTTERDAM, SMITWIJS SINGAPORE, SMITWIJS LONDON

Curacao, NA. 30 okt. 1998.

Foto: eig.coll.