Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Te laat heb ik gezien dat Jan van der Doe mijn foto al van het Binnenvaartforum had overgenomen.
Dus ten overvloede laat ik hier allen de locatie van bovenstaande foto nog maar staan.
Zephyrus op station in de vluchthaven de Val.
groeten
Jan van der Pluijm
Dus ten overvloede laat ik hier allen de locatie van bovenstaande foto nog maar staan.
Zephyrus op station in de vluchthaven de Val.
groeten
Jan van der Pluijm
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Alaska
op zout water.
Foto: Leen van der Meijden.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 22 mei 2008 21:22
- Locatie: Hoek v Holland
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Hoy Jan,
De Alaska is het wel gewend op zoutwater te varen, als Neptunus 9 heb ik er zes jaar
mee het rondje Rotterdam-Antwerpen-Terneuzen-Gent-Vlissingen-Rotterdam gevaren.
Gr Jan
De Alaska is het wel gewend op zoutwater te varen, als Neptunus 9 heb ik er zes jaar
mee het rondje Rotterdam-Antwerpen-Terneuzen-Gent-Vlissingen-Rotterdam gevaren.
Gr Jan
Keep it in de holes
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Hij is wel een stuk mooier nou
met die grijze-muis op de schoorsteen Jan
met die grijze-muis op de schoorsteen Jan
in niets gaat zoveel tijd zitten
als in nadenken
als in nadenken
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Anna-Marie
Orient
zijn deze twee boten ook in de huur bij Mammoet, al hoewel de mammoet niet in de schoorsteen staat.
Foto: Jan Oosterboer.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Volgens Sleep- en Duwboten 2010, zijn ze beide particulier.
Ik vermoed dat ze de kleuren van een Rotterdams overslag bedrijf voeren.
Maar, het is ook alleen maar een vermoeden.
Dus................., wie volgt.
m.v.g., Roy
Ik vermoed dat ze de kleuren van een Rotterdams overslag bedrijf voeren.
Maar, het is ook alleen maar een vermoeden.
Dus................., wie volgt.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 22 mei 2008 21:22
- Locatie: Hoek v Holland
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Hoy mannen,
Vos-Kamar-Vos (VKV) Verhalen veel kranen van E.B.S en laden bakken op deze kranen.
Varen ook veel met de kranen van Marcor.
Gr Jan
Vos-Kamar-Vos (VKV) Verhalen veel kranen van E.B.S en laden bakken op deze kranen.
Varen ook veel met de kranen van Marcor.
Gr Jan
Keep it in de holes
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Jan,
Ik was afgegaan op de kleuren van de schoorsteen.
dan moeten de foto's maar verwijderd worden.
Maar dat laat ik over aan de bevoegde mensen.
Ik was afgegaan op de kleuren van de schoorsteen.
dan moeten de foto's maar verwijderd worden.
Maar dat laat ik over aan de bevoegde mensen.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Molly M 1 completes marathon tow.
As reported earlier the veteran tug Molly M 1 (ex Point Vigour, Foundation Vigour) was engaged to tow a barge to Nunavut. The 1962 built tug, now operated by Nadro Marine, had the barge S/VM 86 and a cargo of crane repair material and equipment to tow from the Welland Canal area to Iqaluit.
On August 28 the tug was on its return leg, passing St-Joseph-de-la-RIve. QC when I managed to catch some photos just at sunset.
The tug and tow passed up the St.Lawrence Seaway August 30 and returned safely to base.
A remarkable feat for a 50 year old, single screw, 1,000 bhp tug!
als "Point Vigour" voer de sleepboot o.a. onder de vlag van Smit
met Mammoet kraan en containers.
As reported earlier the veteran tug Molly M 1 (ex Point Vigour, Foundation Vigour) was engaged to tow a barge to Nunavut. The 1962 built tug, now operated by Nadro Marine, had the barge S/VM 86 and a cargo of crane repair material and equipment to tow from the Welland Canal area to Iqaluit.
On August 28 the tug was on its return leg, passing St-Joseph-de-la-RIve. QC when I managed to catch some photos just at sunset.
The tug and tow passed up the St.Lawrence Seaway August 30 and returned safely to base.
A remarkable feat for a 50 year old, single screw, 1,000 bhp tug!
als "Point Vigour" voer de sleepboot o.a. onder de vlag van Smit
met Mammoet kraan en containers.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet