Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Meerval
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 nov 2010 13:15
- Locatie: Rhenen - Holland
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Mooie foto Jan, nog met haar oude stuurhut.
Meteen even de gegevens van de door Brander geposte "Groenland" toevoegen.
Groenland
(brand:10124 B Rott 1958 /(NLD)IVR 23.10124)
Casco gebouwd in 1957 bij N.V. Weerter Scheepsbouw Mij, Weert
Afgebouwd bij N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes, Millingen (Bouwnr. 546)
L x B x D = 22,94 x 5,70 x 2,45 m. 26,6 ton. 1 schroef.
1957: 1 x 4tew 4 cilinder dieselmotor van Stork-Ricardo (nr. 7482, type DRO. 218) 375 ipk.
1967: 1 x 12 cilinder dieselmotor van GM Detroit (nr. 12 E0002130, type 12-V-149) 700 ipk.
1957: “Groenland”, N.V. Nederlandsche Stoomsleepdienst v/h P. Smit Jr., Rotterdam.
1967: Omgebouwd tot duwboot.
1971: “Groenland”, Smit-Spido B.V., Rotterdam.
1973: “Groenland”, Vigilanter Holding B.V., Rotterdam.
1973: “Groenland”, Piet Smit Sleepdienst B.V., Rotterdam.
1975: “Groenland”, Smit-Vos B.V., Rotterdam.
1977: “Groenland”, Smit-Vos Zwaak Rivier- en Duwvaart B.V.,
1984: “Groenland”, Smit Internationale Havensleepdiensten B.V., Rotterdam.
1987: “Groenland”, Bergings- en Transport Maatschappij Scheffer B.V. (BTS), Lelystad.
2002: “Groenland”, Koninklijke Wagenborg B.V., Delfzijl.
2004: “Groenland”, Bergings- en Transport Mij BTS B.V., Schiedam.
2009: “Groenland”, Mammoet Salvage B.V., Schiedam.
2009: “Groenland”, Mammoet Maritime B.V., Schiedam.
Meteen even de gegevens van de door Brander geposte "Groenland" toevoegen.
Groenland
(brand:10124 B Rott 1958 /(NLD)IVR 23.10124)
Casco gebouwd in 1957 bij N.V. Weerter Scheepsbouw Mij, Weert
Afgebouwd bij N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes, Millingen (Bouwnr. 546)
L x B x D = 22,94 x 5,70 x 2,45 m. 26,6 ton. 1 schroef.
1957: 1 x 4tew 4 cilinder dieselmotor van Stork-Ricardo (nr. 7482, type DRO. 218) 375 ipk.
1967: 1 x 12 cilinder dieselmotor van GM Detroit (nr. 12 E0002130, type 12-V-149) 700 ipk.
1957: “Groenland”, N.V. Nederlandsche Stoomsleepdienst v/h P. Smit Jr., Rotterdam.
1967: Omgebouwd tot duwboot.
1971: “Groenland”, Smit-Spido B.V., Rotterdam.
1973: “Groenland”, Vigilanter Holding B.V., Rotterdam.
1973: “Groenland”, Piet Smit Sleepdienst B.V., Rotterdam.
1975: “Groenland”, Smit-Vos B.V., Rotterdam.
1977: “Groenland”, Smit-Vos Zwaak Rivier- en Duwvaart B.V.,
1984: “Groenland”, Smit Internationale Havensleepdiensten B.V., Rotterdam.
1987: “Groenland”, Bergings- en Transport Maatschappij Scheffer B.V. (BTS), Lelystad.
2002: “Groenland”, Koninklijke Wagenborg B.V., Delfzijl.
2004: “Groenland”, Bergings- en Transport Mij BTS B.V., Schiedam.
2009: “Groenland”, Mammoet Salvage B.V., Schiedam.
2009: “Groenland”, Mammoet Maritime B.V., Schiedam.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 nov 2010 13:15
- Locatie: Rhenen - Holland
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Zweden / Spitsbergen
(brand: 10239 B Rott 1958 /(NLD)IVR 23.10239)
Casco gebouwd in 1958 als “Zweden” bij N.V. Weerter Scheepsbouw Mij, Weert.
Afgebouwd bij N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes, Millingen (Bouwnr. 551)
L x B x D = 22,94 x 5,70 x 2,45 m. 26,6 ton. 1 schroef.
1958: 1 x 4tew 4 cilinder dieselmotor van Stork-Ricardo (nr. 7501, type AR. 218) 375 ipk.
1982: Motorvermogen opgevoerd naar 600 ipk.
1996: 1 x 6 cilinder dieselmotor van Mitsubishi (type S6R2.MPTK) 700 ipk.
1958: “Spitsbergen”, N.V. Nederlandsche Stoomsleepdienst v/h van P. Smit Jr., Rotterdam.
1971: “Spitsbergen”, Piet Smit Sleepdienst B.V., Rotterdam.
1973: “Spitsbergen”, In charter bij Vigilanter Holding B.V., Rotterdam.
1975: “Spitsbergen”, Smit-Vos B.V., Rotterdam.
1977: “Spitsbergen”, Smit–Vos–Zwaak Rivier en Duwvaart B.V., Rotterdam.
1984: “Spitsbergen”, Smit Internationale Havensleepdiensten B.V., Rotterdam.
1987: “Spitsbergen”, Bergings- en Transport Mij Scheffer B.V. (BTS), Lelystad.
2000: “Spitsbergen”, Koninklijke Wagenborg B.V., Delfzijl.
2004: “Spitsbergen”, Bergings- en Transport Mij Scheffer B.V. (BTS), Schiedam.
2008: Verbouwd. Nieuw stuurhuis en accomodatie gemoderniseerd.
2009: “Spitsbergen”, Mammoet Salvage B.V., Schiedam.
2009: “Spitsbergen”, Mammoet Maritime B.V., Schiedam.
(brand: 10239 B Rott 1958 /(NLD)IVR 23.10239)
Casco gebouwd in 1958 als “Zweden” bij N.V. Weerter Scheepsbouw Mij, Weert.
Afgebouwd bij N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes, Millingen (Bouwnr. 551)
L x B x D = 22,94 x 5,70 x 2,45 m. 26,6 ton. 1 schroef.
1958: 1 x 4tew 4 cilinder dieselmotor van Stork-Ricardo (nr. 7501, type AR. 218) 375 ipk.
1982: Motorvermogen opgevoerd naar 600 ipk.
1996: 1 x 6 cilinder dieselmotor van Mitsubishi (type S6R2.MPTK) 700 ipk.
1958: “Spitsbergen”, N.V. Nederlandsche Stoomsleepdienst v/h van P. Smit Jr., Rotterdam.
1971: “Spitsbergen”, Piet Smit Sleepdienst B.V., Rotterdam.
1973: “Spitsbergen”, In charter bij Vigilanter Holding B.V., Rotterdam.
1975: “Spitsbergen”, Smit-Vos B.V., Rotterdam.
1977: “Spitsbergen”, Smit–Vos–Zwaak Rivier en Duwvaart B.V., Rotterdam.
1984: “Spitsbergen”, Smit Internationale Havensleepdiensten B.V., Rotterdam.
1987: “Spitsbergen”, Bergings- en Transport Mij Scheffer B.V. (BTS), Lelystad.
2000: “Spitsbergen”, Koninklijke Wagenborg B.V., Delfzijl.
2004: “Spitsbergen”, Bergings- en Transport Mij Scheffer B.V. (BTS), Schiedam.
2008: Verbouwd. Nieuw stuurhuis en accomodatie gemoderniseerd.
2009: “Spitsbergen”, Mammoet Salvage B.V., Schiedam.
2009: “Spitsbergen”, Mammoet Maritime B.V., Schiedam.
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
2006: “Jenny”, vof. Firma A. Tuinman & Zn. Sleepbedrijf, Harlingen.
2008: “Iona”, General Port Services Ltd. (GPS), Chatham (UK).
Klopt dit wel Kapitein?
Volgens mij is de eerste JENNY van Tuinman naar de UK gegaan.
2008: “Iona”, General Port Services Ltd. (GPS), Chatham (UK).
Klopt dit wel Kapitein?
Volgens mij is de eerste JENNY van Tuinman naar de UK gegaan.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 nov 2010 13:15
- Locatie: Rhenen - Holland
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Martin, dank voor je correctie. ik heb de gegevens overgenomen van Tuglist van Piet Van Damme, hoewel deze ook niet op alle punten onfeilbaar is. En je hebt in elk geval gelijk voor wat betreft de de verkoop naar GPS, dat is de "Jenny I". Ik had overigen sowieso moeite met de gegevens van zowel de "Johannes Goedkoop" als de "Jacob Goedkoop". Halverwege de gegevenslijst leek het alsof beide sleepboten werden gezien als één en dezelfde. Ik zal even contact opnemen met Piet om hem dat voor te leggen.
Bestaat er overigens een mogelijkeheid voor particulieren om I.V.R. gegevens te verkrijgen en zo zelf uit te zoeken wat er van een bepaalde sleepboot terecht is gekomen? Ik ben al op de pagina geweest van het I.V.R. maar heb daar geen mogelijkheid gezien.
Bestaat er overigens een mogelijkeheid voor particulieren om I.V.R. gegevens te verkrijgen en zo zelf uit te zoeken wat er van een bepaalde sleepboot terecht is gekomen? Ik ben al op de pagina geweest van het I.V.R. maar heb daar geen mogelijkheid gezien.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Is alleen te koop Kap. Als je gelukkig bent kan je wel eens een oude uitgave vinden.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
ALASKA en ZEPHYRUS de Waal opvarend t.h.v. Brakel.
.........
.........
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Giant 4
even samen met Smit tijdens de berging van de "Kursk"
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Mammoet Transport, van oorsprong, verleden & heden
Zephyrus
(ben toch bezig)
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet