Pagina 7 van 59

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 15 aug 2012 19:07
door Jan.Rosmolen
Hoy Mannen,

Ik vind Tineke veel op de Luxenburg van P.Smit Lijken. ???

Gr Jan

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 15 aug 2012 19:34
door Roy
Het Europa nummer is er niet bijgegeven, maar ik denk dat je goed zit Jan !.
"Tineke" geb. 1935 bij P.Smit Jr. als ssb."LINGE", gemotoriseerd en hernoemd in "Luxemburg", ( het zussie was de "Portugal" ).
Verkocht aan Eerland in Lekkerkerk en hernoemd in "Lekstroom XIV".
Wanneer het "Tineke" werd weet ik even niet. Dat is iets voor MdB.............. :wink:
O ja, het Europanummer is 23.08321.

m.v.g., Roy

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 15 aug 2012 21:33
door MdB
18 juni 2008

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 16 aug 2012 06:26
door Jan.Rosmolen
Hoy Roy,

De Finland en Portugal waren zusjes, de Luxenburg niet.!!
De Finland is de latere Eros van Willem.d.Ruiter geworden.

Gr Jan

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 17 aug 2012 21:32
door Binnenvaart
De Passe Avant op een schilderij,gekocht door Fred Trooster en geschonken aan de huidige eigenaar die de boot Zuiderzee heeft genoemd.

Afbeelding

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 17 aug 2012 21:40
door Binnenvaart
De Gijsbert op een schilderij in de afvaart bij Kaub,gekocht door Fred Trooster in Rotterdam op de markt.

Afbeelding

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 18 aug 2012 12:59
door Binnenvaart
Arnold Poppen , 17,95 x 4,90 x 1,30 , Bouwjaar 1928 , Werf Nobiskrug in Rendsburg ( Duitsland ) , ? pk Iveco , eigenaar: Gunther & Lore Prahmin Leer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 19 aug 2012 06:03
door Kapitein Rob
Rene, in de "Arnold Poppen" staat een Iveco Aifo Marine (nr. 561738) type 8210-M-22 van 150 pk.
Ik heb getracht het aantal cilinders te vinden maar dat is helaas niet gelukt. Wel zie ik allerlei kolommetjes
waarin dit type motor wordt omschreven als 175 pk, wat zou kunnen betekenen dat het vermogen is terugggebracht.

Ook lijkt het alsof de "Arnold Poppen", nooit een sleepboot is geweest, en zeker geen stoomsleepboot.
Al in 1928 vaarde ze als motortanker rond. Pas in 2000 is zij ingekort en verbouwd tot "tug-lookalike".

Re: Gespot "algemeen".

Geplaatst: 23 aug 2012 18:52
door Binnenvaart
Willy , 16,00 x 3,75 x 1,65 , 3 ton , Bouwjaar 1927 , Werf Meerman in Yerseke ( Nederland ) , 141 pk Stork , ex 6 x Amazone , eigenaar A.J.M. de Groot in Raamsdonksveer , ENI 02301905

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Sleepboot foto's

Geplaatst: 06 sep 2012 12:17
door Kapitein Rob
Foto uit de oude doos: De "Temï III" van T. Dijkhuizen te Vlissingen, hier liggende aan zeesteiger van de buitenhaven.
Op het moment dat de foto is genomen is zij verkocht aan Sleepdienst Elswijk, Amsterdam en zal uiteindelijk onder de
vlag van Cyprus weer in de vaart komen. Zij heeft tot dat moment jarenlang opgelegd gelegen in een hoek van de Piet Heinkade.


Afbeelding
Foto: John Clarkson

"Temi III" (LR 43-44: 14160 / LR 47-48: 13858 / LR 50-51: 77435 / LR 66-67: 533995 (Brandmerk: 275 Z Midd. 1964 / NLD IVR 32.90275)


Gebouwd in 1930 bij Howaldtswerke A.G., Kiel. (Bouwnr. 711)
L x B x D = 31,42 x 6,92 x 3,81 meter. 160 brt. 1 schroef.
1 x 4t 7 cilinder dieselmotor van Linke-Hoffmann-Busch. 750 ipk.
In 1947 gehermotoriseerd: 1 x 2t 6 cilinder dieselmotor van Deutsche Werke (Type 6Mu. 581) 710 ipk.
In 19?? gehermotoriseerd: 1 x 4t 6 cilinder dieselmotor van MAK. 710 ipk.

1930: "Stein", Neue Dampfer Compagnie, Kiel.
1939: "Stein", Kieler Verkehrs, Kiel.
1939: "Stein", German Kriegsmarine, Netzsperrverband.
1942: "NT 20", German Kriegsmarine, Netztender.
1945: "Stein", Deutsche Mineräumleitung, Denemarken.
1952: "Stein", In charter bij H.E.W. Berndt, Hamburg.
1952: "Stein", In charter bij Bugsier Reederij und Bergungs A.G., Hamburg.
1953: Terug naar oorspronkelijke eigenaars.
1964: "Temi III", Rederij T. Dijkhuizen, Vlissingen.
1975: "Piranha II", Sleepdienst J. Elswijk, Amsterdam.
1975: "Piranha II", Record Shipping Co. Ltd., (J. Elswijk), Limassol.
1976: "Nowres I", Gulf Nowres General Tradings Est., Kuweit.
1981: "Fouzan", Qahtian Abbas Alfozan, Kuweit.
1982: Gestrand tussen Dubai en Sharjah, total-loss verklaard.